5 günlük hava durumu
9 Ağustos 2012 Perşembe

700 bin işçiye müjde

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 09.08.2012  09:54
    Güncelleme : 09.08.2012  14:06

Yaklaşık 700 bin taşeron işçiyi ilgilendiren yasa tasarısı taslağı tamamlandı.

Yasa tasarısına göre alt işverenler tarafından üstlenilen hizmet sözleşmesi 1 yıldan 5 yıla çıkacak. Taşeron işçiler, ek mesai uygulamasından da yararlanabilecek.

Star gazetesinden Hüseyin Özay'ın haberine göre; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, yaklaşık 700 bin taşeron işçisinin merakla beklediği yeni yasa tasarı taslağını büyük ölçüde tamamladı. Yeni taslakta, alt işverenler tarafından üstlenilen hizmet alım süresi 1 yıldan 5 yıla kadar çıkarılacak. Bu yöntemle, firmalar 5 yıla varan ihaleleri kazanma şansı elde edecekler. Aynı taslakta, taşeron işçiler, maaşlarını düzenli olarak alacak, ek mesai uygulamasından yararlanacak ve kadrolu işçilerin yararlandığı tüm haklara sahip olacaklar. ÇalıŞma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, kamuoyunda taşeron işçi olarak bilinen alt işverenlerle ilgili yapılacak düzenlemenin ayrıntılarını anlattı. Halen üzerinde çalışılan düzenleme ile, yaklaşık 700 bin taşeron iççinin kadrolu işçilerle aynı haklara sahip olacaklarını ifade eden Çelik, taşeron sisteminde maaşların düzenli ödenmesi, yıllık izin ve çalışma saatleri konusunda bazı sıkıntılar olduğunu söyledi. Çelik "İşçiler 8 saat çalışması gerekirken 12-14 saat çalıştırılıyor. Yeni dönemde 8 saatin üzerindeki çalışmalar için ek mesai verilmesi zorunlu olacak. Yine, mevcut sistemde taşeron işçileri bir yılı dolmadan işten çıkartıldığı veya başka şirket üzerinden çalıştırılmaya başlandığı için kıdem tazminatı ile yıllık izin haklarını kullanmıyor. Yapılacak düzenleme ile, taşeron işçilerin de yıllık 15 gün izin hakkı olacak. Kıdem tazminatları ise fon aracılığı ile çözülecek" dedi. Çelik, taşeronluk sistemine disiplin getirmek için ihalelerin süresinin de uzatılmasını planladıklarını ifade ederek, örneğin halen 1 yıl olarak uygulanan hizmet alım süresinin 3 veya 5 yıla çıkarılmasının gündemde olduğunu kaydetti. Çelik, bu yöntemle işverenlerin ve işçilerin daha uzun dönemli plan yapmalarına imkan verileceğini vurguladı. Bu yöntemle, taşeron işçilere de daha uzun vadeli çalışma ortamı oluşturulacak. Firmaların işçilerle yaptığı sözleşmeler de en az 3 veya 5 yıllık olacak.



kalan karakter 460

elif elif

taşeron işçilerinin kadro hakkını isteseler bir kalemde verirler yeter nereye kadar çile çekecegiz çoluk çocuk sahibi olduk halen taşeron işçileri olarak devam ediyoruz yarın çocuklarımız sormayacakmı benim babamın işi taşeron kadrosuz çalışan iş hakları tamamiyle olmayan bir işe sahip diye benim çocugum maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamıyorsa sebebi kimdir bilirmisiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet828
hayır13
cevapla 09.10.2012 15:07
halil halil

sen güvenmeye devam et umarım haklı olursun

Aynı Görüşte misiniz?
evet25
hayır5
cevapla 20.04.2013 10:54
AYHAN AYHAN

SEN DAHA BEKLE İYİ OLACAK DİYE BÖYLE OYALAYIP BEKLETİRLER

Aynı Görüşte misiniz?
evet271
hayır19
cevapla 29.11.2012 13:55
BAHAR BAHAR

HAKLISINIZ AMA BEN AKP YE GÜVENİYORUM DAHA İYİ OLACAK

Aynı Görüşte misiniz?
evet144
hayır262
cevapla 21.11.2012 10:38
elif elif

ev kira kış kapıya dayandı aldıgımız 800 nasıl bir yol çizmek gerek fikri olan varmı

Aynı Görüşte misiniz?
evet587
hayır13
cevapla 09.10.2012 15:09
yakuplu yakuplu

sayın bakanım sgk da zorla mesai yaptırdığınız memurlarada mesai ücreti ödeyecekmisiniz

Aynı Görüşte misiniz?
evet123
hayır200
cevapla 09.08.2012 11:06
eyüp eyüp

tek çare oy vermemek ozaman anlarlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 24.10.2013 21:50
MAZLUM MAZLUM

tareşonlara yapılan zulum olaral ben mazlum....SORMAK İSTİYORUM yalancının mumu yatsıya kadar yanar ama bunların mumları nedense hiç sönmüyor...... yazık hemde cok yazık her gece beddua ediyorum coluk cocuklarından gülmesinler bu işin olmasına engel olanlara.... bir gün tutar bedduam.... burada memurlar gelen 125 tl zammı begenmiyorlar acaba ne iş yapıyorlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır1
cevapla 28.08.2013 16:36