5 günlük hava durumu
27 Eylül 2012 Perşembe
Bankaların kredili mevduat hesabı oyunu

Bankaların kredili mevduat hesabı oyunu

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 27.09.2012  16:23
    Güncelleme : 27.09.2012  16:26
Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, bazı bankaların, kredi verdikleri müşterilerinin haberi olmadan kredili mevduat hesabı açtığını ve bunu yine kendi belirledikleri ''koruma sigortası'' ile ödenmeme riskine karşı koruma altına aldıklarını söyledi.

İmrek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bazı bankaların son dönemlerde yasalara ve tebliğlere aykırı hareket ederek, tüketicileri mağdur ettiğini ileri sürdü.

Bankaların müşterilerine verdikleri kredilerinden aldıkları faizin yanı sıra ''geri ödeme garantisi'' gerekçesiyle ilginç yollara başvurduklarını ifade eden İmrek, milyonlarca tüketicinin, hiç haberleri olmadan açılan kredili mevduat hesapları yüzünden yüksek bedeller ödediğini iddia etti.

Tüketicilerin kredi alırken ince eleyip sık dokumasını isteyen İmrek, şöyle konuştu:

''Bazı bankalar, kredi verdikleri müşterilerinin haberi olmadan kredili mevduat hesabı açıyor (ek hesap) ve bunu yine kendi belirledikleri koruma sigortası ile koruma altına alıyor. Şöyle ki bir kredi çektiniz ve aylık ödemeniz bin lira. Bu bin liranın aylık olarak garanti tahsili için banka, yaklaşık 2 bin liralık kredili mevduat hesabı açıyor. Tüketici, ödeme bir gün geciktirdiği anda banka bu hesaptan bin lira çekiyor ve hemen faiz işletiyor. Bin liraya bir günlük gecikme yüzünden 50 lira faiz ödeniyor. Bunu milyonlarca tüketici üzerinden hesaplarsanız, bir günlük gecikmeyle bankaların elde ettiği karı siz düşünün.''

İmrek, hesap açılması ve sigorta yapılmasında, müşterinin talep ve onayının zorunlu olduğunu vurgulayarak, ''Tüketici, kredili mevduat hesabına yüzde 5'e varan faizler ve koruma sigortası ödemekle kalmıyor, kendisinden hayat sigortası, işsizlik sigortası gibi adlar altında haksız ve hukuksuz bedeller de kesiliyor. Hem kredili mevduat hesabını hem de ana krediyi korumak için farklı 'koruma sigortası' bedeli alınıyor'' dedi.


İŞSİZ KALAN DA SİGORTADAN HABERSİZ


Genellikle bankaların sahibi konumunda olan grup şirketlerine ait sigorta firmalarınca haberi olmadan adına poliçe düzenlenen müşterilerin, yaşadıkları herhangi bir olumsuzlukta bedelini ödediği sigortadan bir hak elde edemediğini belirten İmrek, ''İşsizlik sigortası bedeli ödeyenlere, işsiz kaldıklarında banka, bu durumdan hiç bahsetmiyor. Tüketici, bedel ödediğini bilmediği için tazminat talebinde de bulunmuyor'' diye konuştu.
Tüketicilerin ödemelerini düzenli yapmalarına rağmen ''kredili mevduat hesabı'' yüzünden her an kara listeye girme risklerinin bulunduğunu öne süren İmrek, banka müşterilerinin, yazılı müracaat ederek, ödedikleri bedelleri geri istemeleri, olumsuz bir durumla karşılaştıklarında hakem heyetlerine başvurarak haklarını aramaları gerektiğini bildirdi.

kalan karakter 460

TheCrow TheCrow

Bankalar evimize girip dolaptaki paramızı alsa devletin sesi çıkmayacak. Yok mu arkadaşım bunlara dur diyecek bir merci, vatandaş mı kovalasın, medya mı ortaya çıkarsın sürekli yüzsüzlüklerini?..

Aynı Görüşte misiniz?
evet57
hayır8
cevapla 27.09.2012 21:35
habibe habibe

banada açmıslar kredı cekmedıgım halde bı hesap açtırdım maas ıcın üç hesap olmuş dolar hesabı kredılı mevduat hesabı bı de maas hesabı gecen gun hespdakı paramı sıfırlamak ıstedım 5 krş fazla cekılmıs karttan. onun ıcın eve posta gondermısler posta ıcın de 5.5 tl ucret eklemısler. gelde ölmeeee ???

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 06.08.2013 10:20
AHMET AHMET

dönüpte bakmadı bile. kredi kartı faiz oranlarında üst sınır konulmasına rağmen bu hesaplarda herhangibir üst sınır olmadığından bankalar bu hesapların faizini serbest olarak belirlemektedir. bu duruma bankalar birliğinin değil bddk'nın dur demesi lazım. bu konu kredi kartı kadar tüketiciler için mühim bir konudur.eski bir banka müdürü olarak bunları yazmak istedim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır1
cevapla 27.09.2012 22:26
tremen tremen

kim bunlara dur diyebilecek ki...bankalar kan emici..devlet hala bunlara göz yumuyor.kimse milleti düşünmüyor...

Aynı Görüşte misiniz?
evet32
hayır10
cevapla 27.09.2012 18:49
mırın mırın

bir günlük gecikme için değil bir aylık gecikme için uygulanan faiz 50 tl ... bir günde o kadar faiz gelmiyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır13
cevapla 27.09.2012 17:40
murat murat

beyler devlet de bal gibi kazanıyor bu işten... onun için ses çıkarmıyor..........

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 16.04.2013 13:53
türk oglu türk türk oglu türk

bazilari devleti suclamis yazilarinda
e be kardesim sen kerizsen sana galata kulesini bile satarlar
bankadan kredi aliyorsun basiyorsun imzayi ne yaziyor ne ediyor 50 lira verip bir avukata okutmuyorsun
sonrada ya cok faiz almis diyorsun banka zorlami aliyor zorlami veriyor parayi alma sana zorla para veren yok,900 lira maas aliyorsun 5000 lira kredi kartindan harciyorsun sende akil yoksa seni koyun da yaparlar kuzuda sonra dersin ki yandim anam

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır13
cevapla 28.09.2012 01:41
vuran vuran vuran vuran

kess sesini be ahmet denen kendini beğenmiş sen önce faiz kimden ne şekilde hırsızlıkla alındığına bak

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 05.12.2012 19:06