Türk teknoloji şirketleri bu pazar görücüye çıkıyor. Teknoloji alanındaki yatırımcı şirketlerin bir araya geldiği BootCamp Ventures Innovation Xchange:4iX etkinliğinde sektördeki gelecek vaat eden projeler alıcı bulacak. Daha önce hediyem.com, Emlakjet gibi beş şirketin fonlara satışına aracı olan etkinliğe bu yıl 400 Türk şirketi başvurdu. Bunların 20'si çeşitli kriterlere göre değerlendirilip yatırım fonlarının üst düzey yöneticilerinin karşısına çıkacak. İlki beş yıl önce yapılan BootCamp Ventures etkinlikleri, dört ülkede daha düzenleniyor. Amerika merkezli BootCamp Ventures'in Ortağı Esther Loewy, bu yılki etkinliğe 25 ülkeden toplam değeri 2 milyar doları aşan 40 fonun katılacağını belirtti. Türkiye'nin elçisi gibi çalıştıklarını vurgulayan Loewy, "Beş yıl önce Türkiye'ye geldiğimizde sadece 2 fonu ikna edebildik. Geçen yıl 20 fon etkinliğe katıldı ve asıl patlamayı o zaman yaptık. Şimdi bilgi ağımızdaki 100 yatırımcı şirket açık açık Türkiye ile ilgilendiklerini söylüyorlar. Bunların hiçbirinin Türkiye temsilcisi yok. Bizi aracı olarak kullanıyorlar" şeklinde konuştu.
RUS RTP İLK KEZ KATILACAK
Bu yılki etkinlikte özellikle teknoloji sektöründeki kadın girişimcileri hedef aldıklarını vurgulayan Loewy, daha önce gelmemiş büyük fonların bu yıl ilk kez katılacağını söyledi. RTP Yatırım, internet ve teknoloji alanında Rusya'nın en büyük yatırımcılarından ru-Net Holding'in ABD'deki kolu. Portföyünde Ozon ve Yandex gibi şirketlerin bulunduğu fon, bulut bilişim, hizmet yazılımı ve internet altyapı teknolojisi alanında çalışan şirketlere odaklanıyor. Bootcamp'e ayrıca bu yıl Vodafone Ventures, Samsung Ventures, Passion Capital, Atamico, Lakestar, FMO gibi dünyanın önemli yatırımcıları katılıyor.
THY SPONSOR OLDU
Yatırımcı
zirvesi geçen yıl ses getirince Türk Hava Yolları etkinliğin sponsoru olmayı teklif etmiş. Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi de projenin destekçilerinden. Dünyada ilk kez Türkiye'de yerel ortakla çalıştıklarını söyleyen Loewy, WBCons şirketinin organizasyonun Türkiye ayağını üstlendiğini vurguladı. Esther Loewy, organizasyona başvuran tüm şirketlerin seçilmeseler bile BootCamp'ın bilgi ağına dahil olduğunu belirterek şunları söyledi: "Biz Türkiye'nin göz önündeki şirketlerini değil, yer altındaki elmaslarını arıyoruz. Onları bulup çıkaracak, kendilerini nasıl anlatacaklarını öğreteçeğiz" diye konuştu.