Forum Alışveriş Merkezleri'nin yatırımcısı Multi Development Türkiye, bir yandan yeni yatırımlarını hızlandırırken diğer yandan da dünyanın ünlü zincirlerini Türkiye'ye getirme peşinde. Geçtiğimiz haftalarda 20 AVM'de Forum Fashion Week'i gerçekleştiren şirket, Diyarbakır'dan Elazığ'a, Çanakkale'den Adana'ya 6 ilde yatırım yapmaya hazırlanıyor. Yeni AVM'ler bittiğinde şirketin toplam kiralanabilir alanına 250 bin metrekare daha eklenecek. Yabancı ortaklığın yarattığı sinerjiyle yurtdışındaki markaların kendilerini Türkiye için bir yatırım kapısı olarak gördüğünü belirten Multi Development CEO'su Hulusi Belgü, son birkaç yılda bu ilginin önemli oranda arttığını vurguladı. Dünya çapında önde gelen perakende yatırımcılarının Brezilya'dan sonra en çok ilgi gösterdiği ülke olarak Türkiye'yi gördüğünü söyleyen Belgü, "Rusya bile krizden etkilendi. Orada AVM'ler yakında el değiştirecek. Bu yüzden herkesin yüzü Türkiye'ye döndü" şeklinde konuştu. H&M'yi Türkiye'ye kendilerinin getirdiğini hatırlatan Belgü, ilklerin AVM'si olmaya devam edeceklerini ifade ederek, "Sırada yeni markalar var. Üç aydır Almanya ve Fransa merkezli iki büyük hazır giyim zinciriyle görüşüyoruz. Sona yaklaştık. Ayrıca çok büyük bir İngiliz sinema işletmecisi de Türkiye'de yatırım yapmak için bizimle irtibata geçti" diye konuştu.
ANADOLU İSTANBUL'U GEÇTİ
2012'nin perakende açısından birçok ilke sahne olduğunu anlatan Belgü, Anadolu'da satın alma gücü arttıkça AVM yatırımlarının da daha cazip hale geldiğini ifade etti. Belgü, "Bu yıl ilk kez Anadolu'daki AVM'lerin satışı İstanbul'un önüne geçti. Son 2 yılda cirolar yüzde 25 arttı" dedi.
"VİZON SHOW'LARI CANLANDIRACAĞIZ"
Hulusi Belgü, Türk perakende sektörünün moda şovlarına ihtiyacı olduğunu belirtti. Şirket bu ihtiyaçtan yola çıkarak geçmişte büyük ses getiren ve sektöre yön veren Vizon Show'ların benzerini yapmayı planlıyor. Belgü, "İlk etapta yılda bir kez düşünüyoruz. Bunun için bir ekip oluşturduk. İlk büyük şovu 2013 Ekimi'nde yapmayı planlıyoruz" diye konuştu. Forum Fashion Week'i düzenleyen ve dünya çapında modelleri ağırlayan Multi Development Türkiye, pazarlama bütçesinin yüzde 10'unu bu organizasyona ayırmış. Hulusi Belgü, bir haftada yatırdıkları paranın 10 katından fazlasının geri döndüğünü ve etkinliğin devamının geleceğini belirtti.