2000 yılından bu yana çift haneli büyüyen çağrı merkezi pazarına yabancı devler ilgi gösteriyor. Bu yıl ulaştığı 58 bin masalık kapasiteyle yüzde 19'luk bir büyüme gerçekleştirecek sektöre son 5 yılda 200 milyon liralık yatırım yapıldığını söyleyen Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, toplam çalışan sayısının 67 bine ulaştığını belirtti. Aynı zamanda Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı olan Pekkan, sektörün 1.35 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını ve çağrı merkezlerinin sayısının her geçen yıl arttığını kaydetti. Bu yılın başında bin 50 olan çağrı merkezi sayısının bin 100'e yükseldiğini belirten Pekkan, "Ancak bin 100 şirketin 40 tanesi 300 masa ve üzeri yapılanmada bulunuyor" diyerek, sektörde küçük çaplı şirketlerin sayısının oldukça fazla olduğuna dikkat çekti. Sektöre yabancılardan ciddi bir ilgi olduğunu belirten Pekkan, "Çağrı merkezlerini yabancılar yakından izliyor. Çünkü yurtdışında bu kadar büyüme yok. Çok firma gelip gidiyor" dedi. Pekkan, satın alma konusunda sonuçlanmış iş sayısının çok fazla olmamasını da sektördeki firmaların çoğunun küçük çaplı olmasına bağladı. Yabancı oyuncuların asıl ilgi alanının 4-5 bin çalışanı olup, grup şirketlerine yüzde 50'nin altında müşteri bağımlılığı olan firmalar olabileceğini belirten Pekkan, 2013-2014 yıllarında bir konsolidasyon yaşanabileceğine dikkat çekti. Pekkan, "Aynı şekilde büyük Türk firmaları küçükleri de alabilir" diye konuştu.
Gül İnşaat'tan Bakırköy'e butik proje