ABD'nin en büyük 97'nci şirketi 3M, geçen ay Çorlu'da yapacağını açıkladığı 500 milyon dolarlık yeni yatırımının temellerini attı. Yıllık 30 milyar dolarlık cirosu olan şirketin Türkiye operasyonunun bu bilançoya katkısı 170 milyon dolar. Ancak pazarın gelişimine önem veren 3M, Türkiye'yi ABD dışında 9 ülkede olan "super hub"larına (süper merkez) ekleme kararı aldı. Hedefi ise ilk birkaç yılda bölge merkezi yaptığı Türkiye'den 1 milyar dolarlık ciro elde etmek. Temel atma töreni için Türkiye'ye gelen 3M'nin Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hak Cheol Shin, "Türkiye, ortalama 'süper hub'ların üzerinde bir yerde 3M'nin ana güçlerinden biri olacak" dedi. Türkiye'de satın alma fırsatlarına baktıklarını belirten Shin, "Satın alma bir taktik. Asıl stratejimiz Türkiye'yi büyütmek" diye konuştu. 10 yıllık politik istikrara da vurgu yapan Güney Kore'li yönetici, Türkiye'yi kriz döneminde yakın takibe aldıklarını, istikrarın krizde bile devam etmesiyle bu karar sürecinin hızlandığını anlattı.
FIRSATLARA BAKIYORUZ
3M'nin Türkiye'de hızlı büyüdüğünü söyleyen Shin sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu, diğer ülkelerden çok daha hızlı bir büyüme. 1 milyar dolar ciro Türkiye'yi hangi sıraya getirir bilmiyorum ama en hızlı büyüyen ülkelerden biri olacağı kesin. Cebinde parası olan birçok şirket gibi biz de değer katacak fırsatlara bakıyoruz. Türkiye'de bir satın alma bizim için bir strateji değil taktik olacaktır."
Hafifleten toz üretimi geliyor
3M, Türkiye'de sattığı ürünlerin yüzde 75'ini ithal ediyor. Yeni yatırımla bu oranı yüzde 55'lere çekmeyi planlayan şirket cironun yüzde 75'ini de ihracattan sağlayacak. 3M Türkiye'de maddenin hafif ve dayanıklı olmasını sağlayan ileri teknoloji kompozit parçalar üretecek. Bu tozlar, uçağın yılda bin ton daha az yakıt tüketmesini sağlıyor.