SIKINTIYA GİRERİZ
Onurex markasıyla discount formatta faaliyet gösteren Onur Group Genel Müdürü Cemal Özen, Wal-Mart'ın piyasanın dengesini değiştireceğini söyledi. Şirketin sıkı fiyat politikasıyla tedarikçiyi yönlendireceğini belirten Özen, "Tedarikçiler alternatif kanal bulduğu zaman yaşayabilir. Wal-Mart sadece KOBİ'lere yer verip büyük tedarikçiyi kabul etmezse bu, şirketler için sıkıntı yaratır. Perakende piyasası olumsuz etkilenir" dedi.
MİGROS'A ZIT TİCARET
Wal-Mart'ın Türkiye'ye farklı bir perakende mantığı getireceğini söyleyen Makromarket'in sahibi Şeref Songör, zincirin Migros'la tamamen zıt bir politikayla çalıştığını belirtti. Songör, "Migros'un müşteri konsepti Wal-Mart'a uygun değil. Ayrıca Migros'un lokasyonları da Wal-Mart'a uymuyor" dedi.
CARREFOUR VE REAL'İ ALABİLİR
Wal-Mart'ın, Türkiye'de Carrefour ve Real'le de ilgilendiği belirtiliyor. Perakendeciler, "Wal-Mart girdiği bir pazarda ya birinci ya da ikinci olmak ister. O nedenle bir-iki zinciri daha alır. Bu da pazar büyük olduğu için Rekabet Kurumu'na takılmaz" yorumunu yaptı. Sabancı Carrefour'daki satış sürecinin yıl sonunda biteceği yönünde mesaj vermişti. Dolayısıyla Wal-Mart'ın Migros'tan önce Carrefour süprizi de yapabileceği ifade ediliyor.
YOĞURDU ÜFLEYEREK YİYECEK
WAL-MART Türkiye'de başarılı olur mu? Sekiz yıl önce Avrupa'ya Almanya'dan giren fakat 5 yıl içinde 3 milyar dolar kaybederek pazardan çıkan şirket için Türkiye, ikinci deneme olacak. Wal-Mart'ın burada yoğurdu üfleyerek yiyeceğini söyleyen Topaloğlu, "Almanya'daki mağaza konseptini ABD'deki gibi yaptılar. Mağaza girişine 'Hi, Welcome' diyen insanları koydular. Tabii bu soğuk Avrupalı'ya suni geldi. Bir de satın aldıkları mağazaların tabelalarını indirip Wal-Mart tabelası astılar. Almanlar bundan hiç hoşlanmadı" diye konuştu.