Hakan HASTAOĞLU
https://twitter.com/hastaoglu
Vatandaşın en fazla şikayet ettiği konuların başında gelen bankaların aldığı ücretler, SMS'le yapılan bildirimler için talep edilen ücretle birlikte yeniden gündeme geldi.
Türkiye'nin en fazla kredi kartı müşterisine sahip bankalarından biri, kredi kartı ödemelerinde yaşanan gecikmeyi bildirmek için müşterisine gönderdiği SMS için 5 TL ücret alıyor.
"Kredi kartı son ödeme tarihi geçti. Lütfen asgari ödeme tutarını yatırın" anlamında bir ifade içeren SMS için cep telefonu operatörüne sadece birkaç kuruş ödeme yapan banka, aynı mesajı ve e-postayı 5 TL ücretle müşterisine fatura ediyor.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın banka ücretlerine düzen getirmek için yaptığı çalışmaya karşı amansız bir mücadele veren bankacılık lobisi, vatandaşa tercih hakkı tanımadan piyasa koşullarının üzerinde ücretler talep etmeye devam ediyor.
"Hizmet veriyoruz, elbette ücret alacağız" diyen bankacılık lobisi, zaten kredi kartı aidatı ve hesap işletim ücreti aldığı müşterisinden aynı ürünlerle bağlantılı olarak farklı isimler altında yeni bedelleri otomatik olarak tahsil etmeyi sürdürüyor.
Sabah.com.tr'ye şikayetlerini her fırsatta ileten vatandaşlar, Bakanlık ve BDDK'dan bankaların aldıkları hizmet ücretlerinin mantıklı ve ülke şartlarına uygun seviyeye getirilmesini talep ediyor.