Türkfutbolunun en büyük destekçilerinden olan Turkcell yeşil sahaları teknolojiyle buluşturmaya hazırlanıyor. Bu hafta Türk Futbol Federasyonu'yla yaptığı işbirliğini 6 yıl daha uzatma kararı alan şirket, Akıllı Bilet devrimiyle taraftarlara cep'ten maça girme şansı verecek. Eko Spor'da Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv'i ağırlayıp, teknolojiyle futbulu nasıl birleştireceklerini sorduk.
Turkcell ile TFF arasındaki işbirliği altı yıl daha uzatıldı. Ne kadar bir katkınız olacak, anlaşmanızın içeriğinden bahseder misiniz?
Ana sponsorluğumuzu 2019 yılına kadar yenileyerek, Türk futbolunu önümüzdeki dönemde de destekleyecek olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 6 yıl için 50 milyon liralık destek vermemizin yanında, yeni sözleşme çerçevesinde futbola teknolojik yenilikler de getireceğiz. Türk futboluna teknolojik altyapı sağlamaya başlıyoruz. Taraftarların hayatını kolaylaştıracak uygulamaları hayata geçireceğiz. Akıllı Bilet ve Taraftar Kulübü projelerimizle futbolseverlerin bir SMS ile maçlara kolayca gitmesini sağlarken, interaktif eğlence platformunda hayatlarına renk katacağız.
Yani bu anlaşmayla aslında teknolojiyle sporu birleştiriyorsunuz. Bir nevi kazan-kazan formülü gibi mi?
Mobil teknolojiler, hayatı çok daha kolay hale getirerek alışkanlıklarımızı değiştiriyor. Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji şirketi olarak taraftarlarımızın hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Türkiye-Danimarka maçı, 500'üncü milli maçımız olma özelliğiyle tarihi öneme sahip. Bu, aynı zamanda Turkcell Akıllı Bilet'in hayatımıza girdiği maç olarak tarihe geçecek. Ana sponsoru olduğumuz Türkiye Futbol Federasyonu ile bugüne dek büyük bir uyum içinde sürdürdüğümüz işbirliğimizi, teknoloji alanına taşımaktan ve futbolseverlerin hayatını kolaylaştırmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.
"SMS'i göster stada gir" dönemi
Akıllı Bilet ve Taraftarlar Kulübü uygulamaları nedir?
Tüm cep telefonları modelleriyle uyumlu Turkcell Akıllı Bilet teknolojisi sayesinde taraftarlar, cep telefonuna gelen SMS'i stadyumlardaki özel gişelere okutarak maçlara kolayca girebilecek. Taraftarları tek bir çatı altında toplayacak 'Taraftar Kulübü' ise hem internette hem de mobilde Turkcell teknolojisiyle hayata geçecek.
2020 İÇİN SEFERBER OLDUK
İstanbul, 2020 Olimpiyatları'na hazırlanıyor. Siz de Turkcell olarak bu sürece destek veriyorsunuz....
Futbol ve basketbolun yanı sıra atletizm, yüzme, tenis, halter, kayak ve görme engelli bisiklet federasyonlarının ana sponsorluğunu yürütüyoruz. "Geleceğe Koşanlar" projemizle bu spor dallarında olimpiyatlarda yarışacak sporcular yetiştiriyoruz.
Peki olimpiyatlar İstanbul'da olursa şehre ekonomik katkısı ne olur?
92 Olimpiyatları öncesi ve sonrasında Barcelona'ya baktığımızda ihya olduklarını görüyoruz. İstanbul'u ve Türkiye'yi böyle bir atılıma hazırlayan çalışmalar kamu ve özel sektörümüz tarafından 10 yıldır büyük bir gayretle sürdürülüyor. Biz, bu dönüşümü hızlandıracak katalizörün teknoloji olduğuna inanıyor, tüm marka gücümüzü İstanbul 2020 için seferber ediyoruz.
Siz şirket olarak markanız adına olimpiyatlardan ne bekliyorsunuz?
Halkımızın sporla buluşması ve olimpiyat ruhunun şehrin sokaklarına taşınması bizler için önemli bir sosyal sorumluluk. İstanbul 2020'nin ülkemize sağlayacağı katkıda pay sahibi olmak Turkcell'e yakışan bir görev.