Türkiye'deki ekonomik büyüme Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere (KOBİ) de yansıdı. Artan refah seviyesiyle orta sınıfı yeniden oluşturan Türk ekonomisi, benzer bir durumu iş dünyasında yaşıyor. Geçmişte küçük sanayi sitelerinde çalışan, bulunduğu kenti terk etmeyen KOBİ'ler istikrar ve ihracatla tanışınca sınıf atladı. Haritada gitmedik yer bırakmayan KOBİ'lerin yüzde 46'sı son beş yılda ciro bazında 100 milyon dolar bandını aşıp bir üst lige taşındı. Yine yüzde 76'sı da aynı sürede ihracat yaptığı ülke sayısını üç kat artırıp cirolarını ise 50 milyon dolara çıkardı.
KOBİ TANIMI DAR GELDİ
KOBİ tanımı, sınıf atlayan binlerce işletme için dar gelmeye başlayınca ortaya yepyeni bir tanım olan OBİ (Orta Büyüklükteki İşletmeler) çıktı. Birçok firma yasal olarak da OBİ tanımının uygulamaya geçmesi için harekete geçti. KOSGEB'e tanım konusunda yeni düzenleme yapılması için başvuruda bulunan firmalar, teşvikler ve destekler için de bu duruma göre düzenleme talep ediyor.
BÜYÜYEN FİRMAYA YENİ TANIM ŞART
İletişim
uzmanları büyüyen firmalara yeni bir tanım getirilmesi konusunda hem fikir. Bu konuda uzun süredir araştırmalar yapan İletişim Danışmanı Doret Habib'e göre önümüzdeki süreçte kendinden en fazla söz ettiren kesim OBİ'ler olacak. "Sanayideki küçük işletmeler artık orta sınıf işletmelere dönüştü" diyen Habib, "Yeni tanım şart. Devleri zorlayan yerel şirketlerin sayısı artacak" şeklinde konuştu.
OBİ TANIMI MOTİVE EDİCİ
KOBİ tanımı yerine OBİ'yi savunan firmalar, ciro ve ihracat kapasitesi açısından da dünyayla yarışıyor. Bu nedenle içinde 'küçük' sözcüğünün yer aldığı KOBİ sınıfında bulunmak istemeyen firmalar OBİ kavramının motive edici özelliğinin de daha yüksek olduğunu vurguluyor.