Bavul ticareti yapmak için İstanbul'a gelen Nijeryalı sayısındaki artış Türk hazır giyim firmalarını harekete geçirdi. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) önderliğinde Nijeryalı alım heyetleriyle Lagos'ta biraraya gelen 12 Türk firması önemli iş bağlantıları gerçekleştirdi. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Hedef Pazarlar Komite Başkanı Mustafa Gültepe, 100 alım grubu beklediklerini ancak sayının 190'a ulaştığını söyledi. Modernleşmeye başlayan Nijeryalılar'ın kıyafet devrimini Türkler'le yapacağını ifade eden Gültepe, "Uzun zamandan beri pazarı takip ediyoruz. Nijeryalılar Osmanbey, Laleli ve Merter'e sık gelmeye başladılar. Hatta İstanbul'da alım için şirket bile kuruyorlar" dedi.
100 MİLYON DOLARLIK HEDEF
Mustafa Gültepe, Türkiye'nin Nijerya'ya 25 milyon dolarlık hazır giyim ihracatı olduğunu söyledi. Hedefin 2 yıl içinde bu rakamı 100 milyona çıkarmak olduğunu belirten Gültepe, Nijerya'nın hazır giyim ithalatının 500 milyon dolar olduğunu ifade etti. Gültepe, "Nijerya'da kıyafet algısı değişiyor. Halk dönüşüm içinde. Erkek ve bayan giyimde büyük fırsat var. Takım elbise talepleri yüksek" diye konuştu.
50 MİLYON $'LIK BAVUL TİCARETİ VAR
Nijerya'nın
Türkiye'den gerçekleştirdiği bavul ticaretinin 50-60 milyon dolar olduğu belirtiliyor. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Yarkın, petrol ülkesi olan Nijerya'nın gelir seviyesinin her geçen yıl arttığını söyledi. Türkiye'nin 25 milyon dolarlık ihracatının içinde hazır giyim dışında ev tekstili de olduğunu belirten Yarkın, "Ticari heyet ziyaretimizde önemli bağlantılar yaptık. Firmalarımız yoğun siparişler aldı. İlginin artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz" diye konuştu.
TÜRK GİRİŞİMCİLERE YATIRIM DAVETİ
Nijerya
ekonomisinin büyük bir bölümü petrole dayalı. Nijerya'nın Türkiye'ye ihracatı 1.1 milyar, ithalatı ise 500 milyon dolar seviyesinde. Nijerya Sanayi Madencilik ve Tarım Ticaret Odası Başkanı Dr. Herbert Ademola Ajayi, artık sanayi alanında da büyümek istediklerini söyledi. Türk girişimcileri işbirliğine davet eden Ajayi, "Tekstil makinelerine ihtiyacımız var. Gıdanın potansiyeli yüksek. Türkler'le buradan dünyaya yayılabiliriz" diye konuştu.
"ABD'Yİ YENİDEN KAZANACAĞIZ"
Mustafa Gültepe, Japonya ve ABD'nin de hedef pazarlar arasında olduğunu söyledi. Çin'deki üretim maliyetlerinin arttığını, kurların da yükselmesiyle birlikte özellikle ABD'lilerin Türkiye'ye ilgi duymaya başladığını belirten Gültepe, "Levi's Türkiye'deki alımını artırdı. Calvin Klein Çin'den Türkiye'ye döndü. Kaybettiğimiz ABD'yi yeniden kazanacağız" diye konuştu.