Türkiye'de 25 milyar liraya ulaşan e-ticaret, kendi sorunlarını da üretmeye başladı. İnternet işportacıları olarak adlandırılan satıcıların sayısı her geçen gün artarken, satılan ürünlerin kalitesi de sorgulanır hale geldi. Marka sahipleri ve tüketicilerin şikâyetleriyle bir kısmı incelemeye alınan işportacılara, e-ticaret siteleri de kontrol mekanizması geliştirmeye başladı.
DÜKKÂN KAPATMA CEZASI
n11.com'un Genel Müdürü İzi Adato, hukuk birimleri aracılığıyla tüketici şikâyetlerini incelediklerini söyledi. Adato, "Şüpheli satıcının ürününü takip ediyoruz. Satıcıdan faturasını istiyoruz. İkna olmazsak dükkânını kapatıyoruz" diye konuştu. Sanalpazar.com'un Genel Müdürü Cem Kesici, sitelerin ürünleri tek tek incelemesinin teknik olarak mümkün olmadığını belirtti. E-Ticaret Siteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özdemir ise, "Marka sahipleri sokaktaki işportacılara nasıl hukuk yoluyla müdahale ediyorsa, internet üzerindeki bu işportacılara da öyle müdahale etmeli. Önlem almak şart" dedi.
TUZAĞA DÜŞMEMEK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 10 ALTIN KURAL
Site hakkında mutlaka ön araştırma yapılmalı.
Mantıklı indirim şart. Örneğin Rolex markalı bir saat 20 TL'ye satılamaz.
Ürünlerin gerçek fiyatını iyi araştırmak gerekiyor.
Ürünün sahte olduğunu anlayan tüketici, iade hakkını mutlaka kullanmalı.
Sitenin satış sözleşmesi mutlaka okunmalı.
Alışverişi bitirmeden önce son kayıtların belgesi alınmalı.
İnternet sitesinin SSL sertifikasına sahip olması gerekiyor.
Sitedeki satıcıdan online ortamda ürünün orijinalliğiyle ilgili ön bilgiler alınmalı.
Satılan ürünün sayfasında ürünü aşırı derecede öven kullanıcı notlarına dikkat edilmesi gerekiyor.
Kullanıcı yorumlarındaki ifadelerin de reklam metni ve tanıtım içeriği gibi olması şüphe yaratıyor.