Küresel ekonomi hızı ve sosyal medyanın her geçen gün artan etkinliğinin şirketleri itibar yönetimine yatırım yapmaya ittiği kaydedilen ACE European'ın 15 ülkede yayımladığı raporuna göre, risk yöneticilerinin karşılaştığı en önemli sorunların başında, itibara dayalı risklerin kendilerine özgü ve çoğunlukla da manevi koşulları temel alan yapısı geliyor. Rapora göre, itibar risklerini yönetilmesi gereken stratejik bir alan haline getiren en önemli faktörlerin karmaşık tedarik zinciri yapıları, yeni pazarlara giriş hamleleri ve küresel pazarlarda ortak standartların korunması zorunluluğu olarak öne çıktığı kaydedildi. Rapora göre, risk yöneticilerinin yüzde 80'i itibarı en değerli varlık olarak görüyor. Öte yandan katılımcılar, itibara ilişkin risklerin de sürekli yükselen bir hızla arttığını, bu artışın en önemli nedeninin de sosyal medya olduğunu düşünüyor. Araştırmaya katılanların onda dokuzu itibar ile ilgili riskleri yönetmenin diğer riskleri yönetmekten çok daha zor olduğu konusunda hemfikir. Bu bağlamda şirketlerin itibar risklerinin öngörülemeyen yapısı nedeniyle süreçleri ölçümlemekte ciddi sıkıntılar yaşadığı kaydedildi.
SİGORTA SEKTÖRÜ ÖNEMLİ BİR ROL OYNUYOR
Raporun önemli noktalarından birinin de sigorta sektörünün itibar risklerinin yönetimi konusundaki rolü olduğu belirtildi. Raporda, araştırmaya katılan yöneticilerin büyük çoğunluğuna göre itibar risklerini sigortalamanın son derece zor olduğu kaydedilirken konuyla ilgili rapor yorumlaması ise şu şekilde: "Katılımcıların yüzde 66'sı itibar ile ilgili risklerinin sigorta açısından yeterli şekilde güvence altına alınmadığını düşünüyor. Öte yandan broker ve sigortacılar açısından bu sürecin önemli bir potansiyel taşıdığı görüşündeler. Sigorta sektörünün itibar riskleri konusunda üçüncü göz olarak yer alabileceğine inanıyorlar." ACE European Başkanı Andrew Kendrick ise konuyla ilgili olarak, "Risk yönetimi ve kontrol sürecini geliştirmek için müşteriler ile birlikte çalışarak onlara geleneksel riskleri yönetmeleri konusunda yardımcı olabilir" dedi.