Yılda 434 organizasyonunun düzenlendiği Türkiye'deki fuarcılık pazarını yabancılar yakın markaja aldı. Yıllık cirosu 1 milyar doların üzerine çıkan Türk fuarcılık pazarında İngilizler'in ağırlığı artıyor. REED, UBM gibi Londralı fuarcılık devlerinin yarıştığı pazarın en hızlısı ise Tarsus Group oldu. Adını Mersin'in Tarsus ilçesinden alan İngiliz dev, son 2 yıldaki Türkiye operasyonlarını dörtledi. 2012'de İstanbul Fuarcılık Hizmetleri şirketini alarak Türkiye pazarına giren Tarsus, geçen yıl da İstanbul merkezli CYF Fuarcılık ile Life Media Fuarcılık şirketlerini bünyesine katmıştı. İngiliz şirket şimdi de SADA Uzmanlık Fuarları şirketinin ana hissedarı oldu.
% 60'lık hisse
Geçtiğimiz hafta anlaşmayı imzalayan Tarsus Group, SADA'nın yüzde 60'lık hissesini devraldı. İngiliz grubun internet sitesinde yer alan bilgilere göre ise Türkiye'de 2023 yılına kadar 1 trilyon dolarlık altyapı yapılacağı belirtiliyor. Hisseleri Londra Borsası'nda işlem gören Tarsus Group'un dünyanın farklı coğrafyalarında düzenlediği 19 fuarın 6'sı da Türkiye'de organize ediliyor. 1991'de kurulan SADA şirketi Türkiye'nin en büyük iş makinaları fuarı olan KOMATEK'i düzenliyor. Ankara'da 53 bin metrekarelik alanda düzenlenen fuarı 35 bin kişi ziyaret ediyor. Geçen yıl İngiliz fuarcılık şirketlerinin Türkiye ilgisi satın almalarla dikkat çekti. 797 milyon sterlin cirosu, 6 bin 500 çalışanıyla İngiltere'nin en önemli fuar şirketlerinden UBM, İstanbul merkezli NTSR Uluslararası Fuar firmasının yüzde 75'ini satın aldı. Bir başka İngiliz fuarcılık devi REED ise geçtiğimiz yıl Tüyap Fuarcılık'ın yüzde 50 hissesini bünyesine kattı.