FİLMDE MASAL KİTABI GÖRSELLİĞİ VAR
"Bir eleştirmen; filmin görselliğini resimli masal kitaplarına benzetmiş. Filmi tasarlarken kafamızda tam da bu vardı, masal kitabı benzeri bir estetik... Hani o sade, her şeyin görsellikle anlatıldığı çocuk kitapları vardır ya... Bunların fark edilmesi iyi geliyor insana, çünkü filmin formuyla bunları aktarabilmesini arzuluyorum. Diyalogların ikinci anlam içermeyen basitliği, oyunculuklardaki plastiklik gibi nedenlerle böyle yaptık."
KADIN SORUYKEN ERKEK CEVAP GİBİDİR
Savaşı neden kadın üzerinden ele almayı seçtiniz?
Kürt meselesi umuyorum çözüme ulaşacak ama kadının savaşı bitecek gibi değil. Bazı izleyiciler "Bütün erkekler bu kadar kötü mü?" diye sordu. Elbette o insanların kötü olduğunu söylemiyorum. Onlar da aşk istiyorlar ama kendilerini ifade edemedikleri ve kadına değer vermedikleri için, isteklerini dile getirme biçimi şiddetten geçiyor. Diğer yandan kadınları daha üstün görüyorum; hayatla ilişkileri daha güçlü. Kadın soruyken, erkek cevap gibidir. Benim için soru daha değerli.
BENZER FİLM ÇEKMEKTEN KAÇINIYORUM
"Birbirine benzeyen filmler çekmekten kaçınıyorum. 'Jîn'e başlarken bazı kamera hareketlerini kullanmamak konusunda kendime söz vermiştim. Fakat her şey beni yine oraya götürdü! Hani herkesin kendine has bir yürüyüşü vardır, birisi "Öyle yürüme" dediğinde de değiştiremez ya... Fakat 'alametifarika' lafından hoşlanmıyorum. Üslup korktuğum bir şey. Böyle olunca her şey mühendisliğe dönüşmeye başlıyor."