5 günlük hava durumu
10 Nisan 2011, Pazar

Sağlık Haberleri

Stres vücutta nelere neden olur?

Stres vücutta nelere neden olur?

  • 10.04.2011

Uyku düzeni bozulur
Stres, uyku düzenini dengeleyen serotonin ve melatonin hormonlarını etkileyerek uykusuzluk problemi yaratabilir. Uykusuz kalmak da baş ağrısı, tansiyon dengesizliği, sindirim problemleri ve bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi semptomlarla hayatınızı zehir edebilir.

Ne yapmalı?
Yatmadan önce bitki çayları için. Saat 19.00'dan sonra yemek yemeyin. Kahve ve kola gibi kafein içeren ve uyarıcı özelliği olan içecekler içmeyin.

Baş ağrısı ortaya çıkar
Stres anında vücudumuz, daha az adrenalin salgılar. Bu eksiklik özellikle baş ağrısı ve migren konusunda hassas olanları etkiler.

Ne yapmalı?
Stresin verdiği adrenalin eksiğini yerine koymanın en etkili yolu spor yapmaktan geçiyor. Düzenli egzersiz, beyin damarlarına giden oksijeni düzenleyici etkisiyle stres anında oluşabilecek baş ağrısı riskini azaltır.

Kalp krizi riskini artırır
Uzun zaman süren veya tekrarlayan stres; yüksek tansiyon ve enfarktüs riskini artırır. Aynı zamanda kötü huylu kolesterol seviyesini de yükselterek damar tıkanıklığına bağlı hastalıkları ve kalp krizi olasılığını da tetikler.

Ne yapmalı?
Kötü huylu kolesterol ile savaşmanın en etkili yolu düzenli spor yapmaktan geçiyor.

Bağışıklık sistemini etkiler
Stresli ortamlar bağışıklık sistemini yavaşlattığı için hastalık ve mikroplara karşı savaşma gücünü de azaltarak kendinizi sürekli halsiz ve yorgun hissetmenize sebep olabilir.

Ne yapmalı?
Bol sebze ve kivi, portakal gibi bol bol C vitamini içeren meyvelerden tüketin.

Kilo aldırır
Stres altındayken kan şekerini dengeleyen insülin salgılanması bozulduğundan kilo problemleri ortaya çıkabilir. Ayrıca stresin antidepresanı hamurişi ve tatlılar olur genellikle. NE YAPMALI? İnsülini hızla yükselten pasta, bisküvi gibi beyaz unlu ve şekerli gıdalardan uzak durun. Onlar yerine insülini yükseltmeyen armut veya kavun gibi tatlı meyveleri seçin.

Sindirimi yavaşlatır

Adrenalinin azalması, sindirim sisteminin de yavaşlamasına neden olur. Aldığımız besinlerin yavaş hazmedilmesi mide sancıları, gaz ve bulantı şikayetlerini artırır.

Ne yapmalı?
Lifli gıdalar tüketin ve prebiyotik yoğurtları tercih edin. Bol bol su için (Cosmopolitan)

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Sağlık Haberleri

Detoks dost mu düşman mı?
Deniz suyu nezleye karşı
Her yıl smear testi
Ayaklarda yaza hazırlık zamanı
Kanserle ilgili mitler
Kabızlık kolon kanserinin işareti değil!
Aşk sarhoşluğu diyeti bozmasın
Bale ile form tutun
Parazit besinlerden bulaşıyor
Nefes darlığı hastalık habercisi
Nefesini taze tut
Onun evinde bunlara dokunma
Gece korkusu uzun sürüyor
Kıskançlık insana acı verir
Pozitif düşünce kanser ilacı mı?
Yeni ürünler...
Baharda ruhunuz gibi cildinizi de canlandırın!
Köylü kadınlara vajina estetiği
Tavuk yiyene uslu bebek
Rakamlara boğulmasın
Kadınların en mahrem sağlık sorunları
Yaşlılıkta uyku azalıyor
Polen alerjisinden korunmanın yolları
Bardak çekme terapisi yıldızların ilk tercihi
Bahar yorgunluğu mu Hashimoto tiroidi mi?
Kanser çocuğa nasıl anlatılır?
A vitamini kellik yapar mı?
Ana öğünlerde atıştırmayın
Sofralarınızı renklendirin
SARI NOKTAYA KARŞI ISPANAK
Zorla değişim yaşanmaz
Reçetede seks de var!
Tıkalı burun için ameliyat
İstemediği spora zorlamayın
Kemoterapiden çıkıp botoks yaptıran var
Verem mikrobu ilaç oluyor
Aynı çatı altında hem incelin hem güzelleşin
YGS öncesi beslenme önerileri
Viagra'nın yan etkileri olabilir
Öksürük için kekik
TELEVİZYONDA BUGÜN
Günün Dizisi
Aşk Bir HayalAşk Bir Hayalatv 20:00
Günün Filmi
SinemaSinemaKanal D 23:00
geri
ileri