Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞENGÜL BALIKSIRTI

Milano'da parlayan bir Türk markası

Son günlerde önümüz arkamız, sağımız solumuz moda oldu. Birbiri ardına yapılan moda haftalarının yansımalarını gazete ve dergilerde gördünüz, okudunuz. Vitrinler baharın esintileriyle dolu. Vogue çıktı. Diğer dergici arkadaşlara da muhteşem bir enerji gelmiş, bütün dergiler atağa kalkmış. Şahane işler yapmışlar, ansiklopedi ağırlığında dergiler hazırlamışlar. Harper's Bazaar'cılar dört ayrı dergiyle şahane bir iş çıkarmışlar. Ve ben de yenilenmenin mevsiminde bir moda haftasında, Milano'dayım... Vitrinlere bakıyorum, defile izliyorum, moda konuşuyorum... Milano Moda Haftası'na ikinci kez bir Türk markası; BNG katıldı. Türk modasının yükselen yıldızı Nilgün Gülen'in tasarımları, dünya modasının kalbinin attığı Milano'da podyuma çıktı, bizi heyecanlandırdı, ilgiyle izlendi. BNG, henüz beş yıllık bir marka olmasına rağmen Japonya, ABD, İtalya ve Danimarka'da 200 noktada satılıyor. Milano Moda Haftası'na davet edilmesi de ağırlıklı olarak bu gerekçeyle olmuş. Yani satılabilirlik ve ulaşılabilirlik çok önemli. Bu kararı veren İtalya Moda Federasyonu'nun Başkanı Mario Boselli de defileyi izledi ve Nilgün Gülen'i kulise gelip tebrik etti. Defile, BNG tasarımlarının işlevselliğini anlatan bir dans gösterisi ile başladı.

ÇOK KALABALIKTI
Olay şu; diyelim ki bir parça satın aldınız. Onu nasıl kullanacağınız sizin yaratıcılığınıza kalmış. Bir kıyafet üç-beş değişik şekilde giyilebiliyor. Dans gösterisinde balerinin üzerinde bir yelek vardı. Bir anda kazak oldu, sonra pelerin, sonra elbise, sonra hırka... Ve ardından 40 parçalık koleksiyon podyuma çıktı. İtalya'da yaşayan Tuğçe Kazaz, baş manken olarak podyumdaydı. Onu izlerken tabii ki hep birlikte şöyle dedik; "Bu kızın havası bir başka, hemen fark ediliyor." BNG 2010-11 Sonbahar-Kış Koleksiyonu'nun ismi Stratum. Ana rengi ise ilhamını lav taşından alan siyah. BNG'nin defilesini 500 kişi izledi. Gün boyu; defile öncesi ve sonrası görsel ve yazılı medya için röportajlar yapıldı. Defileyi izleyen 100 civarında basın mensubu vardı. Defile öncesi heyecandan yerinde duramayan Nilgün, gördüğü ilgiyle bütün yorgunluklarını unuttu. Dünya artık farklılığın peşinde koşuyor. Nilgün'ün tasarımları da farklı olduğu için bu denli ilgi görüyor.

DAVETİN ÖNEMİ
Tabii davet aldınız diye elinize tasarımlarınızı alıp Milano'ya gidip, defile yapmıyorsunuz. Bir defilenin organizasyonu, öncesi ve sonrası için bayağı büyük bir ekibin çalışması gerekiyor. Nilgün Gülen, iş hayatındaki ortağı eşi Bülent Gülen'in de desteği ile Milano'da bu rüzgarı estirirken arkasında çok sağlam bir İtalyan ekip ile çalışıyordu. Bu rüzgar, defileyle bitmedi tabii. Defile sonrası Milano'nun en gözde kulüplerinden 11'de bir parti gerçekleşti. Orası da kelimenin tam anlamıyla yıkılıyordu. Gündüz defileyi izleyenlerin büyük bölümü, özellikle moda çevrelerinden isimler partide buluştu ve hepsi tasarımcımız Nilgün'ü kutladı. Bu arada, arkadaşlığın ne şahane bir şey olduğunu bu gezide bir kez daha gördüm. Nilgün için büyük bir arkadaş grubu İstanbul'dan Milano'ya geldi ve her an onun yanında yer aldı. İstanbul'un en şık hanımlarının Milano sokaklarında, defilede ve partideki şıklıkları da göz kamaştırdı. Modanın kuşattığı Milano sokaklarında öne çıkan detayları da cuma günü sizlerle paylaşacağım.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA