Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

'O-100'ün tarafsızlık sorunu

NTV'de yayınlanan 'O ' 100' tartışmasız ekranların en iyi otomobil programı... Bu programın benim gibi ehliyeti 30'unda alan, otomobillerden hiç anlamayanların bile ilgisini çektiğini gözlemliyorum. Bazıları bu programı 'Top Gear' ile karşılaştırma gafletinde bulunuyor. Bu arkadaşlara sadece 'Top Gear' bitince ekrana yansıyan programı hazırlayanlar listesine bakmalarını tavsiye ederim. Bugün Türkiye'deki ana haber bültenlerinin çoğunda bile 'Top Gear'ın geniş kadrosu yok! 'O ' 100'de Saffet Üçüncü ve Celal Pir'in sunumda oluşturduğu 'öğreten adam-meraklı öğrenci' konseptini izlemek de çok keyifli. Şimdi sıra geldi programa dair eleştirilerime... 'O '100' Doğuş Otomotiv'in tanıtım programı gibi duruyor.

HEP AYNI OTOMOBİLLER
Bana mı denk geliyor bilmiyorum ama ne zaman ekranda 'O->100'e rastlasam ya Audi ya da Volkswagen marka otomobillerin tanıtımı yapılıyor. Program, internette çıkan yorumlarda da benzer yönde eleştiri alıyor. Bir de buna Saffet Üçüncü'nün kendinden geçercesine övgülü sunumu eklenince, program fena halde reklam kuşağı gibi duruyor. Yanlış anlaşılmasın Saffet Üçüncü'nün samimiyetine inanıyorum. (Devrim arabalarını anlatırken gözlerinin yaşarması hâlâ aklımda) O otomobilleri evladı gibi gören bir mühendis. Keza Celal Pir de Türkiye'de 'Tarafsız habercilik' denince akla ilk gelen isimlerden biri. Belki de farkında değiller ama sürekli övgü düzen bu coşkulu sunum, programın objektifliğine zarar veriyor. Bu ikili, coşkulu sunumu bir şekilde dizginlemeli, otomobillerde gördükleri eksik yanları da anlatmalılar.

ÖVGÜ EDEBİYATI BİTMELİ
'O '100'e dair beklentilerimin, daha doğru dürüst mekan eleştirisinin bile yapılamadığı Türkiye şartlarına göre lüks kaçtığının farkındayım. Ama birileri artık bu övgü edebiyatından vazgeçmek için cesur adımlar atmalı. Şimdi bu eleştirime "Doğuş Otomotiv dev bir marka. Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Porsche, Bugatti gibi birçok markanın Türkiye distribütörü. Bu kadar çok markanın distribütörlüğünü yapınca haliyle 'O '100'de Doğuş Otomotiv'in markaları öne çıkıyor gibi görünmesi normal..." diyenler olacaktır. Bence program, tam da bu noktaya özen göstermek zorunda. Bağlı bulundukları kuruma rağmen 'O '100', diğer markaları da unutmayarak objektifliğini kanıtlamalı. Herhalde NTV Yayın İlkeleri'nde bu soruna dair bir madde vardır!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA