Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

Amrabat fiyatına uçak şirketi

Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Pİ- LOTT Girişimcilik Zirvesi kapsamında düzenlenen söyleşinin bir yerinde şu açıklamayı yaptı: "Bir ara eski cumhurbaşkanı sayın Abdullah Gül ile Kayseri'deyken Galatasaray, Nordin Amrabat'ı aldı. Galatasaray'ın aldığı fiyata biz Pegasus'u almıştık…"

BAŞLIK GÜZEL
Bu söyleşi, 'Pegasus'u Amrabat fiyatına aldık' başlığıyla duyuruldu. Ve bu başlık sosyal medyada büyük ilgi gördü. Başlığı atan arkadaşı kutluyorum. Elbette bu başlığın ortaya çıkışında Sabancı'nın kıvrak zekasının ve örneklendirme becerisinin payı büyük.
Sosyal medyada 'Amrabat'tan bir cacık olmadı, keşke Pegasus'u biz alsaydık' diyen Galatasaraylılar oldu. Beşiktaşlılar boş durur mu; 'Holosko+bir miktar para ile Pegasus'u alabilirmişiz' diye yazdılar. Sosyal medyada dönen bu geyikler, elbette Pegasus markasının bilinirliliğini artırıyor.
Peki, Amrabat örneğinin, Pegasus'un imajına olumlu bir etkisi oluyor mu? Örneğin Ekşisözlük'te Amrabat örneğinden yola çıkan, Pegasus markasını sorgulayan mavra replikler üretilmiş:
- Pegasus'u, Amrabat fiyatına aldık.
- Zaten Pegasus, bir Alex değil.
Hemen akla 'Peki, havayolu şirketlerinin Alex'i kim?' sorusu geliyor değil mi? Bence 'Pegasus'u, Amrabat fiyatına aldık' lafı, Sabancı'nın ticari zekasını yücelten parlak bir örnek ama Pegasus markasının imajına katkı yapıyor mu orası meçhul!
Elbette Sabancı, 'girişimcilik' konulu bir söyleşi için ilham verici bir örnekte bulundu ama bu örneğin bu kadar popüler olacağını hesaba katmadı.

İMAJ YÖNETİMİ
Özetle Pegasus'un Amrabat'la özdeşleştirilmesi riskli! Amrabat, bu sezon müthiş bir performans sergileyip Barcelona'ya, Real Madrid'e transfer olursa, Pegasus da yaşadı demektir. Ya Amrabat kötü oynayıp Kayseri'ye Pegasus uçağıyla dönerse?
Şaka bir yana günümüzde dev markaların, sosyal medyadaki imaj yönetme stratejileri tanıtım ve PR'da büyük önem arz ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA