İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nadir Yayla: "Tramvaydaki tekerlekler ray ve demir üzerinde gittikleri için, karayolu araçları gibi hemen durdurulamaz. Durma mesafesi raylı sistemlerde karayoluna göre en az 2 misli fazladır. Makinist, yayaların yola girdiğini görecek, algılayacak ve tehlikeli olduğunu anlayarak frenleyecek. O zamana kadar bir süre geçiyor. Tabii eğer üst geçit olsaydı, yayalar oradan geçerdi. Hattın üzerinden geçmeye gerek kalmazdı. Ama yayalar, burada mevcut duruma uymak zorunda."
Türkiye Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Genel Başkanı ve Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ: "Orada üst geçit olsaydı da bir şey değişmezdi. Zaten üst geçitler kullanılmıyor ki. Dünyanın her yerinde tramvaylar açıkta gezer. Tramvay, trafikteki en güvenli araç. Ama bu kazada ana faktör insan. Temelinde eğitimsizlik var. Okullarda müzik, beden dersleri veriyoruz. Ama trafik dersleri yok. Tramvay kazasında da yaşananları çocukların cehaletine veriyorum." Bahçelievler'de meydana gelen kazadan 4 ay önce Güngören Belediye Meclisi'ne konuyla ilgili tedbir alınması istemiyle önerge verildiği ortaya çıktı. İBB Meclisi'nde konuyu gündeme getiren CHP'li Meclis üyesi Hüseyin Yılmaz, Güngören Belediyesi'nin kendilerine yanıt olarak, "Bu güzergâhta hiç sorun ve kaza olmadı, kaldırımlar uygun, tereddüt etmeyin, kaza olmaz" yanıtını verdiğini öne sürdü