5 günlük hava durumu
16 Eylül 2010 Perşembe
askerlik tek tip yasası meclis

İşte tek tip le ilgili dosya

  • yeni haber
  • TAKVİM
  • Giriş Saati: 16.09.2010  10:53
    Güncelleme : 16.09.2010  14:26
Hükümet, askerliği 9 aylık süreye çeken 'Tek tip' tasarısını 1 Ekim'de 'e getirecek. Böylelikle kışlada süre eşitlenecek

Bedelli tartışmaları sürerken gündem "Tek tip"e kilitlendi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan önceki gün Genelkurmay Başkanı Orgeneral Işık Koşaner ile bir araya geldi. Bu sırada Koşaner, Başbakan Erdoğan'a bir dosya sundu. O dosyada "Tek tip" askerlikle ilgili çalışmaların bulunduğu öne sürüldü. İşte o dosyayla ilgili bilgiye TAKVİM ulaştı.
Genelkurmay Başkanlığı, askerliğin 9 aylık sürede "Tek tip" olarak yapılmasını öngören çalışmayı tamamladı. Genelkurmay'ın taslağı Başbakanlık'ta yapılacak çalışmaya göre işleyecek. Başbakanlık, konunun ilgilendirdiği kurumlarla temasa geçerek Genelkurmay'ın yazdığı metne son şeklini verecek.

İLK MADDELER ARASINDA


Hükümet tasarısı olarak hazırlanacak metin, öncelikle Bakanlar Kurulu'nda tartışmaya açılacak. Bakanlar Kurulu'nun imzasının ardından da TBMM'ye sunulacak. Tasarı, önümüzdeki haftalar içinde tamamlanırsa, 1 Ekim'de yeni yasama yılına başlayacak olan TBMM'nin öncelikleri arasında bulunacak.

ERKEN TERHİS


"Tek tip" askerlik, kısa ve uzun dönemi ortadan kaldıracak. Yasa çıkarsa herkes 9 ay askerlik yapacak. Uzun dönem yapanların süreleri 15 aydan 9 aya inecek. Ancak 6 ay olarak görev yapan üniversite mezunları 3 ay daha kışlada kalacak. Yedek subaylar ise görevlerine devam edecek. Yasa çıkar çıkmaz, yüzlerce asker de erken terhis olacak.

Etiketler : , ,

kalan karakter 460

sehzadew sehzadew // İSTANBUL

Yıllarca okudum kendimi geliştirdim. Akademisyen oldum ve nice dehalar yetiştiriyorum. Askerlik tek tip olsun diyen zihniyete şaşarım. 15 ay erlik yapan kardeşlerimede üzülüyorum onlar her ne kadar en azından açıköğretim bitirebilme imkanı varken okumasada 15 ay yapmaları büyük haksızlık. Profesyönel orduya geçilene kadar sistem şöyle olmalıdır. Yurt dışından gelenler bizden üstün olmamalıdır 28 yaş ve üstü 5100 € karşılığı bedelli askerlik yapmalı, eğitimsel farka gelince; doktoralılar 1, yüksek lisanslılar 3, lisanslılar 6, MYO yani ön lisanslılar 9 ve daha düşük eğitimliler 12 ay yapmalıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1132
hayır23
cevapla 16.09.2010 13:55
s-belgin s-belgin

Bu hukumetin oyunu en cok arttiracak oan konu, zorunlu askerligin kaldirilarak vatan hizmetinin kamu hizmetlerinde de makul surelerde yapiabilmesinin saglanmasi oacaktir. Hadi bunu hayata gecirmeko kadar kolay degil "aslinda zor degil" diyelim. Hic degilse universite tahsil etmis, kariyet sahibi insanlarin elin esilah tutusturup 9 ay er olacaksin demek zulmunden vazgecisin, bu da yeter. Hic olmazsa kariyer sahibi insanlarin vatan hizmetini sivil olarak da kamu hizmetinde 3-6 aylik surelerde yapmalarina imkan taniyin. Yazik ediyorsunuz bu insanlara beyin gocune yeni kaipar aciyorsunuz. Yurt disinda, gurbette en az on senesini gecirmis nice kariyer sahibi insan nufus belgesi, pasaport alamiyor, ulkesine gelemiyor bu zorunlu zulum yuzunden, buna bir care bulun. O zaman ne kadar sevaba girersiniz bir bilseniz. Hukumetin onceliklerinden biri b omalidir. Yoksa bilaistisna herkesi 9 ay er yapmak diktatorluklerde olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet677
hayır29
cevapla 16.09.2010 11:05
satronic satronic // İSTANBUL

Her insan okuyamıyor buradan Açıköğretim okusaydı gibi konuşmalar sadece olaya kendi cephesinden taraflı bir söylem olur.Ben halen Hakkari Çukurca'da vatani görevimi yapmaktayım.Herkes sadece askerde ne oluyor ki deniliyor,evet askerde birşeyler olmuyor yaşam tarzını biliyor musunuz,arazide aylarca kaldığınızda neler yaşandığını bilen,anlayabilen var mı acaba?Yanındaki silah arkadaşın hiç Şehit oldu mu acaba? Tek tip askerliğe destek veriyorum neden biliyor musunuz 15 ay evet yazıldıgında ve okundugunda çok kısa ve hoş geliyor kulağa arkadaşlar. Her vatandaş eşit değildir gözünüzde belki ama vatan içinse eşitlik en küçüğünden en büyüğe eşit olmalıdır ki o zaman vatanın bölünmez bütünlüğünü gösterelim tüm Dünyaya.

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır10
cevapla 16.09.2010 17:25
mehmet-02 mehmet-02 // İÇEL

HAKLISININ BELLİ Bİ DÖNEMDEN SONRA MEZUN OLANLARI KAPSASA DAHA MANTIKLI OLUR. GERÇEGİNİ SÖYLEMEK GEREKİRSE BEN BU YAŞIMA KADAR 25 SIR ASKERLİGİMİ BİRAZ RÜTBELİ VE KISA DÖNEMDE YAPIP GELİM İŞİMİ GÜCÜMÜ KURUM DİYE AASKERLİK ÇEKİLMEZ BİŞİE BİLİYORUM AMA VATAN BORCU YAPACAZ. 9 AY OLURSA BOŞA OKUMUŞ GİBİ BİŞE OLUYORUM VE BENDEN SONRA GELECEKLERE ÇOLUK ÇOCUKLARIDA BU NEDENLE OKUTMAK İSTEMİYORUM GİTSİN ÇALIŞSSIN DAHA İYİ HİÇ TECRÜBELİ MESLEK SAHİBİ OLMUŞ OLUR VE ASKERLİGİNİDE YAPAR 9 AY HER NEYSE HAYATINA DEVAM EDER. GENÇLİK TECRÜBELİ VE OKUMUŞ CAHİL OLMASIN DİYE UGGRAŞIYORUZ AMA BOŞ MUŞ BU ÇABALAR OKUL BİTİNCEDE DAM DAVLAK HİÇ BİŞE BİLMİYORSUN İLK OKUL MEZUNU ADAM SENDEN DAHA AVANTAJ LI BENCE BELLİ Bİ TARİHTEN SONRA MEZUN OLAN ARKADAŞLARI KAPSAMALIN HAYIRLISI OKUYUP REZİL OLACANA OKUMA VEZİR OL ANLAYANA...

Aynı Görüşte misiniz?
evet114
hayır9
cevapla 16.09.2010 12:54
zerg2010 zerg2010 // İSTANBUL

Tek tip askerlik eşitlik ilkesine aykırıdır. Tek tip ile herkese aynı muamele edilmesini getiriyor ki eşitlik demek bu değildir.

Eşitlik demek fırsat eşitliğidir. Herkesin üniversiteye girme hakkı vardır. Sınav vardır. Sınavı geçenler üniversite okur. Sınava girme hakkı herkesin vardır.

Doktora yapmış biri ile daha temel temizlik ihtiyacını bile yerine getiremeyen, kendini jiletleyen, çevresine zarar veren, mahalle dayısını aynı yatakhanede yaırmak, aynı muameleyi yapmak ciddi haksızlıktır.

Bu kimseye fayda vermez.

Askerlik süresi kısaltılmalıdır. Buna diyeceğim birşey yok. Er süresi 9 ay olmalıdır. Ancak yedek subaylık kaldırılmamalıdır. Yedek subaylık kaldırılırsa herkes bir şekilde 3 yıl dışarıda kalmanın yollarını arayacaktır.

Doktora yapmış iyi beyinler kesinlikle yurtdışına gideceklerdir. Zaten oldukça vahim durumda olan öğretim elemanı açığı ciddi boyutlara ulaşacaktır.

Durmadan açılan üniversiteler var ama bunun çok çok altında hızla yetişen öğretim görevlisi var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet371
hayır34
cevapla 16.09.2010 18:31
batuhan batuhan

başbakanımız askerlerimizi unutmasın sözünde dursun yeter tüm askerlerimiz sizleri bekliyor bian önce düşürün herkezde erkenden işine gücüne baksın artık sabrımız yok

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 07.02.2012 15:10
muhammet güç muhammet güç

saçmalıyolar ne alaka kendi çocukları bedelli yapıyo milletle oynuyolar ne alaka üniversite okuyanların diğerleriyle aynı olması çok saçmaladılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 11.12.2011 20:01