Adil Gür'e göre siyasi partilerin durumu
A&G Araştırma'nın sahibi Adil Gür, seçimlere iki ay kala partilerin alacağı oyların tahminini yaptı. Gür'e göre Ak Parti’nin oylarını belirleyecek önemli unsur:
Gür, "Yaptığım araştırmalarda Ak Parti'nin yüzde 45, CHP'nin yüzde 30 bandında, MHP'nin ise yüzde 10-15 aralığında olduğunu görüyorum. BDP son 1 yıllık süreçte oylarını önemli oranda artırdı. Yüzde 7 civarında bir oyu var." dedi.
Belirleyici tema başarı algısı olur
Ak Parti seçimde 290-360 aralığında vekil çıkarabilir, partinin oylarını günlük yaşamdan memnuniyet ve başarı algısı belirleyecek CHP'nin aile sigortasını toplam seçmenin yüzde 60'ı duymuş. CHP genel seçimde ilk kez farklı gruplardan oy alırMHP'nin baraj sorunu yok, tüm araştırmalarda oy oranı yüzde 10'un üzerinde. BDP son bir yılda oyunu artırdı
Günlük yaşamdan memnuniyet önemli
İsabetli seçim tahminleriyle tanınan A&G Araştırma Şirketi'nin sahibi ve analist Adil Gür, Ak Parti'nin oylarında günlük yaşamdan memnuniyetin belirleyici olacağını söyledi. Gür, 'aile sigortası'nın CHP'ye oy getireceğini ve CHP'nin ilk kez farklı kesimden oy alacağını da belirtti.
Partilerde adaylar bugün açıklanıyor. Küskünler, sürpriz isimler derken birkaç gün sürecek hararetli tartışmanın ardından Türkiye gerçek seçim sürecine girecek. Son viraja girilirken görünen tablo, önümüzdeki 2 ayın kampanya malzemeleri ve oluşacak muhtemel Meclis'i A&G Araştırma Şirketi'nin sahibi, analist Adil Gür ile konuştuk. Gür, tabloyu nasıl okuduğunu, hem yapageldikleri araştırmalar hem de gözlemleri çerçevesinde anlattı.
2007'deki lokomotif güç başarı algısıydı
Adil Gür, "Ak Parti seçim kampanyasını yeni anayasa ve 15 Nisan'da açıklanacağı söylenen 2023 vizyonu üzerine oturtacak gibi görünse de, mitinglerde bugüne kadar olduğu gibi daha çok yerel hizmetler ve icraatları işleyecek" dedi. Gür, "22 Temmuz 2007 genel seçimleri öncesinde e-muhtıra, 367 krizi gelişmeler Ak Parti oyları için itici güç olmuştu. Şimdi durum farklı. Bu sandığa nasıl yansır?" sorusunu şöyle yanıtladı:
"O tarihlerde yaşanan bu gelişmelerin Ak Parti oylarına etkisinin 3-4 puandan daha fazla olduğunu sanmıyorum. 2007'de Ak Parti oylarını yüzde 47'lere taşıyan lokomotif güç ekonomi ve başarı algısıydı. 12 Haziran'da da Ak Parti oylarını belirleyecek ana temanın günlük yaşamdan memnuniyet ve başarı algısı olacağını düşünüyorum."