5 günlük hava durumu
16 Ağustos 2011 Salı
Özel harekatçılar Polis rambolar dönemi

ın eğitim yeri belli oldu

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 16.08.2011  09:43
    Güncelleme : 16.08.2011  14:42
Erdoğan'ın seçimler öncesi konvoyuna gerçekleşen hain saldırı ilginç bir sonuç doğurdu. Öte yandan özel harekaçılar TSK tarafından alınan ağır silahları geri istiyor.

41. Dönem Özel Harekât Temel Eğitim Kursu'nun bin öğrenci kapasiteli Kastamonu PMYO'da yapılması gündemde. Polis 'Rambo'lar Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın konvoyuna hain saldırının gerçekleştiği Ilgaz Dağı'nda eğitilecek. 41. Dönem Özel Harekat Temel Eğitim Kursu'nun bin öğrenci kapasiteli Kastamonu PMYO'da yapılması gündemde. Karadeniz'e açılmak isteyen PKK'nın üstlenmeye çalıştığı Ilgaz Dağı'nın coğrafik konumu nedeniyle Özel Harekat mensuplarının eğitimi için uygun olduğu belirtildi.

Arazi harekatı eğitimi dağda olacağı için teröristlerin bölgeye sızma girişimlerinin de engelleneceği kaydedildi. 28 Şubat süreci öncesinde PKK'lılar çok zayiat verdikleri için polis 'la kırsal alanda sıcak çatışmaya girmekten kaçınıyordu. Özel timin Ilgaz Dağı'nda eğitilmesi kararını İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'in vereceği öğrenildi. Emniyet Genel Müdürü Mehmet Kılıçlar, mezun olacak 600 polisin Özel Harekat Temel Eğitim kursu'na alınacağını açıklamıştı. Kastamonu Polis Meslek Yüksek Okulu'nun kapasitesi elverişli olduğu için bu sayının bine çıkabileceği ifade ediliyor.

720 SAAT EĞİTİM GÖRÜYORLAR
Gönüllü olarak Özel Harekat Kursu'na katılan polisler, 3,5 aylık dönemde 720 saat eğitim görüyor. Kurstan mezun olan Rambolar, icrası özel kabiliyet, teçhizat ve eğitim gerektiren yüksek riskli operasyonlarda görev alıyor. O yüzden eğitimler çetin geçiyor. Özel tim adayları kamp süresince; 250 saat silah bilgisi-atış teknikleri, 20 saat keskin nişancılık, 150 saat haritacılık-arazi harekatı, 50 saat dağcılık-helikopter herakatı ile 250 saat yakın alan çatışması alanında teorik ve uygulamalı ders görüyor.

AĞIR SİLAHLARINI GERİ İSTİYORLAR
1998 yılında TSK tarafından ağır silahları elinden alınan Özel Harekat 'ateş destek' silahlarını geri istiyor. İçişleri Bakanlığı'nın Genelkurmay ile görüşerek bu konuda bir çalışma başlatacağı öğrenildi. Özel timciler, "Elinde havan ve roketatar olan teröristlerleM16 ile mücadele etmemiz beklenmesin" diyor.

KARADENİZ'DE EYLEM BEKLENİYOR
Doğu-Güneydoğu'da pusu, bombalı sabotaj, baskın ve adam kaçırma gibi şiddet eylemlerini tırmandıran PKK'nın Karadeniz açılımı'ndan vazgeçmediği ve bölgedeki mensuplarına sansasyonel eylemler yapmaları yönünde talimat verdiği belirlendi. İstihbarat birimleri, polis, asker ve kamu görevlilerine dönük sansasyonel eylemler konusunda bölgedeki Emniyet müdürlükleri ve Jandarma Komutanlıklarını uyardı. Karadeniz kırsalında 5'er kişilik 4-5 terörist grubun dolaştığı öne sürülüyor.

Bugün

Etiketler : ,

kalan karakter 460

MRMURAT MRMURAT

13 sene kaybettik bu asker zihniyeti yüzünden. Gerilla savaşı ordu sistemi ile olmaz. Özel Harekatçılar zamanında çok güzel işler çıkarırken asker rahatsız olmuş, Özel Harekatçıları tasfiye etmişti.13 sene sonra doğruya tekrardan döndük şükürler olsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet54
hayır3
cevapla 16.08.2011 10:11
Gökçe Gökçe

Terörün belini ancak özel harekatçılar kırar...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 25.11.2012 12:47
adnan başer adnan başer

asker niye rahatsız olsun arkadaşım.asker bu ülkenin düşmanımı ? sen acaba hiç hayatında bir çatışma ortamında bulundun mu? sen önce özel harekatçıların neden tasfiye edildiklerini bir oku araştır da ondan sonra yorum yap.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 16.08.2011 17:03
... ...

bencede ağır silahları geri verilsin bu çocuklarında mehmetcik gibi eli kolunu bağlayıp gödermeyin dağa bırakın assınlar vursunlar alsınlar şehit intikamlarını yüreklerimize su serpsinler

Aynı Görüşte misiniz?
evet54
hayır0
cevapla 16.08.2011 10:57
erkan erkan

aynen katılıyorum arkadaşım..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 16.08.2011 13:45
niye ozel harekat? niye ozel harekat?

askerin de bordo berelileri vs yok mu?

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır17
cevapla 16.08.2011 10:00
r r

bordo bereliler bizimde sen onu bu 20 tane çapulcu için deşifre edermisin ülke olarak elimizdeki tek koz Bordobereliler bu çapulcular için ifşa edilmemeli,

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 16.08.2011 15:54
yavuz yavuz

ozel hareketı ıyı dusunmuslerde askerın bordoberelıler nerde onlar
gıtsınn ler degılmı arkd.vatan bızımm vatann egıtımlı asker ıste tam zamanı gonder gıtsın kahbelerle savasmayaa gunluk asker oluyo yeter dıyelımmm allah askerlerımızı korusunnn

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır0
cevapla 16.08.2011 11:42
CMT CMT

Her fırsatta TSK ya çamur atmayı bırakın artık, unutmayın ki Özel Harekatın pasifize edilmesi mevcut hükümetin göreve geldikten sonra açılımlara başlamadan önce yaptığı ilk icrat olmuştur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 23.03.2012 15:48
halil halil

peki ama kastamonu polis okulundaki ögrenciler nereye kaldırılacak..

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 24.08.2011 17:43