5 günlük hava durumu
18 Mart 2012 Pazar

'da gerginliği

  • yeni haber
  • İHA
  • Giriş Saati: 18.03.2012  09:44
    Güncelleme : 18.03.2012  15:24

Valiliğinin, kutlamalarının 18 Mart yerine kendi günü olan 21 Mart'ta yapılacağını açıklamasının ardından vatandaşlar sabahın erken saatlerinden itibaren evlerinden çıkarak, kutlamanın yapılacağı alana akın etti.

, kutlama alanının etrafında barikat kurarak, vatandaşların içeriye girmesine izin vermedi. Farklı kolladan gelen vatandaşlar, kutlama alanının etrafında ateş yakarak, polisi na tuttu.

Emniyet güçleri, vatandaşları uyardıktan sonra, taş atanları tazyikli suyla dağıttı.

SOKAKLAR SAVAŞ ALANINA DÖNDÜ

Diyarbakır'da, BDP tarafından yapılması planlanan Nevruz kutlamalarına valiliğin izin vermemesi üzerine toplanan kalabalık polise saldırdı. Polis ile göstericiler arasında çıkan olaylar nedeniyle Diyarbakır sokakları savaş alanına döndü.



Göstericilerin BDP tarafından belirlenen Nevruz alanına doğru ilerlemesine, polis izin vermedi. Nevruz alanına giden yollarda barikat tutan polisler, TOMA araçları ile göstericileri uyardı. Göstericilerin uyarıları dinlemeyerek polisi taşlaması üzerine olaylar çıktı. Diyarbakır'ın birçok bölgesinde meydana gelen olaylarda cadde ve sokaklar savaş alanına döndü. Diyarbakır'da olayların sürdüğü belirtildi.

BDP DİYARBAKIR İL BİNASI ÖNÜNDE GERGİNLİK

Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) Diyarbakır İl Başkanlığı önünde toplanan bir grup, Nevruz kutlamaları nedeniyle halay çekti. Dağılın uyarısına uymayan kalabalığa, güvenlik güçleri tazyikli su ve biber gazı ile müdahale etti.

BDP'nin, önceden hafta sonu olduğu için Nevruz kutlamalarını 18 Mart'ta düzenleyeceğinin açıklanmasının ardından, Diyarbakır Valiliği yaptığı açıklama ile Nevruz kutlamalarının 21 Mart'ta yapılacağını açıklamış, BDP'de Nevruz kutlamalarında kendi belirledikleri tarihte alanda olacaklarını söylemişti. Polisin sabahın erken saatlerinden itibaren alana girişlere izin vermemesinin ardından bir grup BDP Diyarbakır İl Başkanlığı önünde toplanarak halay çekti. Polisin dağılın uyarısına rağmen dağılmayan gruba güvenlik güçleri tazyikli su ve biber gazı ile müdahale etti.

Kentin değişik bölgelerinde küçük çapta olaylar çıkmaya devam ediyor.

KENTİN BÜYÜK BÖLÜMÜNDE YANGINLAR ÇIKTI

Diyarbakır'da Nevruz kutlamalarına izin verilmeyince olaylar çıktı. Kenti büyük bölümünde göstericilerle polis arasında çatışma çıktı. Göstericilerin hava fişek ve molotof kokteyli atmasına karşılık polis gerçek silahlarla havaya ateş açarak karşılık verdi. Gösterilerin yoğunlaştığı yerlerde polisin kullandığı gaz bombası kullandı. Polis zaman zaman toplumsal müdahale araçlarıyla göstericilere su sıkarak müdahale etti. Göstericiler ise polis araçlarına taş ve molotof kokteyli attı.

Çıkan ve hala devam eden olaylar sırasında kent adeta bir savaş alanına döndü.

El yapımı bomba, molotofkokteyl ve taşlarla polise saldırdılar

Diyarbakır'da aralarında BDP milletvekillerinin de bulunduğu gruplar, Bağlar İlçesi'ndeki Nevruz alanına girdi. 1'i polis 2 kişiyi yaralayan ve 10 aracı yakan gruba polis müdahale etti.

Nevruz Komitesi'nin kutlamayı bugün yapmak için yaptığı başvurunun Valilikçe onaylanmamasına rağmen sabah saatlerinden itibaren kentin çeşitli noktalarında toplanan gruplar, Bağlar İlçesi'ndeki Nevruz alanına yürüyüşe geçti.

Bağlar Kuruçeşme'de göstericiler polise, el yapımı bomba, molotofkokteyl ve taşlarla saldırdı.
Saldırıda bir polis memurunun kolu kırıldı. Şanlıurfa yolunda başına taş isabet eden yaşlı bir vatandaş da yaralanarak hastaneye kaldırıldı.

Otobüsle BDP İl Başkanlığı binasından alana gitmek isteyen BDP Genel Başkanı Selahattin Demirtaş ile milletvekilleri Altan Tan, Leyla Zana, Hasip Kaplan, Aysel Tuğluk ve Ayla Akat Ata, Kuruçeşme'de polisler tarafından durduruldu. Burada polisle görüşme yapan milletvekillerinden Altan Tan ile emniyet yetkilileri arasında kısa süreli tartışma yaşandı.

Daha sonra milletvekillerinin de içinde bulunduğu grup, polis barikatını aşarak alana girerken başka gruplar da ara yollardan alana girdi. Nevruz alanında önceden kurulan 9'u seyyar baz istasyonu olmak üzere 10 araç, alandakilerce yakıldı. İtfaiye ve polisin müdahalesine rağmen araçlar tamamen yandı. Alana giren gruplara helikopter ve tomalardan biber gazı ve suyla müdahale edildi.

Öte yandan Şanlıurfa yolu Yenihal Kavşağı'ndaki bir alışveriş merkezine yapılan saldırıda, işyerinde maddi hasar meydana geldi.

İzinsiz gösteride çevreye zarar veren ve polise taşlı sopalı saldırıda bulunan çok sayıda kişi gözaltına alındı.

Nevruz alanındaki kalabalığa yönelik BDP otobüsünden müzik yayını yapılıyor.

Etiketler : , , ,

kalan karakter 460

ismail keser ismail keser

teröristi dağda aramaya gerek varmı.bdp ben teröristim diyor ama dokunulamıyor.bunlar hem türkiyeyi kabul etmiyor hemde bu ülkenin meclisinde bu ülkenin maaşıyla artislik yapıyorlar.generalleri hapse atan zihniyet teröristi böyle serbestce ülkeye zarar vermesi için serbest bırakır.şu an diyarbakırda ohal ilan edilip sokakta olaylara karışanlarda vatan haini ilan edilmeli.terör olaylarına idam suçu koyulmalı..bakın ozaman böyle kudurabiliyorlarmı??

Aynı Görüşte misiniz?
evet898
hayır860
cevapla 18.03.2012 11:59
ahmet kurtoglu ahmet kurtoglu

aslında kendı ülkenı kendın kotuluyorsun senın gıbılerı cıkıyor sonra guzelım dayarbakırın adı cıkıyor bana göre olay cıkmadan da kutlana bılır

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 23.02.2013 13:15
azim azim

Ankara bile engelleyemedi bayramımızı,tüm düşmüna inat ayaktayız yine. Newroz Bayramımız hala da büyük coşkuyla kutlanıyor ..

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır9
cevapla 18.03.2012 15:03
mazlum mazlum

ismail keser çok konuşma gücün yetiyosa sen gel bu halkı durdur..

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır4
cevapla 18.03.2012 14:39
mmm mmm

işiniz güçünüz abartmak, ortalığı karıştırmak, ufak çaplı olayları savaş alanı diyerek belirtmek. terörü asıl siz güçlendiriyorsunuz. gerçektende savaş alanı olsun istiyorsunuz. siz olmasanız terör çoktan bitmişti.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır10
cevapla 18.03.2012 14:33
ali ali

kesinlikle size katılıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 18.03.2012 13:48
cem cem

ne istiyorsunuz kürtlerden bari newrozlarını kutlasınlarr yazık gunahhh

Aynı Görüşte misiniz?
evet351
hayır1225
cevapla 18.03.2012 10:01
burak yılmaz burak yılmaz

ben kürdüm ve her sene nevruz bayramına gidiyorum :)))

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 18.07.2013 17:33
kenan kenan

devlet büyüklüğünü göstersin bugün pazar bazen resmi bayramlarda gün değişebilir bugün kutlanmasında ne vardı?

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 18.03.2012 15:55
mücahit bayram mücahit bayram

kürtlerden bişe istenilmiyor devlet ortaya kural koyuorsa buna uyulmak zorunda devletin önünde ne kürt ne laz ne çerkez durabilir

Aynı Görüşte misiniz?
evet231
hayır41
cevapla 18.03.2012 11:58
aslan aslan

medeniyet öğretmek istiyoruz

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır4
cevapla 18.03.2012 11:44
salih salih

cem hangi türkiyede yaşıyorsun.adın bile gerçi cem değildir

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır4
cevapla 18.03.2012 11:41
ismail ismail

kutlasınlar ama gününde kutlasınlar. hem nevruz yalnızca kürtlerin bayramı değil.

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır3
cevapla 18.03.2012 11:38
ismail ismail

normal gününde kutlamalarına ses edenmi var? iyi bizde o zaman cuma namazlarını hafta sonuna alalım. varmı böyle bir mantık. nevruz salı gününe denk geliyorsa salı günü kutlanır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır1
cevapla 18.03.2012 11:37
Neo34 Neo34

Bende bir kürt ve çeçenim devlet bizden bişi istemiyor sadec nevrozu gününde kutlayın dio .Kimse kürtlerden bişi istemi VE bunuda unutma Etnik kökeni, mezhebi ne olursa olsun Çanakkale’de omuz omuza savaşan şehitlerimiz, birlik ve beraberliğimizin de en güçlü nişaneleridir. ve şehidlerimizi andıqımız qünde siz ne eqlencesinden bahsediyorsuzunuz Nevruz kutlamalari kürtlerin bayrami degildir.bu tum vatandaslarimizin bahar bayramidir

Aynı Görüşte misiniz?
evet45
hayır1
cevapla 18.03.2012 11:33
murat murat

neye yazık günah nevruz herkesin bayramı kimseye özgü değil sırf işiniz olay çıkarmak ve artık bu ülkede sizi pek takan yok kendi kenidnize oynuyorsunuz olacağı buydu

Aynı Görüşte misiniz?
evet99
hayır0
cevapla 18.03.2012 11:31
Ahmet Ahmet

Nevruz 21 Mart'ta, 18 Mart'ta değil.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 18.03.2012 11:22
muzi muzi

nevruz kürtlere mahsus bişi değil sen önce onu öğren

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır1
cevapla 18.03.2012 11:21
sewda sewda

bu kutsal günde (18 mart 1918 çanakkale zaferi) bdp nin yaptığı kendini bilmez aymazlık nasıl oluyorda bu kadar cürret bulabiliyor belli bir kesimde. sizinde atalarınız aynı savaşta direndi şehit oldu. nasıl oluyorda özünüzdan bu kadar sıyrılıp nevruz kutlamaları adı altında kimliğinizden vazgeçmişi kutluyorsunuz şaşıyorum...

Aynı Görüşte misiniz?
evet78
hayır4
cevapla 18.03.2012 11:17
radres radres

tazikli suda ne oluyor dag da olunca mermi atıyoruzda sehirdekileri neden vurmuyoruz farkları ney

Aynı Görüşte misiniz?
evet1005
hayır173
cevapla 18.03.2012 10:28
ali ali

zaten halkın canına tak deyince oda olacak kökünüzü kazıyacağız

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 18.03.2012 14:02
tuna tuna

bu pis bdp pkk'yi gormuyormu?vatandas van'a yardim ediyor onlar kusuna diziyor.ne nevruzu onlar buna laik degiler.

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır3
cevapla 18.03.2012 11:48
*** ***

yok devenin nalı..

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 18.03.2012 11:29
said said

klawye kabadayılığı yapma git vur seni tutan mı var ama yemiyo demi

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 18.03.2012 10:56
komic komic

arkadaşlar kusura bakmayın burdan yazmak kolay... kolaysa bir de karşılarına çıkın onları bitirmek isteyen sizler hiç te korkusuz değilsiniz ben insanım hayvan değil ama dost acı söyler kusura bakmayın

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır2
cevapla 19.03.2012 11:18
diyarbakır gençliği diyarbakır gençliği

siz insan olsaydınız hiç bir annenin evladının ölümüne şahit olmak istemeyeceğini bilirdiniz..
dağa gidenler ya kimsesiz ya çaresiz, ya damutsuz olanlardır.. başlarına gelecekleri de çoğu bilmeden gider..eğer ucunda askerleri, yani suçsuz günahsız insanları değil de sizin gibi zihniyetleri öldürmek olsaydı bi saniye durmazdım bende giderdim.. zavallılar....

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır3
cevapla 19.03.2012 00:50