5 günlük hava durumu
5 Nisan 2012 Perşembe
Denetimli Serbestlik TBMM Genel Kurulu

yasası kabul edildi

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati: 05.04.2012  22:20
    Güncelleme : 05.04.2012  23:53
Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun ile ve Yardım Merkezleri ile Koruma Kurulları Kanunu'nda değişiklik yapan yasa tasarısı, 'nda kabul edilerek yasalaştı.

Yasayla, denetimli serbestlik tedbiri kapsamında cezanın infazıyla; hükümlülerin dış dünyaya uyumlarını sağlamaları, aileleriyle bağlarını sürdürmeleri ve güçlendirmeleri amaçlanıyor.

Açık cezaevinde cezasının son 6 ayını kesintisiz olarak geçiren, çocuk eğitimevinde toplam cezasının beşte birini tamamlayan koşullu salıverilmesine 1 yıl ve daha az süre kalan iyi halli hükümlüler, cezalarının koşullu salıverilme tarihine kadar olan kısmını denetimli serbestlik tedbiri kapsamında cezaevi dışında geçirebilecek. Buna infaz hakimi karar verilebilecek.

Sıfır-altı yaş grubunda çocuğu bulunan ve koşullu salıverilmesine 2 yıl veya daha az süre kalan kadın hükümlüler, maruz kaldıkları ağır bir hastalık, sakatlık veya kocama nedeniyle hayatlarını yalnız idame ettiremeyen ve koşullu salıverilmesine 3 yıl veya daha az süre kalan hükümlüler de aynı kapsama tabi olacak. Ağır hastalık, sakatlık veya kocama hali Adli Tıp Kurumu'ndan alınan veya Adalet Bakanlığı'nca belirlenen tam teşekküllü hastanelerin sağlık kurullarınca düzenlenip Adli Tıp Kurumu'nca onaylanan bir raporla belgelendirilmesi gerekecek.

Adli para cezasının ödenmemesi nedeniyle, cezası hapse çevrilen hükümlülerin erken tahliye süresi, hak ederek tahliye esas alınmak suretiyle hesaplanacak.

Açık cezaevine ayrılma şartları oluşmasına karşın ayrılamayan veya bu nedenle kapalı cezaevine geri gönderilen iyi halli hükümlüler, açık cezaevine ayrılma şartlarının oluşmasından itibaren en az 6 aylık süre geçerse, diğer şartları da taşımaları halinde bu uygulamadan yararlanabilecek.

Denetimli serbestlik tedbiri kapsamında cezasının infazına karar verilen hükümlü, koşullu salıverilme tarihine kadar; kamuya yararlı bir işte ücretsiz olarak çalıştırılabilecek, bir konut veya bölgede denetim ve gözetim altında bulundurulabilecek, belirlenen yer veya bölgelere gitmeyebilecek, belirlenen programlara katılabilecek. Bu yükümlülüklerinden bir veya birden fazlasına tabi tutulmasına denetimli serbestlik müdürlüğü karar verecek.
Hükümlü; cezaevinden ayrıldıktan sonra, denetimli serbestlik müdürlüğüne 3 gün içinde müracaat etmemesi; yükümlülüklere, hazırlanan denetim ve iyileştirme programına, denetimli serbestlik görevlilerinin bu kapsamdaki uyarı ve önerileriyle, hakkında hazırlanan denetim planına uymamakta ısrar etmesi halinde koşullu salıverilme tarihine kadar olan cezasının infazı için kapalı cezaevine gönderilecek.

-Kapalı ceza infaz kurumuna gönderilme şartları-


Hükümlünün başka bir suçtan dolayı tutuklanması, bu uygulamadan önce işlediği iddia olunan ve cezasının üst sınırı 7 yıldan az olmayan bir suçtan dolayı soruşturmaya tabi tutulması, bu uygulamadan sonra işlediği iddia olunan ve cezasının alt sınırı 1 yıl veya daha fazla olan suçtan dolayı soruşturmaya uğraması halinde, hükümlünün kapalı cezaevine gönderilmesine karar verilecek.

Hükümlünün soruşturma sonunda beraat etmesi, davasının reddi veya düşmesi halinde cezasının infazına, denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak devam edilebilecek.

Bu düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle koşullu salıverilmelerine bir yıldan az süre kalan; açık cezaevinde bulunan, kapalı cezaevinden açık cezaevine ayrılma şartlarını taşıyan iyi halli hükümlüler, cezalarının koşullu salıverilme tarihine kadar olan kısmını denetimli serbestlik tedbiri kapsamında çekebilecek.

-8 bin 60 kadro-

Şüpheli, sanık ve hükümlülerin toplum içinde izlenmesi, gözetimi ve denetimi elektronik cihazların kullanılması suretiyle de yerine getirilebilecek.

Denetimli Serbestlik Müdürlüklerine, en az dört yıllık eğitim veren fakülte ve yüksek okullardan veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtdışındaki üniversitelerden mezun olanlar arasından yazılı ve mülakat sınav sonucuna göre denetimli serbestlik müdür yardımcısı atanacak.

Adalet Bakanlığının boş memur kadrolarından 3 bin 490'ına 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'ndaki sınırlamalara tabi olmadan atama yapılabilecek.

Yasayla 8 bin 60 kadro ihdas, 140 kadro iptal ediliyor.
Adalet Bakanı Sadullah Ergin'in verdiği bilgiye göre, yasayla, yaklaşık 15 bin hükümlünün cezaevlerinden tahliye olması öngörülüyor.

Etiketler : ,

kalan karakter 460

emine emine

daha ne kadar ağlayacak mahkum yakınları ne zaman yüzümüz gülecek artık biri sesimizi duysun.af istiyoruz

Aynı Görüşte misiniz?
evet1389
hayır49
cevapla 22.10.2012 02:41
mehmet t. mehmet t.

ewt 2 yıl yapsınlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet254
hayır7
cevapla 14.07.2014 13:50
baran menteş baran menteş

af istiyoruz bıktıkk hasret çekmekten sevdiklerimizden uzak kalma korkusundann af af af istiyoruzz

Aynı Görüşte misiniz?
evet227
hayır9
cevapla 13.07.2014 17:50
ömer çaylak ömer çaylak

ablacım eşiniz sadece iki ay kapalıda kalır 28 ay sonrada çıkar allahın izniyle ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet77
hayır11
cevapla 22.06.2014 01:33
çilekeş çilekeş

denetimli serbesli 2 yıl yapın madem af cıkarmıyorsun bu millete bu iyiliniz olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet326
hayır11
cevapla 17.06.2014 13:39
REİS REİS

akim e yazalım arkadaşlar birlik olursak sesimiz duyulur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet132
hayır6
cevapla 08.06.2014 20:19
kalender kalender

üçde ikisini yatar(13 ay yatar) son biryıl kala denetim serbestlikte yararlanır

Aynı Görüşte misiniz?
evet59
hayır7
cevapla 01.05.2014 14:00
ali ali

o zaman birlik olup meydanlara çıkalım yoksa zor çıkar

Aynı Görüşte misiniz?
evet120
hayır5
cevapla 25.04.2014 18:10
Cem Cem

Tuğçe hanım. Eşiniz 40 ay almış. Yatarı normalde 26 ay 20 gündür. Yakalanırsda 1/5 ini yatıp yani 8 ay kapalıda yatıp açık kuruma ayrılır. Açık kurumda 'da 6 ay 20 gün yatıp denetimi serbestliğe ayrılır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet42
hayır8
cevapla 18.04.2014 01:22
:( :(

14 ay 20 gün

Aynı Görüşte misiniz?
evet29
hayır3
cevapla 15.04.2014 18:37
tugce tugce

bende 1yıllık evliyim esim askerden yani gelmişti 2009 yılnda yaptığı suçtan dolayı 40 ay ceza aldı bunun nekadarını kapalıda yatar açığa nezaman çıkar bilen varsa lütfen yazsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet48
hayır6
cevapla 09.04.2014 23:13
mert gençer mert gençer

denetimli serbestlik 3yıla çıksın

Aynı Görüşte misiniz?
evet282
hayır8
cevapla 30.10.2013 19:29
b b

askerlik 1 yıla dustu inşallah sesimizi duyarlarda genel olarak af cikar

Aynı Görüşte misiniz?
evet151
hayır8
cevapla 26.10.2013 14:04
mehmet mehmet

af maf yok sesimizi duyan yokkk

Aynı Görüşte misiniz?
evet298
hayır15
cevapla 27.03.2013 01:16
serdar serdar

yok kardeş indirim felen yok

Aynı Görüşte misiniz?
evet145
hayır28
cevapla 20.02.2013 10:18
Soner Soner

Slm tüm dileklerim tüm mahkum ailelerin yüzü gülsün barış kardeşlik sağlansın ben 2009 ayında yaşım 14tü içeri girdim yaklaşık 1 sene ceza yatım ve çıktım mahkemem dışardan sürdü 6buçuk sene ceza aldım şimdi ben yararlana bilirmiyim lütfen bilgisi olan yardımcı olsun şuan evliyim ve 3 aylık bi bebeğim var

Aynı Görüşte misiniz?
evet162
hayır18
cevapla 01.02.2013 16:14
siverekli pumaaa siverekli pumaaa

affffffffffffffffffffff istiyoruzzzzzzzz yeter artık .









Aynı Görüşte misiniz?
evet321
hayır13
cevapla 31.01.2013 13:03
ertugrul ertugrul

Bende cikma taraftariyim icerde cok sucsuzinsan var

Aynı Görüşte misiniz?
evet278
hayır12
cevapla 30.01.2013 21:38
kamil demirtürk kamil demirtürk

ben 30 ay ceza aldım 20 ay yatarım var şuanda denetimli serbestlikten yararlanmam için 8 ay açık ceza infaz kurumunda yatmam gerekiyor. 4.yargı paketinde denetimli serbestlik yasasının yükseltilmesiyle ilgili çalışmalar yapılacak mı ? veya ceza indirimi olacak mı ?.

Aynı Görüşte misiniz?
evet249
hayır22
cevapla 26.01.2013 11:47
murat murat

inşallah çıkar kardeşim af bunu herkes istiyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet259
hayır14
cevapla 20.01.2013 19:23
sergen şahin sergen şahin

babam cezaevinde çok mutsuzuz yaraladığı adam haneye tecavüz yapmış bulunuyo ve ona ceza gelmiyo allaha yalvarı yorum artık af çıksın

Aynı Görüşte misiniz?
evet277
hayır9
cevapla 18.01.2013 17:51
a..... a.....

ömer bey bu hafta sonu ceza yatmak nasl oluyo ne gibi şartı var faydalanmak için cezanın kaç yıl olması gerekiyo bilginiz varsa yardımcı olur musun bilgi verirsenz sevinrm

Aynı Görüşte misiniz?
evet89
hayır9
cevapla 28.12.2012 22:11
ömer ömer

hafta sonu ceza ınfazı yatmaktayım dıyolarkı hafta sonu yasasından faydalanan mahkumlar cıkan yasadan faydalanamaz bu bende tereddut yapıyor cvp almak ıstıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet70
hayır8
cevapla 28.12.2012 09:48
zafer zafer

kapalıya gider yatacağı toplam ceza 2 sene 4 ay bunun 5 de 1 ini kapalıda yatar sonra açığa gider 1 yılın altına düşünce tahliye olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet70
hayır9
cevapla 27.12.2012 10:44
ahmet ahmet

Af istiyoruz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet238
hayır13
cevapla 15.12.2012 14:02
ismail çimen ismail çimen

ceza evlerinin durumu cok kotu konya yarı acık ceza evınde hafta sonları cezamı yatmaktayım 2 gun bıle cok zor gecıyor herkes kurtulsun o ıllet yerden bıran once bısey yapılmalı

Aynı Görüşte misiniz?
evet233
hayır7
cevapla 22.11.2012 22:17
gülşah gülşah

benim kardeşim kavgadan girdi hayatımda kavgadan içeri gireni ilk defa görüyorum olayda bıçak bile yok..adaletsiz dünya,,af istiyoruz..

Aynı Görüşte misiniz?
evet222
hayır8
cevapla 21.11.2012 15:05
mustafa mustafa

yasa çalışmalarımız var diyerek tüm mahkumların hayelleri ile oynamayın biriniz çıkın sizleri oyalıyoruz diyin bitsin




Aynı Görüşte misiniz?
evet220
hayır4
cevapla 21.11.2012 09:50
burak akar burak akar

allah büyüktür ki inşallah bir daha olmaz yanlışlar böyle inşallah iler ki zamanda da aff çıkacak allah izin verirse açıktabiler çıksa gerisi allah büyüktür el atar umutları kesmiyelim abilerim annelerim hepinize diyorumm saolun devletimm

Aynı Görüşte misiniz?
evet120
hayır4
cevapla 21.11.2012 09:01
ozo ozo

kardesiniz direk acik ceza evine gider son yilinda denetimden yararlanir

Aynı Görüşte misiniz?
evet53
hayır6
cevapla 21.11.2012 02:12
serhat serhat

yasa yasa diye biz yasaolacagız ben kendim birkadermahkumyumaçıktayımsuan dört gözle bekliyoruz inşalah olumlu olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet95
hayır3
cevapla 20.11.2012 11:08
yusuf yusuf

aysel hanım kardeşiyin 2 yıl 4 ay yatarı var yaklaşık 1 yılını kapalıda yatırıp sonra açığa gönderirler



Aynı Görüşte misiniz?
evet51
hayır5
cevapla 16.11.2012 03:54
abdurrahim ince abdurrahim ince

merhaba memet adanada acıkda yatıyorum 5sene oldu özgür lüğümü kısa bisürelinede olsa elime aldım onun ğibisiyok deyerini bilmek lazım tümkader mahkum larını allah kurtarsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet92
hayır4
cevapla 15.11.2012 21:56
fırat fırat

iki yıl dort ayını yatar yenı cıkan denetimli serbestlık kanunundanda faydalanır

Aynı Görüşte misiniz?
evet36
hayır3
cevapla 13.11.2012 03:18
aysel_26 aysel_26

cok üzülüyorum kardeşim 3 yıl 6 ay aldı ve dosyası onandı.Yargıtay dan bugün yarın gelir girer cezaevine.Dolandırıcılıktan aldı. bu cezanın ne kadarını kapalıda yatar. ve açığa gecince 6 ay sonra tahliye mi olur bilen varsa lütfen yazar mısınız? Kapalıda ne kadar yatacak?

Aynı Görüşte misiniz?
evet83
hayır13
cevapla 12.11.2012 17:21
hasan demir hasan demir

ben bir mahkumum. şu an izindeyim sana sonuna kadar katılıyorum.Allah razı olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet77
hayır2
cevapla 11.11.2012 11:37
mehmet mehmet

hapsane insanlarin diri diri gömüldügü yedir oralari görmeyen bilmez tüm kader mahkumlarini allah kurtarsn...

Aynı Görüşte misiniz?
evet159
hayır6
cevapla 09.11.2012 12:16
zeliha zeliha

her pazar eşimin yanından gözyaşlarına boğularak ayrılmam yüreğimi dağlıyor lütfen af gelsin.:(

Aynı Görüşte misiniz?
evet322
hayır7
cevapla 28.10.2012 21:19
hayati solmaz hayati solmaz

ben görmedim abim ceza evinde ama hala yatmakta




evet aynı görüşteyim herzaman da destekliyorum,


Aynı Görüşte misiniz?
evet55
hayır3
cevapla 27.12.2012 21:42
dadas dadas

bacım şöbenim babam da orda ama bi türlü af cıkmadı

Aynı Görüşte misiniz?
evet87
hayır5
cevapla 08.11.2012 16:11
birol birol

ceza evlerinin kapasitesi iki katına cıkmış bulunuyor nezaman bu kadar insanı sevdiklerine kavuşturmayı düşünüyorsunuz acaba ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet245
hayır12
cevapla 27.10.2012 18:33
mustafa mustafa

AF GELSİN

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 14.07.2014 13:10
tugba bozan tugba bozan

Af istiyoruz başbakanım ne olur af çıksın her cuma gözyaşlarıylan geliyorum cocumlan dayanamıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 13.07.2014 03:52