5 günlük hava durumu
29 Mayıs 2012 Salı

Türk füzeleri için geri sayım başladı

  • yeni haber
  • İHA
  • Giriş Saati: 29.05.2012  16:27
    Güncelleme : 29.05.2012  16:31

Karadeniz üzerinde Türk mühendisleri tarafından yapılan füzelerin test atışı için Sinop'ta geri sayım başladı.

Milli Savunma Bakanlığı'na devri yapılan eski radar üssünde kısa süre önce yapım çalışmalarına başlanan füze test atış alanı tamamlanırken, bölgede hareketli saatler yaşanıyor. Alanda konuşlandırılan füze rampasında son testler sürerken, bölgeye asker sevkiyatı yapıldı. Bu arada Sinop'ta balıkçılara 4 gün boyunca denize açılma yasağı getirildi.

Soğuk savaş yıllarında ABD tarafından Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği'ne (SSCB) karşı dinleme amaçlı kurulan ve 1992 yılında kaldırılan Sülükgölü mevkisindeki eski radar üssünde, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın yüzde 35.5 ile en büyük hissedarı olduğu Roket Sanayi ve Ticaret A.Ş. (ROKETSAN) tarafından kullanılmak üzere füze test ve deneme alanı yapım çalışmaları sona erdi.

Eski radar üssünün bulunduğu hazineye ait olan yaklaşık 104 dönümlük arazinin, söz konusu tesisin yapımı için daha önce Maliye Bakanlığı'ndan Milli Savunma Bakanlığı'na devri yapılmıştı. Devrin ardından tesisin alt yapı çalışmaları da hızlı bir şekilde tamamlanarak, bölgede Türk mühendisleri tarafından geliştirilen füzelerin fırlatma işlemi için rampa konuşlandırıldı. Bölgeye otobüslerle asker sevkiyatı yapılarak fırlatma için geri sayım başlatıldı. Son hazırlıkların devam ettiği bölgede hareketli anların yaşandığı görülüyor. Atış günü ve saati gizli tutulurken, yetkililer konuyla ilgili açıklama yapmıyor.





kalan karakter 460

füze füze

sanki kıtlar arası nükler füze fırlatcaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet26
hayır107
cevapla 29.05.2012 17:41
benhur benhur

GERİ ZEKALI HERİF,BU BİZİM FÜZEMİZ OLACAK.insan bir heyecanlanır,bir sevinir..

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 29.05.2012 19:56
ahmet ahmet

eger hayatta kalmak istiyorsanis nukleer guc olmasi sart

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 29.05.2012 19:02
ahmet ahmet

turkiye herhangi ulke istemiyor diye yasak diye imza attik diye ,bunlar palavra.
bak etrafa nukleer bomba sahibi olan ulkerle aramiz herzaman limoni simdi de cuce israel bize kafa tutuyor.

ben sunu diyorum ,eger yasamak istiyorsanis bileginiz guclu olacak.artik demokrasi insan haklariymis bunlarla is yurumez.turkiye derhal nukleer bomba uretmeli

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 29.05.2012 19:02
ali ali

insallah devamı gelır tebrikler

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 29.05.2012 18:53
samet samet

yakındır o günlerde.... unutma milletlerin tarihinde 50 yıl bir gün gibi geçer...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 29.05.2012 18:13
engin engin

zamanla oda olur. sen kafanı bunlara yorma...

Aynı Görüşte misiniz?
evet129
hayır13
cevapla 29.05.2012 17:52
turgut turgut

kesin çakılır..

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır34
cevapla 29.05.2012 20:17
HAKAN HAKAN

onemli olan ise baslamak..bugun Turk muhendisler firsat ve imkan verildiginde cok daha ileri teknolojileri kullanarak Turk urunu roketler yapabilir..Bunlar guzel haber.Disari bagimliligimiz azalacak.yeterki bir ve beraber olalim gerisini bu millet basarir

Aynı Görüşte misiniz?
evet27
hayır1
cevapla 29.05.2012 19:04
ne biçim test bu ne biçim test bu

asker sevkiyatının amacı ne, roketsan özel bir şirket kendi test alanı varsa füze test alanına asker sevkiyatı neden yapılır anlayan var mı? haberci gazeteci bu haberi yaparken merak edip kaynağına sormaz mı? neden asker sev ediliyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır5
cevapla 30.05.2012 00:17
ekremm ekremm

karamsarlığa gerek yok abartılacakta birşey yok füze yapmak okadarda zor degil önemli olan mühendislerin bilgi birikimlerini geliştirmeleri buda para ve denemelerle olur çok kısa zamanda iyi sonuçlar elde edilir zamanla uzaya bile füze gönderilir bence başarılı olunacaktır bizim mühendislerimizde bu bilgi ve birikim var önemli olan hükümetlerin bu işleri finanse etmesi

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır1
cevapla 29.05.2012 22:41