5 günlük hava durumu
21 Temmuz 2012 Cumartesi

'Doğum izni' polemiği

Hükümetin, kürtajı azaltmak için başlattığı Kürtaj Bilim Kurulu raporunda gündeme gelen ücretli doğum izninin 4 aydan 6 aya çıkartılması süreci sancılı başladı. Bakanlar Kurulu'nda masaya yatırılan doğum iznine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, iznin artırılmasının kadının istihdamını azaltacağı gerekçesiyle karşı çıktı. Aile Bakanlığı, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı'na (TEPAV) konunun araştırılması için talimat verdi. Çalışan kadınların bebeklerini kucaklarına aldıkları günden sonra ne kadar sürede tekrar işe başlayacakları konusu diğer ülke örnekleriyle yeniden araştırılacak. İş Kanunu'na göre kadın işçiler doğumdan önce 8 ve doğumdan sonra 8 olmak üzere 16 hafta yani 4 ay doğum izni kullanabiliyor. Çoğul gebelik halinde doğumdan önce çalıştırılmayacak sekiz haftalık süreye 2 hafta süre ekleniyor. Ancak, sağlık durumu uygunsa, kadın işçi isterse 3 haftaya kadar işyerinde çalışabiliyor ve süre doğum sonrasına ekleniyor.

kalan karakter 460

smm smm

bir an önce yasa çıkmalı. kadın istihdamı azalacakmış, bilmem neymiş gibi saçmalıklarla uğraşacaklarına yasayı çıkarsınlar. hem 3 çocuk diyeceksin hem de 4 ay izin vereceksin... böyle iş mi olur?

Aynı Görüşte misiniz?
evet791
hayır10
cevapla 26.10.2012 15:12
beyza beyza

kesinlikle katılıyorum 3 çocuğu ne zaman büyütüp yetiştireceğiz ne saçma,çocuk düşünürken bile doğum öncesi ve sonrası izinlerimiz yanmasın diye önce düşünüyoruz,ne kadar düşüncesizler.bi haber yapıp heveslendiriyorlar sonra hevesimizİ kursağımızda bırakıyorlar..

Aynı Görüşte misiniz?
evet91
hayır1
cevapla 24.01.2013 12:39
Charc Charc

Bu hükumet zamanı izin arttırılmadı mı. Nankörlük olmaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır70
cevapla 06.01.2013 11:54
azra azra

çok haklısınız ben çalışan bir bayan olarak çocuk sahibi olmaya korkuyorum neden korkmalıyım bu benim hakkım değilmi

Aynı Görüşte misiniz?
evet155
hayır1
cevapla 31.12.2012 13:17
acilolan acilolan

lütfen acilen bu yasayı çıkartırmısınız .

Aynı Görüşte misiniz?
evet605
hayır6
cevapla 25.10.2012 14:17
gamze gamze

yeter artık cıksın bu yasa sayın fatma şahin duyun sesimizi

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 17.05.2013 16:40
nermin nermin

nermin evet katılıyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 02.05.2013 15:35
dr dr

doğum sonrası dönemde kadının iş verimi zaten düşük oluyor. aktif emzirme gece uykusuzlukları gün içinde verimi düşürüyor. iş verenler kadından verim alacağız diye anne ve bebeğin sağlığı ile oynamamalı. kendi çocukları ve eşleri için herşeyi göze alıp işten bile çıkarmıyorlarmı eşlerini. kadın maddi sıkıntıda olmasa veya şartları uygun olsa ücretsiz izin de alır. hükümetten önemle rica ediyorum, önce umutlandırıp sonra hayal kırıklığına uğratmayın. bugüne

Aynı Görüşte misiniz?
evet96
hayır1
cevapla 28.01.2013 10:10
xyz xyz

6 ay sadece anne sütü deniliyorsa, annenin ve bebeğin sağlığı için devletin bir an önce bunu yasalaştırması gerekiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet589
hayır1
cevapla 20.10.2012 12:06
bahar bahar

kesinlikle aynı görüşteyim ilk 6 ay anne sütü deniliyorsa bunada olanak sağlanmalıdır

Aynı Görüşte misiniz?
evet58
hayır1
cevapla 08.01.2013 11:38
gul gul

Biran once onaylanmali bu yasa... Aile Bakanlığı cocuk anne sevgisi ile büyüsün diyor 3 aylik bebeği bırakıp çalışmak zorunda olan okadar kadin varki bu ulkede bu yasa en çok çocuklar icin onemli... bu nedenle bir an once onaylanmali....

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 24.04.2013 19:20
Rahşan uygur Rahşan uygur

6 aylık doğum izni yasası bu kadar ağır mı ki bir türlü yasa çıkarılamadı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.04.2013 16:02