5 günlük hava durumu
17 Ağustos 2012 Cuma

Erdoğan talimatı verdi

Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nda kurmaylarına dershanelerin kapatılması konusunda hangi aşamaya gelindiğini soran Erdoğan "Çalışmanızı bir an önce tamamlayın" talimatı verdi

Milyonlarca aileyi yakından ilgilendiren dershanelerin geleceği tekrar gündeme geldi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nda kurmaylarına, dershanelerin kapatılmasına ilişkin çalışmanın bir an önce tamamlanması talimatı verdi. Bilim ve Teknoloji Kurulu'nun son toplantısında gündem maddesi eğitimdi. Toplantıda üniversiteye giriş sistemine ilişkin atılacak adımlar masaya yatırıldı. Başbakan Erdoğan, toplantı sırasında dershanelerin kapatılmasına ilişkin konuyu gündeme getirerek, "Çalışmalarınız hangi aşamada? Neler yapıldı?" diye sordu. Toplantıda bulunanların "Zor ve zaman alacak bir çalışma" yanıtı üzerine Erdoğan, "Hiç de zor değil, çalışmanızı biran önce tamamlayın, sonuçlandırın" talimatı verdi. Erdoğan'ın bu talimatı üzerine çalışmaların hızlandığı ve mümkün olan en kısa zamanda dershanelerin kapatılacağı bildirildi. Erdoğan, geçtiğimiz mart ayında yaptığı yaptığı açıklamada "Üniversite giriş sınavlarını da üniversite hazırlık kurslarını da ortadan kaldırıyoruz" demişti. Başbakan Erdoğan geçtiğimiz mart ayında Güney Kore ziyareti sırasında kendisine eşlik eden gazetecilere yolda yaptığı açıklamada "Üniversite giriş sınavlarını da üniversite hazırlık kurslarını ortadan kaldırıyoruz. Bu dershaneler ya liseye dönecekler ya da kapanacaklar. Bazı dershanelerle konuştum. Kendileri 'Biz de bu yola girmeyi düşünüyoruz' dediler" ifadelerini kullanmıştı.

AİLELERİN SIRTINDA YÜK

2012 verilerine göre Türkiye genelinde halen 3 bin 961 dershane faaliyet gösteriyor. Bu dershanelere 1 milyon 219 bin öğrenci devam ediyor. Dershanelerde çalışan personel sayısı da 50 bini buluyor. Önümüzdeki aylarda tarihe karışacak dershanelerin 10 milyar dolarlık dev bir sektör oluşturduğu tahmin ediliyor. Dershanelerin velilere faturası da yüksek. Bir aile çocuklarını YGS ve LYS'ye hazırlamak için yıllık ortalama 9. sınıfta 4 bin, 10. sınıfta 4 bin, 11. sınıfta 4 bin 500, 12. sınıfta 6 bin TL harcıyor.

kalan karakter 460

hasan kaçan hasan kaçan

Peki özel ders verip tek kuruş vergi ödemeyen öğretmenleri ne yapacaksınız? Dersaneler en azından vergi, sigorta vs ile çok büyük katkı sağlıyordu ekonomiye, evinde ders veren milyarları götüren hırsız öğretmenler, vergi kaçakçısı sahtekarları nasıl önleyeceksiniz. Dersanelerin kapanması bunların ekmeğine yağ sürecek.

Aynı Görüşte misiniz?
evet283
hayır105
cevapla 17.08.2012 10:01
aynur aynur

hırsız öğretmenler demişsiniz. peki o öğretmenler onca yıl okuyup 250 tl ye vekil öğretmenlik mi yapsınlar. öneriniz bu mudur. sizin her yıl kaç tane fizik öğretmeni atandığından haberiniz var mı. insanlar ne zorluklarla okuyo. karşılı bu mu olmalı sahtekar hırsız vb. yazık çok yazık


Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 17.08.2012 13:41
erdal erdal

600 lirayla mı geçinsin öğretmenler. Ben veriyorum arkadaşım özel ders , haddinde fazla vergi veriyorum bu ülkede. Oturmuş benim muhasebemi yapacağına o ufak beyninle niye dershaneler kapatılıyor, yerlerine özel okul açılmaya çalışıyor bunu düşün... ama işine gelmez.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 17.08.2012 13:35
hasan tahsin hasan tahsin

devlet vergisni memurun maaşından alıyor. siz(hasan kaçan) fişini kesmeyip vergisini vermeyen kapitalist tüccarlarana konuş....

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 17.08.2012 11:41
murat murat

bir fikri savunmak adına öğretmene hırsız denmemeli. gerçek hırsızları biliyoruz. dershane sistemi hırsızlığın alasıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 17.08.2012 11:09
Mustafa Mustafa

Dershaneler kaldırılacaksa eğer okulların kalitelerinin yükseltilmesi gerekir diye düşünüyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet346
hayır22
cevapla 17.08.2012 10:05
nur nur

okulların fiziki şartları ve ögretmenlerin verdikleri dikkate alınmalı ve çocuklar heba edilmemeli amaç güzel uygulama inşallah iyi olur

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 17.08.2012 15:55
taraftar taraftar

Sahtekarlar okulda veremedikleri eğitimi dershanedemi verecek kapatılsın tabi gidenlerin % kaçı üniversiteye giriyor bir anket yapsalarya yada kapasiteye göre dersaneye davetetsin..

Aynı Görüşte misiniz?
evet184
hayır81
cevapla 17.08.2012 10:03
biyolojici biyolojici

siz sanırım hiç dershaneye gitmediniz ya da öylesine gidenlerdensiniz! Okulda anlatılmayanı, yapılmayanı veriyoruz biz çocuklara. Hem de zorunlu değil dileyen maddi gücü varsa gönderir çocuklarını. Okullar devletin ücretsiz hizmetiyken yardım parası temizlik parası alınıyor ve ücretli okul kursları düzenleniyorsa neden özel eğitim kurumları olmasın??

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 17.08.2012 15:07
hasan tahsin hasan tahsin

okulda ders veren hocayla dersanedeki kişiler aynı değil bir kere... sizin[taraftar) sahtekar dediklerinizin müfredatı belli. ve dersanedikler gibi test çözmeye zamanları yok..

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 17.08.2012 11:47
mezun mezun

mezunları dusunen yok onlar ne yapacak denmiyor ayrıca dershaneye orta gelirli aileler ve fakir fukara çocuğunu gönderiyor asıl kapatilirsa daha kötü olur zengin basar parayı özel derse fakir ne olacak okulların hali meydanda önce onu düzeltsinler

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.11.2013 22:50
ömer ömer

Ben meslek lisesi öğrencisiyim haftada 2 saat matematik 1 saat de geometri dersi görüyorum anadolu liseleri benden daha fazla matematikdersigörüyor hem bizim sınıflarda 90kişilik sınıflar var bu öğrenciler nasıl üniversite sınavına giripte istediği bir üniversiteye gitmesi mümkün olabilir dershaneler kapanırsa bu sefer zengin olanlar veyaözelders aldıracak o zaman ben ne yapacam nasıl anadolu lisesine giden kişiyle arayı kapatıp nasıl gidecem üniversiteye

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır3
cevapla 14.10.2012 10:01