5 günlük hava durumu
4 Ekim 2012 Perşembe
angajman Suriye Türkiye- Suriye sınırı Akçakale

TSK'nın vurduğu hedefler yerle bir oldu

  • yeni haber
  • CİHAN
  • Giriş Saati: 04.10.2012  15:41
    Güncelleme : 04.10.2012  17:57

Şanlıurfa'nın ilçesine tarafından dün atılan top mermilerine karşılık veren Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), tespit ettiği hedefleri etkisiz hale getirdi. TSK'nın verdiği karşılıkta 30'un üzerinde Suriyeli askerin etkisiz hale getirildiği öğrenildi.

'nin Rakka kentine bağlı Tel Abyad ilçesinden dün saat 15.00 sularında atılan top mermilerinden bazıları Akçakale'de halkın yaşadığı mahallelere isabet etti. Top mermisinin patlamasıyla bir anne ve 2 çocuğu olmak üzere toplam 5 kişi feci şekilde hayatını kaybetti.

Olayın akabinde Başbakanlık'tan yapılan açıklamada şu ifadeler kullanılmıştı; ''Bu menfur saldırıya, sınır bölgesindeki Silahlı Kuvvelerimiz tarafından kuralları doğrultusunda anında gereken karşılık verilmiş, radarla tespit edilen Suriye'deki noktalara top atışı yapılarak hedefler vurulmuştur."




İlk etapta Diyarbakır'dan kalkan keşif jetleri, top mermisi atan ağar silahların koordinatlarını tespit etti. Suriye sınırındaki son durumu anlık rapor eden jetler, sınır boyuna daha önce yerleştirilen TSK'ya ait birliklere iletti. Koordinatları alan tanklar, olayın akabinde ve gece yaptığı isabetli atışlarda Suriye tarafındaki tankları ve topları vurdu. Adeta yerle bir olan Suriye birliklerinden 30'un üzerinde askerin öldüğü ve çok sayıda tankın imha edildiği öğrenildi.

İŞTE O GÖRÜNTÜLER!


ANGAJMAN KURALLARI


Angajman kelime olarak yükümlülük altına girme, taahhüt etme, toplumsal, siyasal bir eylemin içinde yer alma ve ona bağlanma anlamlarını taşıyor. 'Angajman Kuralları' ise bir ülkenin başka bir ülkenin hava sahasını ihlal etme veya ülke topraklarında oluşacak bir tehdide karşı yapılacak askeri müdahaleleri kapsıyor. Bir silahlı çatışmada uygulanacak kurallar Lahey ve Cenevre Antlaşmalarıyla belirlenmiş. Ancak Angajman Kuralları bu uluslararası düzenlemelerden ayrılıyor. Devletler ya da NATO gibi örgütler barış ve silahlı çatışma zamanı, silahlı kuvvetlerinin operasyonlarda ne şekilde davranacağını, hangi durumlara nasıl tepki vereceğini, kendileri talimatnameler yoluyla tespit ediyor.

Modern anlamda 'Angajman Kuralları'nın doğuşu, Kore Savaşı zamanında ABD Genelkurmayı'nın general MacArthur'a ilettiği talimatlara dayanıyor. Angajman kuralları her devletin her operasyona göre belirlediği talimatlardan ibaret. Hangi hedeflere ne şekilde operasyon düzenleneceği, hangi hedeflere saldırılmayacağı, ateş açılırsa ne şekilde buna cevap verileceği gibi konular düzenleniyor.

Konuyla ilgili daha önce Başbakan Tayyip Erdoğan, uçağın düşürülmesi sonrası şu açıklamayı yapmıştı: "TSK'nın angajman kuralları değişmiştir. Suriye sınırında yapılacak tüm ihlallere karşılık verilecektir. Bundan böyle Türkiye'ye yaklaşan her askeri unsur hedef olacaktır."

Suriyeyi Türk Fırtınası vurdu

ESAD'IN BOMBASINA MİSLİYLE CEVAP - TIKLAYIN

İŞTE SURİYE'NİN VURDUĞU O EV

TÜRKİYE SAVAŞA MI GİRDİ? - TIKLAYIN

TÜRKİYE SURİYE'DE NEREYİ VURDU? - TIKLAYIN

NATO: TÜRKİYE'YE DESTEĞE HAZIRIZ - TIKLAYIN

ABD'DEN ESAD'A SERT TEPKİ - TIKLAYIN

"BARDAĞI FAZLASIYLA TAŞIRDI" - TIKLAYIN

AKÇAKALE'DE 3'Ü ÇOCUK 5 KİŞİ ÖLDÜ - TIKLAYIN

Etiketler : , , ,

kalan karakter 460

Alkan Alkan

Türk Silahlı Kuvvetlerinin istediği zaman başaramayacağı iş yoktur bundan hiç şüphe duymuyoruz . Allah Yardımcıları olsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet130
hayır11
cevapla 04.10.2012 16:20
mehmet mehmet

tabi olen ölsün neolcak hristıyanların yılarca isdediği oldu müslüman müslüman kardeşini kırıyor yazıklarr olsunnnnn bunları savunanalara dünyanın heryerinde acı ceken müslümanlarr hala akılanmadınızz o ölenn 30 suriyeli askerin anası babası evladı eşi sevdiklerii yokmu ağlıyor yas tutuyorrr cüzümü bu şekıldemi olmalıyodıı anlamıyorummm :(

Aynı Görüşte misiniz?
evet48
hayır76
cevapla 04.10.2012 16:10
........ ........

suriyeli askerlerin ne kadar müslüman olduklarını gördük camide yaptıkları rezilliklerden......müslüman kanı dökülsün kimse istemez ancak müslüman olmayan bi ordudan öldürülen 30 küsür kişi bence 3 ü çocuk 5 masum vatandaşımızın ve öldürülen binlerce Suriye'li kardeşlerimizin yanında lafı edilemeyecek derecede önemsizdir....

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 04.10.2012 18:43
ahmet ahmet

'mehmet'yazdığı yoruma hayır diyenleracaba neyin peşinde. bugün savaş çıksa kaçınız gitceksiniz. kusura bakmayın ama sizinkisi ucuz kahramanlık. arşivleri karıştın ve bakın ırak'a bakın saddam asker ve silah yönünden gövde gösretisi yapıyodu. ne oldu adamı astılar. müslüman müslüman kardeşidir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır7
cevapla 04.10.2012 17:35
----------- -----------

askerimiz, halkımız ölüyor.Sen hala 30 tane Suriyeli asker ölüyor diyorsun.Bizim ülkemizde ölenleri niye düşünmüyorsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır2
cevapla 04.10.2012 17:30
bjk42 bjk42

ne olursa olsun suriye yanlış yaptı ama savaş farklı bi olay bir kaç kişinin canına değil bir kaç yüz bin canın kaybına neden olur, bu yüzden sadece noktasal operasyonlarla suriyedeki sorumlular etkisiz hale getirilmeli.

Aynı Görüşte misiniz?
evet102
hayır9
cevapla 04.10.2012 16:04
levent levent

18 ay askerlik yaptım.illaki hakkım geçmiştir.ama ordumuz sadece bu iktidarın egosu için bu savaşa girerse hakkımı helal etmiyorum. olayım korkaklık,hainlik filan değil.ben atatürkün askeriyim.hamasın,hizbullahın,arabistan kralının yada obamanın değil.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 05.10.2012 22:00
deniz deniz

Pkk bitti simdi suriyeye karsi savasiyoruz öylemi ..Zaten Amerika Parmagini nereye gösterse bu hükümet oraya saldiriyor sen önce Pkk Terrörünü yok etmeye bak .birak suriyenin ic islerine müdahale etmeyi !!!

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 05.10.2012 01:30