5 günlük hava durumu
11 Ocak 2013 Cuma
Kütahya Hava Er Eğitim Tugayı karantina

'nda iddiası

  • yeni haber
  • SABAH İNTERNET
  • Giriş Saati: 11.01.2013  13:48
    Güncelleme : 11.01.2013  17:02

'na yemin törenine giden ailelere şoku...

Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığında düzenlenmesi planlanan 349. kısa dönem erlerin yemin töreni, iki askerin kızamık hastalığı geçirmesi üzerine iptal edildi.

Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı, iki askerde kızamık hastalığı görülmesi üzerine 349. kısa dönem erlerin yemin törenini iptal etti. Kızamığın çok bulaşıcı bir hastalık olması nedeniyle tedbir olarak törenin iptal edildiği öğrenildi.

Evlatlarının yanında olmak için Türkiye'nin birçok şehrinden gelen aileler ise törenin iptal olduğunu duyunca şok oldu. Duruma tepki gösteren 4 bine yakın asker yakını, yemin töreninin yapılmasını istedi. Kendilerine daha önceden haber verilmediğini öne süren aileler, 'Niye daha önce söylemediniz? Sadece iki kişi ya alınmalıydı. Ondan sonra yemin töreni yapılırdı. Çocuklarımızı bu mutlu günlerinde yalnız bırakmak istemiyoruz' diye konuştu.







SAĞLIK BAKANLIĞI: KÜTAHYA HAVA ER TUGAYI'NDA İKİ KİŞİNİN KIZAMIK HASTASI OLDUKLARI TEYİT EDİLDİ

Sağlık Bakanlığı, Kütahya Hava Er Tugayı'nda görülen kızamık hastalığı nedeniyle iki kişinin karantina altına alındığı haberlerini hatırlatarak, "Vakaların kızamık hastası oldukları bugün teyit edilmiştir" açıklamasında bulundu.

Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, bugün bazı internet sitelerinde Kütahya Hava Er Tugayı'nda görülen kızamık hastalığı nedeniyle iki kişinin karantina altına alındığı haberleri anımsatıldı. Hastalığın yayılımını engellemek amacıyla birlikteki personelin aşılanmaya başlandığı belirtilen açıklamada, şöyle denildi:

"Kütahya'daki askeri bir birlikte bulunan iki kişide kızamık hastalığı belirtileri ortaya çıkmış ve alınan numuneler Ulusal Referans Laboratuvarımızda incelenerek vakaların kızamık hastası oldukları bugün teyit edilmiştir. Halen hastalığın kuluçka döneminde olduğu, hastalık belirtilerinin ortaya çıkmamış kişilerin olabileceği düşünülerek tedbir amaçlı birlik gözetim altına alınmıştır. İki hafta süresince bu gözlemin devam etmesi kararlaştırılmıştır. Askerlerimizin genel durumu iyi olup, endişe verici herhangi bir husus söz konusu değildir."

Etiketler : ,

kalan karakter 460

Rıdvan Rıdvan

yaa bu insanlar salak karantinaya almasınlarda yayılsın mı hastalık sonra birileri öldümü yine şikayetçi olurlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet117
hayır9
cevapla 11.01.2013 14:18
asker yakini asker yakini

kizamik salgin hastaliktir ve kulucka donemi vardir..bende 12 saat bekledim o kapida ama o askerlerin dagitim yapildigi yerlere veya halka bunu bulastirmasi salgina sebep olur 15gub bekleyin sacma sacma seyler yazip duruyorsunuz ya!

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 12.01.2013 09:25
asker yakıını asker yakıını

Bugün kütahya'daki rezaleti yaşayan bir asker yakınıyım.Megafonlarla ailelerin duyabileceği şekilde açıklama yapılmadı!Güya açıklama yapmak için gelen komutan çıplak sesle 3-5 kişinin duyabileceği bi açıklama yapmaya başladı,gelen tepkilerden olsa gerek yarıda bırakıp gözden kayboldu.Bunun üzerine silahlı 50 kadar, belki daha fazla askeri inzibatı ailelerin önüne bariyer yapıp,oradan ayrılmamızı istediler.Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma,boşa konuşma

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır3
cevapla 11.01.2013 23:58
Gülsel Gülsel

Bu kadar saçma bir durum olabilir. Kesinlikle başka bir durum var bizlere bildirmiyorlar...

Aynı Görüşte misiniz?
evet28
hayır53
cevapla 11.01.2013 15:02
yok yok

bugun kütahya hava er eğitim tugayının önünde yaşadığımız rezilliği hiç unutmayacağım!!!!! son gün mü belli olur kızamık olduğu!!lanet olsun ya,askerlerimizi göremediğimize mi yanalım,yaşadığımız rezilliğe mi yanalım neye uzulelim bilmiyorum!!! başka bişey var ama soylemiyorlar!!!türkiye de kızamık aşısı zaten en az 45 yıl öncesinden beri var..çoğu ınsan gibi askerler de bağışıktır muhakkak....

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 11.01.2013 21:09
toygaç darhan toygaç darhan

kızamık hortladı.. kurtulmuştuk ancak göç eden suriyeliler kızamığı da getirdi.. geçmiş olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet53
hayır20
cevapla 11.01.2013 14:20
toygaç darhan toygaç darhan

1.kızamık yeterince önemli bir hastalık
2. Suriyeliler getirdi, tahmin değil bilinen bir gerçek. Geri kalmış ülkelerde var böyle bulaşıcı hastalıklar.
3.Karacahilce yorumlar yapmayın. Suriyelileri kötülemiyoruz burada, bilimsel bir gerçekten bahsediyoruz. Kızamık için karantina da uygulanabilir bu arada. Nezle değil bu, ağır bir enfeksiyon hastalığı ve çok bulaşıcı. Doğru düzgün tedavisi de yok. Çarpıyı basanların bilgi düzeyini merak ettim şimdi...

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 12.01.2013 16:09
asker annesi asker annesi

tüm askerlerimize geçmiş olsun umarım önemlibişey değildir biliyorumki kendi evimizden daha güvendeler...

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 12.01.2013 15:11
Nilgün Nilgün

Benim oğlum şu anda orada asker. Kütahya'ya gittik ve göremeden geldik. Tabiki çok üzgünüm. Kızamık son derece hızlı yayılır. Çocuklarımızı karantinaya almaları gerekli idi. Vatan evlatlarımız önce Allah'a sonrada ordumuza emanet. Elimiz yüreğimizde bekliyoruz. Hepsine acil şifalar versin. Sağ salim yerlerine ulaşsınlar. Zor bir bekleme süreci.

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 12.01.2013 14:18