Türkiye'nin narenciye ihracatı eylül ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85 artarak 33 milyon 994 dolara ulaştı. İhracatttaki rekor artışı, Türkiye'de bu sezon iklim şartları iyi gidip yüksek rekolte elde edilirken, rakip ülkelerde ise tam aksine mevsim kayması yaşanması ve piyasaya ürün verememeleri sağladı. Alıcı ülkeler arasında Rusya Federasyonu ilk sırada yer alırken, yurt dışına en çok limon gönderildi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yaş Meyve ve Sebze İhracaçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, bu sene rekoltede yüzde 40 artış yaşandığını belirtti.
RAPOR AÇIKLANDI
Sektör Kurulu'nun hazırladığı rapor hakkında bilgi veren Kemal Kaçmaz, bu çalışmaya göre Türkiye'nin toplam yaş meyve ve sebze ihracatının eylül ayında bir önceki yıla göre genel olarak yüzde 11 düzeyinde arttığının görüldüğünü söyledi. Kaçmaz, geçen yılın eylül ayında 114 milyon 526 bin dolar olan yaş meyve ve sebze ihracatının, bu yıl aynı dönemde 127 milyon 298 bin dolara ulaştığını kaydetti. Kaçmaz, ürün miktarı olarak bakıldığında ise artışın yüzde 10 olduğunu, ifade etti.
YÜZDE 40 REKOLTE ARTIŞI
Narenciyedeki yüzde 85'lik ihracat artışının, iki yönden olumlu gelişmeler yaşanmasından kaynaklandığını açıklayan Kemal Kaçmaz şöyle konuştu: "Bu yıl iklim şartları narenciye için çok iyi gitti. Rekoltede ortalama yüzde 40 artış yakalandı. Üstelik rekolte artışıyla paralel olarak, ürün kalitesi de yüksekti. Diğer taraftan dış pazarlardaki rakiplerimiz olan İspanya ve Mısır'da mevsim kayması oldu. Türkiye'nin narenciyesi piyasaya girdiğinde, bu iki ülke pazara ürün veremedi. Yüksek kaliteli ve bol miktardaki narenciyemiz, rakiplerdeki bu durum da eklenince yüzde 85 daha fazla ihraç edildi."
HEDEF 100 MİLYAR DOLAR
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yaş Meyve ve Sebze İhracaçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, SABAH Güney'e yaptığı açıklamada, narenciye çiftçisinin artık çok daha bilinçli üretim yaptığına ve bunun da ihracatı olumlu etkilediğine dikkat çekti. Ürünlerde ilaç kalıntısı sorununun aşıldığını belirten Kaçmaz, "Öte yandan Narenciye Tanıtım Grubu, narenciyemize yeni pazarlar bulmak ve ürünlerimizin marka değerini yükseltmek için yoğun çaba gösteriyor. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı için, yıllık 100 milyar dolar yaş meyve ve sebze ihracatı hedefi koymuştuk. Bu hedefi yakalayacağız" dedi.
ARTIŞ LİDERİ SURİYE
Türkiye'nin yaş meyve ve sebze ihracatında en büyük alıcı ülke, eylül ayında da 29 milyon dolarla Rusya Federasyonu oldu. Ardından 10 milyon dolarla Almanya ve 6 milyon dolarla Mısır geldi. Eylülde en büyük artış ise Suriye'de yaşandı. Geçen yıl eylül ayında 192 bin dolar olan Suriye'ye yaş meyve ve sebze ihracatı, bu yıl aynı dönemde 1 milyon 302 bin dolara ulaştı.