Dünya'da müzik dinlemekten hoşlanan herkes Clyde Stubblefield'in bateri çalışını duymuştur. Public Enemy'nin "Bring the Noise" ya da "Fight the Power" şarkılarını dinlediyseniz onu da bilirsiniz. LL Cool J'in "Mama Said Knock You Out"ını ya da Prince, the Beastie Boys, NWA, Run-DMC, Sinead O'Connor ve hatta Kenny G'yi duyduysanız onu kesinlikle tanırsınız. Stubblefield, bu şarkılar kaydedilirken stüdyoda bile bulunmuyordu. Bir parçanın bir kısmını alıp başka bir parçada kullanmaya "sampling" deniyor. James Brown'ın 1970'te çıkardığı parçası "Funky Drummer"da davullar Stubblefield'e aitti. Parçanın 20 saniyelik bateri solosu gelmiş gelmiş en fazla sample edilen müzik oldu. Bu 20 saniyelik bölüm Hip Hop müziğin DNA'sını oluşturuyor. Ancak ilk rapçiler ne bu müziği nereden aldıklarını söyledi ne de herhangi bir telif ödedi. Ödenen az sayıda telif ise şarkının bestecisi Brown'a gitti. Şimdi 67 yaşında olan ve hâlâ bateri çalan Stubblefield gülümseyerek, "Bütün hayatım boyunca parayı merak ettim" diyor. Yeni bir proje, Stubblefield'in bir miktar telif ücreti alması hedefiyle ortaya çıktı. Müzikte telif hakları yasası hakkında bir belgesel olan "Copyright Criminals" (Copyright Suçları) ve filme eklenen müzik DVD'si "Funky Drummer Edition" hazırlandı. Belgeselde Stubblefield ile bir söyleşi, DVD'de ise müzisyenin yeni kaydettiği ritimler var. İsteyen kimden aldığını belirtip yaptığı satışların yüzde 15'ini ödeyerek, bu ritimleri sample'layabilecek. Modern ritmin babasının müziğini kullanmak o kadar da kolay olmamalı. Questlove of the Roots olarak da tanınan Ahmir Thompson, "Diğer hiçbir davulcuya benzemiyor. O funk müziği tanımlayan kişi" diyor. Tennessee'de doğan Stubblefield 1965 yılında Brown tarafından grubuna dâhil edildi. 1971'ekadar efsanevi şarkıcının ana bateristiydi. Özellikle "Cold Sweat" ve "Mother Popcorn" gibi parçalarda kullandığı stil ile "hayalet nota" tabirinin oluşmasına yol açtı. "Bir şarkıda ne çalmak istiyorsak onu çaldık. Kimde beni yönlendirmedi" diyor. Son 40 yıldır Wisconsin'de kendi grubuyla çalıyor. Sampling yüzünden Stubblefield hak ettiği üne kavuşamadı. "Funky Drummer" isimli parça sadece bir single olarak çıkmıştı. Ancak 1986'da Brown'ın toplama albümüne dâhil edildi. "In the Jungle Groove" adlı bu albüm de yeni nesil müzisyenlerin bonkörce sample almak için kullandığı bir kaynak oldu. "Funky Drummer Edition" ve "Copyright Criminals", Stubblefield'in hem plak hem de elektronik dosyalar şeklinde ritimlerini içeriyor. Film yapımcılarından Kembrew McLeod, Stubblefield'in DVD'den küçük bir miktar telif alacağını söylüyor. Hazır ritimlerin bulunduğu albümler Hip Hop'ta yeni bir şey değil. Stubblefield şimdiye kadar bu tür 4 veya 5 albüm yapmış. Ancak bunları kullananların hepsi de telif ödememiş. "Bize telif belgeleri yolladılar ama çekleri alamadık" diyor. Bu albümlerden bir tanesinin Japon firması için yapıldığını söylüyor. Brown'la çalışan müzisyenlerin birçoğu da yaptıklarının hiçbir zaman bilinmediğinden şikâyetçi. Stubblefield, yaptıklarının bilinmemesinin telif alamamaktan daha fazla acı verdiğini söylüyor. "İnsanlar bu şarkıların çoğunda benim ritimlerimi kullanıyor. Benden aldıklarını belirtmediler. Para vermediler. Kullandıkları şeyin parasını vermemelerini saygısızlık olarak görüyorum" diyor.