Türkiye'yi
Avrupa'ya bağlayarak ana pazarları arasına dahil eden Fransız lastik üreticisi Michelin CEO'su Michel Rollier, Türkiye lastik pazarının dört kat büyüyeceğini söyledi. Rollier, "Bugüne kadar Avrupa dışında ki pazarlar arasında gördüğümüz Türkiye'ye bundan sonra daha fazla odaklanacağız. Artık Türkiye bizim ana pazarlarımızdan biri" dedi. Türkiye'nin potansiyelini farkına vardıklarını söyleyen Rollier, şunları anlattı: "Bugün Türkiye'deki lastik satışlarının yüzde 25'i ana firmalara verilen lastikler. Geri kalan yüzde 75 ise yenileme pazarından oluşuyor. Bu da Türkiye pazarının büyük bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor. Zaten bugün Türkiye'de bin kişiye düşen araç sayısı 120 olduğundan, bu potansiyeli daha iyi anlayabiliyoruz. Avrupa ortalaması olan 500 adetin yakalanabilmesi için Türkiye'nin dört kat büyüyeceğini öngörüyoruz. Bu belki kısa sürede olmayacak ama 10-15 yıl içinde Türkiye pazarının bugüne kadar en az 4 kat büyüyecek." Türkiye'de yatırıma yönelik soruları da yanıtlayan Rollier, Michelin'in hızla büyüyen Brezilya, Çin ve Hindistan gibi pazarlarda yatırıma öncelik verdiğini ifade etti. Bu nedenle Türkiye'de kısa vadede bir yatırımın söz konusu olmadığını kaydeden Rollier, "Ancak Türkiye'de rekabette güçlü olmak için üretim yapmanın gerektiğinin farkındayız. Lider olmak istiyoruz. Bunun için ne gerekiyorsa yapacağız" dedi.
Kur farkıyla ikinci sıradayız
Krizle birlikte geçen yıl şirket cirosunun 15 milyar euro'ya gerilediğini söyleyen Rollier, "Bu yıl daha iyi bir performans görülse de, 2007'yi yakalayamayacağız" dedi. Sektörde Bridgestone ile yarıştıklarının anlatan Rollier, Japon yeninin güçlü olması ve kur avantajı nedeniyle Bridgestone'un daha fazla ciroya sahip gözüktüğünün altını çizdi. Rollier, "İkinci olarak gözüküyoruz. Ama iki şirketi arasında küçük bir fark var" diye konuştu.