Geleceğin
teknolojisi olarak gösterilen hibrit araç teknolojisi, Audi ile dünyanın en zorlu yarışı Le Mans 24 Hours'da zirveye ulaştı. Audi R18 e-tron quattro, son teknoloji ürünleri benzinli ve dizel araçları geride bırakarak Le Mans'ı kazanan ilk hibrit araç oldu. Alman pilot Andre Lotterer, dizel hibrit R18 e-tron quattro ile Le Mans 24 Hours'da Audi'ye son 13 yılda 11'inci zaferini kazandırdı. Ayrıca diğer hibrit R18 e-tron quattro da ikinci olurken, ilk üç sıra yine Audi araçlarının oldu.
MOTORSPORLARINDA YENİ BİR DEVİR BAŞLADI
R18 e-tron quattro, ultra hafiflik tasarım felsefesi, e-tron elektrikli motor teknolojisi ve quattro ile Audi'nin tüm üretim felsefesini birleştiriyor. Motor sporlarında bir devri kapatarak yenisini açan Audi R18 e-tron quattro'nun 3.7 litre V6 TDI dizel motoru 510 bg'lik güç üretiyor. Dizel motor, gücü arka tekerleklere aktarırken, ön tekerlekler de kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çeviriyor. Yarış anında araçta oluşan ani frenlemelerle açığa çıkan kinetik enerji, ön tekerleklerdeki jeneratörler yardımı ile elektrik enerjisine dönüşüyor. Daha sonra bu elektrik motoru, hızlanma tekrar başladığında kısa bir süre içinde araca 204 bg'lik ek bir güç sağlıyor.