Memento,
Prestij ve Kara Şövalye gibi filmlerin yönetmeni Christopher Nolan'ın yeni harikası
Başlangıç, gösterime girdiği andan itibaren kısa sürede fenomen haline gelmeyi başardı. Leonardo DiCaprio'nun başrolünde yer aldığı film, insanların rüyalarına sızarak fikir hırsızlığı yapan bir ekibin maceralarına yer verirken, filmin 'rüya içinde görülen başka bir rüya'yı anlatan sahneleri izleyiciyi koltuğa çiviledi. Özellikle filmde Joseph Gordon Levitt'in canlandırdığı Arthur'un, bir otelin koridorunda ve 'yer çekimsiz alanda' bir korumayla dövüştüğü sahne hafızalardan silinmedi. Şimdilerde arkadaş sohbetlerinde konuşulan en popüler mesele,
Başlangıç'ın yer çekimsiz sahnelerinin nasıl çekildiği ile ilgili teorilerden ibaret. Bu konuyla ilgili merakınızı bir nebze olsun giderebilmekse elbette bizlere düşüyor...
360 DERECE DÖNEBİLEN BİR SET
Filmde Arthur adlı karakter, bir rüyanın içinde macerasını sürdürürken, bir otel koridorunda kapalı kalıyor ve burada bir korumayla dövüşüyordu. Bu olay elbette bir rüyanın içerisinde gerçekleşiyordu ve bu sırada yer çekimi ortadan kalkmıştı. İşte bu sahne için,
Başlangıç'ın görsel efektlerinden sorumlu olan Chris Corbould yaklaşık 25 metre uzunluğunda ve dört metre genişliğinde bir otel koridoru inşa etti. Sonra da bu yapay koridor, koridoru 360 derece döndürebilecek bir elektrikli motor sistemine sahip olan platformun üzerine yerleştirildi. Platform çekimler süresince, oyuncuların üzerinde rol yapmaya çalıştığı koridoru 360 derece döndürüyordu. Kameralar ise belirli noktalardan aralıksız olarak çekim yapıyordu. Oyuncular bir yandan koridorun üzerinde hareket ediyor, bir yandan da bağlı oldukları özel tellerle kontrollü olarak sağa sola savruluyordu.
İKİ HAFTALIK EĞİTİM
Bu sahnede yer alan aktör Joseph Gordon Levitt, bu çekime ayak uydurabilmek için yaklaşık iki hafta kadar eğitim aldı. Sahnenin dövüş koreografisi için eğitilen Levitt, daha sonra bunu tellerin üzerindeyken ve koridor 360 derece dönerken nasıl yapabileceğine dair bir eğitimle pekiştirdi. Sinema tarihinin müstesna sahnelerinden birinde yer aldığı için son derece şanslı olan Levitt'in yer çekimsiz bir ortamda görünmesi için yeşil ekran teknolojisi, ya da tamamı bilgisayar ortamında yaratılan bir set değil, böylesine gerçekçi bir yöntem uygulandı. Yani sahne bir rüyanın içinde geçiyordu ancak çekimlerin hepsi gerçek setlerde yapıldı! Elbette bunda, yönetmen Christopher Nolan'ın bilgisayar efektlerini fazla sevmiyor olmasının da etkisi büyük. Nolan filmde ne olup bitiyorsa hepsini sette ve kameranın önünde gerçekleştirmeyi seven bir yönetmen...