Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TURGAY NOYAN

Çılgın adamla yelken

Hafta içinde yelken dünyasının yıldızlarından Alex Thomson'ın teknesiyle denize açıldık. Dört tenis sahası büyüklüğünde yelken alanı olan Hugo Boss'un yelken keyfi inanılmazdı

Alex Thomson ve ünlü yelkenlisi Hugo Boss'un İstanbul'a geleceğini iki hafta önce yazmıştım. Alex, İstanbul'da geldi ve bizi yelkenlisinde ağırladı. Sonuç: Elbette mükemmel... Birincisi Alex, tam bir denizci. Öncelikle çok mütevazı... Sanki bir dünya yıldızı değilmiş gibi öylesine cana yakın. Sevimli, esprili... Okyanuslarda binbir macera yaşamış bir adam ve denizcilerin deyimiyle 'Tanrı'nın terk ettiği deniz'de seyir için tasarlanmış bir yelkenli... Birlikte yelken yapıyorsun, üstüne üstlük bu dev yelkenliyi kullanıyorsun. Daha ne isteyeyim. Düşüncesi bile güzel...

UYKUSUZ GEÇEN AYLAR
Hugo Boss, IMOCA sınıfı bir yelkenli. IMOCA bir tür sınıf birliği. Tek gövdeli teknelerle ve 60 feetlik teknelerle yarışanların oluşturduğu, kuralları koyan, yarışları düzenleyen bir otorite... Bu sınıftaki yelkenlilerde de en başta gelen özellik emniyet oluyor haliyle. Aslında teknelerde akla gelen her şey var: "Sürat, emniyet, konfor," dersem inanmayın. İlk ikisi tamam da, özellikle konfor denildiğinde durum tam anlamıyla rezalet. Konfor adına hiçbir şey yok. Adam tuvalet ihtiyacını bile plastik bir kovayla gideriyor... Gerisini anlayın! Uyduruk bir yatak dersen var da, zaten tek başına yapılan o yarışlarda uyku da haram gibi. Yaklaşık iki saatte bir, 15-20 dakikalık kestirmelerle durumu idare ediyorlar. Alex Thomson'la bir yandan teknesini gezerken, bir yandan da özellikle Vendee Globe yarışı hakkında söyleşiyoruz. Çünkü 2012 yılında gerçekleşecek olan bu büyük yarışa o da katılacak. Fransa'dan çıkıp Güney Buz Denizi'ne inecek, Antartika'yı dolaşıp tekrar kuzeye Fransa'ya gelecekler... Tek başına, hiç durmadan... Binbir zorluk yaşayacaklar bu yarışta. Alex'in teknesi karbon fiberden yapılmış. Çelikten sağlam, tüy gibi de hafif... Tüy derken abartmıyorum. 20 küsur metre boy, yedi ton civarında ağırlığı var, bunun da yarısı salma üstelik! Alex, "Teknenin gerçek tasarımcısı benim. Çünkü projeyi çizene her şeyi ben söyledim ve ısmarladım," diyor. Teknesinin salması istenilen tarafa doğru yatırılabiliyor. Bu da tekneyi çok daha stabil hale getiriyor. Nitekim yukarıdaki ünlü fotoğrafı da yatın bu özelliğini kullanarak çekmişler...

Rekorların adamı
Alex Thomson ve Hugo Boss teknesi, 24 saat solo tek gövde dünya rekoru, 2003'te Transat Jacques Vabre'da ikincilik, 2003 Atlantik Challenge'da üçüncülük ve 1999 Clipper Round The World Race'deki birincilik gibi büyük başarılara sahip.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA