"Esas hainlik budur"

  • yeni haber
  • Giriş Saati : 09.12.2009 11:54
    Güncelleme : 09.12.2009 11:56
İçişleri Bakanı Beşir Atalay, acıları bitirmek için uğraştıklarını belirterek, ''Böyle büyük bir hedefle uğraşırken sırf siyasi rant için bunlara karşı çıkılıyorsa, esas hainlik budur'' dedi.

Gazetecilerin, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın dün grup toplantısındaki konuşmasında ''hainlik'' nitelemesinde bulunduğunu belirtmeleri üzerine Atalay, acıları bitirmek için uğraştıklarını söyledi.
Atalay, ''Kardeşlik için çalışmak hainlikse, ki koskoca ana muhalefet partisi liderinin ifadesi böyle, onu herkesin takdirine bırakıyorum. Böyle büyük bir hedefle uğraşırken sırf siyasi rant için bunlara karşı çıkılıyorsa, esas hainlik budur'' diye konuştu. İçişleri Bakanı Beşir Atalay, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın ''açılım süreci'' ile ilgili ''hıyanet'' suçlamasında bulunmasına ilişkin, ''Böyle büyük bir hedefle uğraşırken sırf siyasi rant için bunlara karşı çıkılıyorsa, esas hainlik budur'' dedi. Tokat'ta, 7 askerin şehit olmasıyla sonuçlanan olayın faillerinin yakalanması için çalışmaların sürdüğünü kaydeden Atalay, ''İnanıyorum mutlaka bulacağız'' dedi.

Atalay, Mecliste gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bir gazetecinin, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın dün grup toplantısındaki konuşmasında ''hıyanet'' nitelemesinde bulunduğunu belirtmesi üzerine Atalay, iki gündür şehitlerin uğurlandığını belirtti. Şehitlere Allah'tan rahmet dileyen Atalay, bugün de bazı illerde de cenaze törenleri olacağını anımsattı.

Arkadaşlarının cenaze törenlerine katıldığını ifade eden Atalay, ''Rabbim ailelerine sabır versin. Acılı gün yaşıyoruz'' diye konuştu.

Atalay, bölgede operasyonların sürdüğünü ifade ederek, ''Failler, sorumlular ile ilgili çalışmalar sürüyor. İnanıyorum mutlaka bulacağız ve bu hainler, teröristler inşallah cezasını görecek'' dedi.
Acıları bitirmek için uğraştıklarını kaydeden Atalay, şöyle devam etti:

''Ülkemizin değişik köşelerinde analar, eşler ağlıyor. İnsanlar üzüntü duyuyor. 'Bunları bitirelim. Bu ülkede kardeşlik içinde hepimiz birlikte huzurla yaşayalım' diye uğraşıyoruz. Bizim çalışmalarımızın başka bir amacı yok. Türkiye giderek güçlenen, büyüyen bir ülke, yıldızı parlayan bir ülke. Kendi içimizdeki bu sorunları da kendimiz çözersek, bu ülke hepimize yeter. Bizim çabamız bu. Eğer bunun için uğraşmak, bunun için çalışmak hainlikse, ki koskoca ana muhalefet partisi liderinin ifadesi böyle, onu herkesin takdirine bırakıyorum. Bu kelimeleri, bu kavramları pek sevmem, ama böyle büyük bir hedefle uğraşırken sırf siyasi rant için bunlara karşı çıkılıyorsa, esas hainlik budur. Benim diyeceğim budur.''
Atalay, konuya ilişkin ısrarlı diğer soruları yanıtsız bıraktı.

kalan karakter 460

chikara chikara

sizin yaptiğınız ve yapmak istediğiniz açılım hikayeleri ne içindir, siyasi rant için değilmi.... vatan, millet, sakarya için yapmadığınıza göre................hem ne açılımı, ne eşitliği bu... Kürt olarak bakan olmuşsun, cumhurbakanı olanınız varken daha ne istiyorsunuz................... memleket kimlere kalmış yazık.....................

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 21:54
chikara chikara

vatan icin olenlerin ailelerine sabir telkin edeceginize cana kiyanlarin canina kiyilmasi yonunde bir kanun yasa teklifi verip TBMM meclisinde hatta referandumla TURK vatandaslarina oylattirsaniza... Teroru ne idigu belli olmayan acilimla bitirilecigini zannedenlerinde hic sucu yokmu olanlarda... kac yildir AKP iktidari var, hadi sizden oncekiler basiretsizdiler, ee siz niye basiretinizi gosterip caydirici cezalar getirmiyorsunuzda, kürt ve hatta pkk acılımı adı altında, Türk milletinin ne olduğunu, içeriğini bile bilmediği şeylerle halkın gündemini meşgul ediyorsunuz... son olaylarla ilgili hukumet ve sözcülerinin beyanlarının muhalefetin beyanlarından ne farkı var? hukumette siyasi rant pesinde degilmi? her ikisinin sadece yollari veya soylemleri farkli... biri kara ata, biri beyaz ata oynamis ne farkeder... yalniz hukumete %50 yakin bir destek verdiyse halk hukumet o destegi dogru yone kullanmali.cezalar namuslu vatandasi bile cileden cikartacak kadar hafifletildi. bu mu adalet...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 20:23
ertürk_ ertürk_ // İSTANBUL

her şey apaçık ortada dtp pkk nın siyasi kolu metropoldeki vahşi leri masum çoçukları yakıp öldürüyor dağdaki teroristleride askerimizi alçakça haince öldürüyor ..kesinlikle ve kesinlike dtp kapatılıp siyasileri siyasetten men edilimesi polisin şehirlerde pkk nın sapık ve vahşi yandaşlarının bundan sora yapacapı molotof lu saldırılarının önüne gecmesı ve on ları en agır sekılde cezalandırması güvenlik güçlerınınde askerımızı haınce öldüren teroristlerın temızlenmesı için süreklı operasyonm yapması gerekıyor . türkiye cumhuriyetı de kendi demokrasisini ve masum halkını korumak zorunda ..

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 20:05
Azathan Azathan // İSTANBUL

Beşir Atalay'a katılıyorum. Muhalefet kuru muhlefetle, çözüm üretmekten ya da çözüme destek olmaktan kaçarak sadece dtp.nin ekmeğine yağ sürüyor. Hiç bir önerileri projeleri yok. Sadece hükmeti her nasıl olursa olsun yıpratıp oy derdindeler. Baykal'ın sözleri ise tam bir saçmalık. Her zamanki gibi..."Yok efendim Fransızım" diyormuş cart curt. O Fransızım dediğini idda ettiği ünlü şahsiyetlere bakmasın...Fransa'da itilip kakılan, Cezayir ya da Fas asıllı, Afrika kökenli, ya da müslüman oldukları için itilip kalılan, en kötü koşullardaki mahallelerde nerdeyse hepsine suçlu gözüyle bakılanlara sorsun bakalım, kendini ne kadar Fransız hissediyorlarmış.
Fakat Atalay'a bir konuda eleştiride bulunmak iterim.Ülkede sabah akşam kargaşa yaratmak isteyenler tahriklerini arttırırken, halka sakin olun demek yerine bu suça karşan, provake edenlere hakettikleri cezayı versinler, devlet gücünü hisetrsinler de halk teskin olun. Böyle halk teskin olmuyor, çok açık.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 13:31
a kaan a kaan

Besir Atalay a tamamen katiliyorum ama zidane ile cumhur baskaninin karisini Fransiz vatandasi oldu diye Fransiz oldu zanneden olaya bukadar Fransiz bir genel baskana nekadar neyi anlatirsiniz yada ne beklersinizki ? bir ulkenin vatandasi olmak/pasaportunu tasimak, kendisinin o ulke halkindan olmasini kendi ana dilini konusmamasini yani asimile olmasini gerektirmez degil Fransada butun Avrupada bu boyle birisinin sayin Baykala bunu anlatmasi lazimki kurtlerin dil yada kimlik talepleri karsisinda sacma sapan ornekler vermesin

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 12:36
chikara chikara

hala anlamadiniz mi ne zaman duracağını... ben söyleyeyim o zaman: Mersinden denize açılacakları bir liman kentini ele geçirip, büyük Kürdistan devletini kurunca........ müslümanlıkla işi halledeceklerine inanan hüsnü niyet sahibi idarecilerimize hacı olan Kürtlerin bile evlerinde PKK yani sözde Kürt bayrakları astıklarını hatırlatırım... yapılanlar sadece ve sadece Türk milletini sindirmeye ve sinirlerini tepkisizleştirmeye yöneliktir....

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 22:04
gangstaboy68 gangstaboy68

Biz Avrupa ulkelerinde turkçe konusuyoruz, hiç kimse bize "Benim ülkemde Benim dilimi konusacaksin"diye zorlamalar yapmiyor.Hatta neredeyse her dilden dersler var.
Eger bir insanin ana dilini ozgurce konusmasi,Turkiye gibi medenilesmis, ilerlemis bir ulkede rahatsiz ediyorsa, ortada cozulmesi gereken bir sorun vardir demek.Cerkezin, lazin, kurdun, ana dilini sebestçe konusmasi rahatsiz etmemelidir,bir demokrasi de tartisilmasi soz konusu bile olmamalidir.
Almanyadaki Türklere Türkçe konusma yasagi konulsa, Turk halki ne tur bir tepki verir sizce?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 22:02
derya28 derya28 // GİRESUN

benim ülkemde türkçe konuşacaksın. tamam yaşıyorsun adam akıllı yaşa bizi çökertmeye çalışmakla değil sen kendı dılını konusmak ıstıcen çerkezi kendı dılını konusmak tv yayını ıstıcek ülke hangısıyle bas etsın böyle böyle iç çekısmeler göçmeler meydana gelıcek. benım ülkemde Türkçe konuşacaksın.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 17:06
serkandir serkandir // BURSA

baykal doru söylüyor sonumuz hayır ola vatan elden gidiyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 14:06
mehmetyagci mehmetyagci // İSTANBUL

Kürtlerin dilini konuşmasına, kürtçe yayın yapan tv, radyo kurulmasına, özel okul açmalarına, kültürlerini yaşamalarına, kimliklerini ifade etmelerine küçük bir azınlık dışında kimsenin karşı çıktığı yok; fakat Kürtlerin de sağduyulu davranması, kendilerine yönelik toplumda bir nefret dalgası oluşmaması için çaba sarfetmesi gerekiyor. Bu ülke hepimizin, birlikte ve barış içinde yaşamaksa hedefimiz; neden gösteri adına öğretmenevi taşlıyor, hatta içinde masum siviller öldürülmeye kalkılıyor. otobüs yakıp içinde gencecik bir kızımızı yakarak öldürenlerin, askerimizi şehit edenlerin amacı nedir? bunlar ne zaman duracak?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 13:46
mehmetyagci mehmetyagci // İSTANBUL

kürtlerin dilini konuşmasına, kürtçe yayın yapan tv, radyo kurmasına, kitap yayınlamasına, rahatça "ben Kürdüm

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.12.2009 13:39

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Siyaset Haberleri
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol