Telekomdaki gibi kablolara yatırım yok. İnsana bağlı teknoloji yatırımı ve yazılımıyla sonuca ulaşılıyor. İşletim sistemleri, internet tarayıcıları, uygulamalar, dijital servisler, reklamlar önem kazanıyor. Zamana ve konuma bağlı interaktif reklamlar yeni yaşam tarzında sonuç veriyor. Video paylaşım sitelerinde, cep telefonuyla çekilen bir video bile siyasetten ekonomiye her şeyi etkiliyor. Bu yüzden geleneksel medya takibi ile kriz çözme dönemi bitiyor. Birey sosyal medyalarda değişik dijital cemaatlere dahil oluyor. Çoğunluk değil, basit bir topluluk bile siyaseti etkileme şansı yakalıyor. En önemli siyasi olay da magazin haberi de internetten büyük hızla yayılıyor. Burada kural koyan içerik siteleri gibi görünse de Google'ın online reklam sistemi AddWords paranın akış yönünü belirliyor. Ticaret online ortamda sipariş alıp göndermeye dayanıyor. Amazon, Alibaba ve hepsiburada gibi siteler sayesinde, üretici de tüketici de internette. Siparişler de teklifler de internetten geliyor. İnternet standartlarına uymayan dijital ekonomi zincirinden kopuyor. Elektronik bankacılık işlemleri müşterileri banka memuru yaparken 24 saat paranın dolaşımına neden oluyor.