Dünyada yaşananlar, doğal afetler ne kadar dikkat çekici olsa da kullanıcıların en çok aile ve arkadaşları ile birlikte olmak istediği ve bununla ilgili konularda durum güncellemesi yaptıkları gözlendi. Bu nedenle de en dikkat çekici yükselişi yeni bir kısaltma aldı: HMU (hit me up).
"Beni" yani "benimle irtibata geç" anlamında kullanılan HMU aslında geçen yıl ortaya çıktı ama 2010 boyunca hızla ve sürekli arttı. Özellikle hafta sonlarında ve tatillerde yazımı artan HMU, 2010 yılında durum güncellemeleri içinde en çok kullanılan oldu.
Artan küresel iletişim dünya olaylarına da yansıdı. Dünyada yaşanan olaylar da en çok paylaşılan şeyler arasına girdi. Haiti'deki deprem ya da Şili'deki madencilerin kurtuluşları gibi küresel olaylar dünyanın ve Facebook kullanıcılarının dikkatini çekti. Kullanıcılar üzüntü, endişe ve umutlarını birlikte paylaştılar. Hatta oralarda neler olup bittiğini böylece öğrendiler. Ama tüm dünyayı en çok bir araya getiren konu ''Dünya Kupası'' oldu.