Çocukların vitamini fındık

  • yeni haber
  • İHA
  • Giriş Saati : 06.10.2009 13:02
    Güncelleme : 06.10.2009 13:03

TÜBİTAK tarafından yapılan bir araştırma, okul çağındaki öğrencilerin kan yapımı ve ruh sağlığı açısından gerekli olan B2 ve B6 vitaminleri yönünden yetersiz beslendiğini ortaya koydu. Uzmanlar, bu vitamin eksikliğini ortadan kaldırmak için öğrencilerin fındık ve fındık yağı tüketmeleri gerektiğini belirtti.

TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) tarafından ülke çapında 960 okul çağındaki çocuklar üzerinde yapılan tarama çalışmasında Türk çocuklarının yüzde 90'ında B2, yüzde 84'ünde B6 vitamin eksikliği gözlendi.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Seçkin Pehlivanoğlu, fındık ve fındık yağının B vitamini açısından önemli bir kaynak olduğunu belirterek, okul çağındaki çocuklara her gün düzenli olarak fındık dağıtılmasını önerdi.

Fındık ve fındık yağının vücutta karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında düzenleyici olarak görev yapan bazı B grubu vitaminleri için önemli bir kaynak olduğuna işaret eden Prof. Dr. Pehlivanoğlu, "Fındık ve fındık yağı özellikle B1 ve B2 vitaminleri için iyi, B6 vitamini için ise çok iyi bir kaynaktır. Kan yapımı ve ruh sağlığı açısından gerekli olan B2 ve B6 vitaminleri fındık ve fındık yağında önemli miktarda bulunurlar. Bu besinin her gün düzenli olarak tüketilmesi ülkemiz çocuklarının iki ana beslenme sorununa pratik bir çözüm olabilecektir.

Ayrıca her gün 25-30 gram veya bir avuç fındık yemek kalp ve diğer kasların sağlığı için gerekli olan E vitamini ihtiyacının yüzde 100'ünü de karşılar. Fındık ayrıca sinirlerin uyarımı için gerekli olan potasyumu da sağlar" dedi.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yaşam Haberleri
Diğer Yaşam Haberleri
Malatya ve Elazığ'da elektrik kesintisi
Muğla'ya sel uyarısı
Serdar Ortaç Rusların yeni gözdesi
Baş ağrısından nasıl korunulur?
Yuvacık Barajı'nda 1,5 aylık su kaldı
Tekirdağ'daki selde kaybolan kişi aranıyor
Akdeniz diyeti depresyon riskini azaltıyor
Mersin'de 6 araç kundaklandı
Migren iş yaşamını etkiliyor!
Hepsi alanında 1 numara
İhanetin mimarı
4.5 yıldır kayıp üç arkadaştan iz yok
'Hamile değilim ama çalışmalara başladık'
Saç testi kuyruğu
Dama ilk pabuç burada atılmış!
4 milyon TL ödenmezse bu cami yıkılacak
Danışıklı boşanan 1200 kadının maaşı kesildi
'Kara büyü' çetesinin kısmetini polis bağladı
Kaymakama fuhuş sorgusu
İki kardeşin okulunda hüzün vardı
Kadın vekillere Çiçek'ten '5 kilo verdiren' diyet
Tek kolla ameliyata 'kusurludur' kararı
Kredi vurgunu peşindeki çete baltayı taşa vurdu
İngilizlerden Ekim'de deniz keyfi
'Pisuvarcı müftü' Trabzon'a imam
Modacı Lohan'a 'soğuk alkış' şoku
Gizledikleri ikizlerle dondurmacıya gittiler
Konserden sonra hastaneye döndü
Fidye ödendi, Horizon-1 kurtuldu
2 ay önce kaybolan kızı için sokaklarda
Tekirdağ'da sel:1 kişi kayıp
Şarampole yuvarlanan kamyonet, eve düştü
6 yaşındaki çocuk kanaldan kurtarıldı
7 işçinin öldüğü servis faciasına 15 yıl istendi
Annesini döven babasını öldürdü
Pompalı tüfekle okuluna ateş açtı
Yaz Kur'an kursunda yaş sınırı
Uçaktaki hırsız çabuk yakalandı
Alman turisti gasp edip öldürdüler
Haber turu
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
GÜNLÜK BURÇ YORUMLARI
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol