Çocukların tükettiği içeceklere dikkat!

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati : 03.11.2009 10:17
    Güncelleme : 03.11.2009 10:17

Uzmanlar, günde iki bardak veya daha fazla şekerli içecek ya da meyve suyu tüketen çocukların, başta obezite olmak üzere çok sayıda hastalığa daha meyilli oldukları konusunda anne babaları uyarıyor.

Avustralya'daki Deakin Üniversitesi'nden bir ekip tarafından yürütülen ve sonuçları internette yayımlanan araştırma, çocukların beslenmelerindeki en gizli tehlikenin, yiyeceklerle birlikte tükettikleri içecekler olduğunu gösteriyor.

Yaşları 4 ile 12 arasında değişen 2 bin 184 çocuk üzerinde yapılan araştırmaya göre, günde iki bardak ve üzerinde şekerli içecek tüketen çocuklar hızla kilo alma eğilimi içine girerken, tüketilen miktarın artmasıyla doğru orantılı olarak, alınan kilo da artıyor.

Araştırmanın ana sorumlusu Dr. Andrea Sanigorski, sonuçları değerlendirdiği raporunda ''Günde üç bardak gazlı şekerli içecek ya da 4 bardak meyve suyu tüketen çocukların aşırı kilolu ya da obez olma riskleri, tüketmeyenlere oranla iki kat fazla'' ifadelerine yer veriyor.

Avustralya'da elde edilen sonuçların, ABD ve İngiltere'de yapılan benzer araştırmaların sonuçlarıyla birebir örtüştüğünü ifade eden Dr. Sanigorski, çocukların gazlı içecek tüketimlerine sınırlama getiren bilinçli ebeveynlerin bile, çoğunlukla konu meyve sularına gelince, fazla tüketmenin zararlarının farkında olmadıklarını kaydetti.

SUYU YERİNE MEYVENİN KENDİSİNİ TÜKETİN

Söz konusu içeceklerin, belirtilenden fazla tüketilmelerinin, çocukların ilerideki yaşlarda ciddi sağlık sorunları yaşamalarına neden olabileceği uyarısında bulunan araştırma ekibi, ''uygunsuz sıvı tüketiminin'' çocukların bir günde alması gereken kalorinin büyük bölümünü karşılamasına rağmen, onları tok tutmadığını, böylece fazla kiloya davetiye çıkardıklarını belirtiyor.

''Atıştırmalık'' olarak tanımlanan yiyeceklerin de çocukların sağlığını, içerdikleri yüksek yağ ve tuz oranlarıyla tehdit ettiği vurgulanan çalışmada, ailelerin daha sağlıklı alternatifler üretmeleri gerektiği ifade ediliyor ve lif tüketimini artırıp tok tutma özelliği olması nedeniyle meyve suyu yerine meyvenin kendisinin tüketiminin teşvik edilmesi öneriliyor.

Erken yaşlarda kilo almaya başlayan çocuklar, yalnızca obezite değil, kiloya bağlı olarak tansiyon, diyabet, kalp gibi birçok hastalık için potansiyel taşıyorlar.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yaşam Haberleri
Diğer Yaşam Haberleri
Sevgilisinden röportaj vetosu!
Playboyluk bana göre değil!
Poposunu hiç sevmiyor!
"Oğlum için yapıyorum"
Botoksun suyunu çıkardı!
Alkolü fazla kaçırdı!
Ölü balık gibi bakıyorlar
Podyumlardan iki fire
Yalova'da yağış yolları çökertti
Elmanın bilinmeyen özelliği
Yıldırım Gürses İstanbul'da anılacak
Ankara'da yangın
10 yıl sonra Clinton'ın burnunu yine sıktı
Kaçak göçmen botunu alabora eden 'öpücük'
Bir kişi öldü 2 de kayıp
Türk hayranlarının akınına uğradı
Eğitimde internet kardeşliği
İsveç'i birbirine katan çeteci Türkiye'ye kaçtı
Cinayette iktidarsızlık iddiası
'Uyduruk' prefabrikler hastaneye depo oldu
Ataizi için suç duyurusu
İşte 'Kuzey' bebek
Gibson 8'inci kez baba
Jackson'ın filmi rekora koşuyor
Swarovski'nin boşanma davası
Formunu armut yiyerek koruyor
Zirvenin adresi 'Aşk Bir Hayal'
'Rekortmen' hırsız tövbe edip özür turuna çıktı
Kokain satıcısını müşterisi yaktı
Ehliyetsiz sürücü kurbanları yan yana toprağa verildi
86 yaşında, ikinci üniversiteyi bitirdi
Trakya'da alfabe 28 arf!
'Önlükteki ihtiyaç listesi'ne soruşturma
Sobayı kurdukları gün zehirlendiler
22 araç çalan 7 kişilik çeteye polisten darbe
İstanbul'da gökkuşağı
Fırtına karaya oturttu
Zigana Geçidi'nde kar 10 santimi buldu
CHP, 'Türkan Saylan' isminde ısrarlı
Özel halk otobüsleri dezenfekte edildi
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
GÜNLÜK BURÇ YORUMLARI
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol