İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanmak üzere olan Kadıköy-Kartal Metrosu'nda sona gelindi. Kartal Taş Ocakları Mevkii'nde düzenlenen törenle, yüksek teknoloji ürünü vagonların raylara indirilmesine başlandı. TIR'larla parça parça Kartal Taş Ocakları Mevkii'ne getirilen vagonlar, yaklaşım tünelinde raylara aktarıldı. Sadece bir kaç dakika süren başarılı aktarmayı çalışanlar alkışlarla kutladı.
REKOR ÇALIŞMA
Yıl sonunda açılması planlanan 22 kilometre uzunluğundaki Kadıköy-Kartal Metrosu'nda 16 istasyon bulunuyor. Kartal'dan Pendik Kaynarca'ya kadar uzatılan hattın inşaatında, şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışması yapıldı. Kazı çalışmaları, zaman zaman günde 150 metreyi buldu. Kozyatağı-Kartal arasındaki rayların döşenmesi tamamlandı. Günde 250 metre ray montajı yapılırken çalışma bittiğinde hattın toplam ray uzunluğu 48 bin 572 metreyi bulacak. Halen 15 istasyonda elektromekanik işler tamamlanmaya çalışılıyor. Öngörülen 120 adet vagon sayısı, hat Kaynarca'ya kadar uzatılınca 144'e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkiyat sürecinde bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi. 4'lü vagonlar bin 84 adet, 8'li vagonlar ise 2 bin 168 adet yolcu kapasitesine sahip.
YÜKSEK KONFOR
Sürücüsüz kullanım özelliğine sahip yüksek teknoloji ürünü vagonlar, yolculukların konforunu da üst seviyeye çıkaracak. Vagonlar arasında geçiş olanağının yanı sıra ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri ile titreşim ve ses izolasyonu da konforu artıran unsurlar. Yangın izolatörleri ile kamera sistemi ise maksimum seviyede güvenliği sağlıyor. Kadıköy-Kartal Metro hattı ile Marmaray, Yenikapı- Hacıosman ve Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları tamamlandığında Kartal'dan metroya binen bir yolcu Kadıköy'e 29, Üsküdar'a 35, Yenikapı'ya 47, Taksim'e 55, Otogar'a 66, Hacıosman'a 79, Atatürk Havalimanı'na 79, Olimpiyat Stadı'na ise 89 dakikada ulaşabilecek.
Sürücüsüz kullanım özelliği sayesinde geceleri parklanma, tamirbakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör aracılığıyla ve sürücüsüz yapılabilecek.
Vagonlar arasındaki geçiş olanağı sayesinde yolcuların tek vagona yığılmalarının önüne geçilebilecek.
Vagonlarda yüksek teknoloji ürünü ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri mevcut.
Araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile güvenlik maksimum seviyede sağlanabilecek.
Aracın dışında da yön gösteren dijital göstergeler olacak.
Standart olarak kapı üstlerinde ışıklı "Dinamik Yol Haritası"nın yanı sıra 8 adet bilgilendirme ekranı var.
Yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek.