5 günlük hava durumu
21 Haziran 2012 Perşembe

Ara öğün obeziteye davetiye

İsrail'de yapılan araştırmada, üç öğün dışındaki atıştırmaların hızla kilo aldırdığı ortaya çıktı. Bazı uzmanlar "Mümkünse iki öğün yiyin" derken, bazıları ise "Ara öğünde fayda var" görüşünü savundu

Sağlıklı beslenmenin öğün kriterleri belirlendi. İsrail'deki Tel Aviv Üniversitesi günde yalnızca üç kez yemek yemeyi önerirken ara öğünlerin obeziteye davetiye olduğunu kanıtladı. Beslenme uzmanları üç öğün mü yoksa az az sık sık yemek yemek mi diye ikiye bölünüyor. Tel Aviv Üniversitesi obezler üzerinde bir araştırma yaptı. Üç öğün dışındaki ara atıştırmaların hızla kilo aldırdığı saptandı. Ayrıca Akdeniz ülkelerinde siesta öncesi bir şeyler yemek de obez yapıyor. Bu konuda Türkiye'den uzmanların görüşü şöyle:

Zayıflamak için iki öğün
Prof. Dr. Mesut BAŞAK (Yalova Üniversitesi öğretim üyesi): Son zamanlarda yapılan çeşitli bilimsel araştırmalarda az az ve sık sık yemenin zayıflatmaktan ziyade kişilere kilo aldırdığı gösterilmiştir. Bugün obezitede kilo vermede en etkili yemek şeklinin günde 2 öğün olduğu anlaşılmaktadır. Bu öğünlerden birincisi sabah proteinden ve karbonhidrattan zengin güçlü bir kahvaltı şeklinde olup, ikinci öğün ise 17.00 civarlarında daha çok sebze yemeklerinden oluşan ve yağsız et yemeklerinin olabileceği, meyveyi de içinde bulunduran bir akşam yemeği tarzında tercih edilmelidir. Günde 3 öğün yemek de az az sık sık yemeğe göre tercih edilebilir. Fakat zayıflarken en uygunu günde 2 öğün yemektir.

En fazla dört öğün
Dr. Ayça Kaya (Metabolizma Hastalıkları Uzmanı): Eğer açlığımızı çok ertelersek bir sonraki öğünü çok fazla yeriz. Son araştırmalarda günde iki öğün yemenin insan vücudu için daha uygun olduğu düşünülüyor. Günümüzde, uzun çalışma saatleri nedeni ile bu yeme düzenini oturtamazsak, günde en fazla 4 öğünle kendimizi sınırlamamız gerekiyor. İkindi ve akşam yemeğinin yeri de değişebilir.

Üç saat sonra acıkma başlar

Prof. Dr. Ziya Mocan (İç Hastalıkları Uzmanı): Biz her halde ara öğünleri öneriyoruz. Ama ara öğünde zararlı gıdalar değil, sağlıklı beslenme ile ara öğün koymalıyız. Meyve, salata, süt, yoğurt, ayran gibi..

Ara öğün faydalı
Banu Kazanç (Diyetisyen): Hiçbir sağlık problemi olmayan kişiler 3 öğün beslenebilir. Ancak öğle ile akşam arası acıkıyorsa bir şeyler atıştırılabilir. Saat 16.00-17.00 arasında meyve, yoğurt, simit gibi ara bir öğünün olmasında fayda var.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Yaşam Haberleri

Süper Loto çekildi
Tokat'ta akıllara durgunluk veren kaza
Kocaeli'nde film gibi kovalamaca
Ünlü mankenlerden sokak defilesi
Toplu ulaşıma 100 yeni otobüs
Çukurca'da mayın patlaması
Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapandı
Çocuklarını zehirleyip intihara kalkıştı!
Saç boyasından zehir çıktı
Yeni yüzünü ilk kez gördü
Pendik'te elektrik kesintisi
Yürek burkan kaza
Eşiyle şakalaşırken 6. kattan düştü
Bu kadın görenleri şaşırtıyor
Valilik önünde kendini vurdu
Meteorolojiden sıcak hava uyarısı HARİTALI
Evde yılan paniği
Çorum'da korkutan patlama
Kapıkule'de 2 bin 500 kaçak kuş ele geçirildi
Makyaj rekoru kırıldı
Bodrum'da korkutan yangın
TEM'deki kaza köprü trafiğini felç etti
Eski eşe sokak ortasında dayak
Bugün en uzun gün yaşanacak
Ağrı'da kanlı kavga
Kırıkkale'de feci kaza
İneklere keman dopingi VİDEO
İşte klimalı şapka
Kayıp dalgıçın cansız bedenine ulaşıldı
Belkıs bebeğin umuda yolculuğu
Diyabetlilere parmak arası terlik uyarısı
Haliç'te 11 araç birbirine girdi
İzmir çöplüğünde yangın
Alanya'daki o cani yakalandı VİDEO
Öğretmenin yüzüne kezzap attılar
Otoyollarda tır terörü: 6 ölü
Polisten meydan dayağı
Şehitlerimiz için konserler iptal
Sesigüzel, ismi için savaşacak
Asayiş için açılır kapanır yeni nesil teleskopik cop
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol