Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Keşke ucu bucağı olmayan satın alma bütçemiz olsa!

Mavi Senfoni isimli eseri açık artırmada 2.2 milyon liraya alıcı bulunca, bir anda yaşayan en pahalı ressamlardan biri konumuna yükselen Burhan Doğançay'ın en büyük koleksiyonerinin İstanbul Modern Sanat Müzesi olduğunu, bizzat Eczacıbaşı Holding Başkanı Bülent Eczacıbaşı'ndan öğrendim.
Ama tabii Bülent Eczacıbaşı, dün telefonda en büyük koleksiyoneri oldukları ressam Burhan Doğançay'ın Mavi Senfoni isimli eserini satın almadıklarını da önemle vurguladı. Neden İstanbul Modern'in satın aldığı yolunda böylesine güçlü bir söylenti çıktı bilemiyorum ama Bülent Eczacıbaşı dün telefonda hazır konu açılmışken okura da ilginç gelebileceğini düşündüğüm bazı bilgiler verdi.
Belli ki birkaç gündür gelen önce, 'Tebrikler. Eseri siz satın almışsınız,' satın almadıklarını söyleyince de, 'Peki niye satın almadınız'şeklindeki sorulardan bunalmış Eczacıbaşı.

İyi temsil ediliyor zaten
'Burhan Doğançay çok önemli bir sanatçımız ve bu eser de mutlaka çok güzel bir eser ama Doğançay'ın, önemi ve sanatının büyüklüğüyle orantılı olarak zaten İstanbul Modern'de iyi bir şekilde temsil edildiğini düşünüyorum'
demesini, Eczacıbaşı'nın çevreden gelen sorulara toplu bir cevabı olarak yorumladım.

Dengelere dikkat ediyoruz
İstanbul Modern Sanat Müzesi'nin koleksiyonunda, Burhan Doğançay'ın eserlerinden daha fazla eseri olan başka bir sanatçı olmadığını Eczacıbaşı söylüyor. 'Ama' diyor, "İstanbul Modern'in satın alma bütçesinde bazı dengelere dikkat etmek durumundayız. Müze olarak genç sanatçıları da destekliyoruz. Zaten müzede Doğançay'ın 90 eseri var. Küçümsemek asla istemem ama en aşağı Mavi Senfoni kadar değeri olan ve ressamın başyapıtlarından biri olan Muhteşem Çağ isimli eser de İstanbul Modern'in daimi koleksiyonunda."
Öğreniyorum ki Muhteşem Çağ isimli eser şu anda İstanbul Modern'in Berlin'de açtığı sergi için yurtdışında. Eczacıbaşı Grubu, henüz modern müze ortada yok iken, 2001 yılında ilk defa Burhan Doğançay'ın bir de retrospektif sergisini yapmış. Bununla da yetinmemiş ve bir tır kamyonunu sanatçının eserleriyle donatıp üniversite ve okullarda dolaştırmış.

Genç sanatçılar da var!

Bülent Eczacıbaşı üstüne basa basa Burhan Doğançay'ın önemiyle orantılı olarak müzede sanatçıya yer verdiklerini vurguluyor ve 'Keşke daha fazla eserini alabilsek' diyor.
Bir çok kişi Eczacıbaşı Ailesi'nden Mavi Senfoni'nin satışa çıkarıldığı müzayedeye neden katılmadığını merak etmiş.
'Niye diyenler var' diyor Eczacıbaşı. 'Çünkü, başyapıtı bizde. Hatta müzenin en büyük koleksiyonu Doğançay'ın eserlerinden oluşuyor. Peki daha fazla alamaz mı müze? Keşke. Ama bizim biraz daha satın alma bütçemizi yaymak ve genç sanatçılara destek olmak gibi bir amacımız var."
Özetle Bülent ve Oya Eczacıbaşı, İstanbul Modern'de daha çok sayıda sanatçıyı temsil etmek istiyor. En büyük sanatçılara layık oldukları yeri verirken bir denge kurmaya çalışıyor. 'Keşke ucu bucağı olmayan satın alma bütçelerimiz olsa' diyen Bülent Eczacıbaşı, hızla koleksiyonu genişletmeye çalıştıklarını, kimi eserleri satın aldıklarını, kimilerinin hibe edildiğini hatırlatıyor.
Bu arada öğreniyorum ki Bülent Eczacıbaşı'nın en az Mavi Senfoni kadar değerli dediği başyapıt Muhteşem Çağ'ın ölçüleri itibariyle de satın alındığı dönemde bir ilkmiş. Holding bu eseri 2004'te satın alıp, daha sonra müzeye bağışlamış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA