Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Bu konferansın kahve arasında dev işbirliklerine hazır olalım!

Hafta içi Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, yeni kurulan federasyonun Başkanı ve LcWaikiki markasının kurucularından Vahap Küçük, Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, Koton markasının kurucularından Yılmaz Yılmaz'ın da bulunduğu isimlerle bir yemekte buluştuk. Perakendeciler iki yıldır çok büyük önem verdikleri bir konferansa hazırlanıyorlardı ve işte o hafta geldi çattı.
Asya Pasifik Perakende Dernekleri Federasyonu (FAPRA) 2011'de Singapur'da yaptığı konferansta, FAPRA'nın dönem başkanlığını Türkiye'den Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'ne (AMPD) vermişti. AMPD Başkanı Mehmet Nane de o gün almayı başardıkları bu önemli görev için 2 yıldır perakendeci arkadaşlarıyla hummalı bir çalışmanın içine girmişti.
Peki bu konferans niye bu kadar önemli? Sektör neden heyecan içinde? Niye sadece konferanstaki çevirilere bile 150 bin euro harcandı ve her türlü hazırlığa büyük önem verildi?

5 trilyon euroluk buluşma!
İşte bu soruların cevabını birinci elden dinledik o akşam. Dünyanın önde gelen tüm perakendecileri, özellikle de Asya'da olan İstanbul'a geliyor. AMPD bu buluşmaya "5 trilyon euroluk buluşma" diyor. Türkiye'yi gerçek anlamda Asya'ya açacak olan konferansta sadece Japonya'dan 500, Çin'den 260, Kore'den 210 ve toplamda 33 ülkeden 2 bin kişinin üzerinde işadamı var. Üstelik bu kişiler orta düzey şirket yöneticileri değil, hepsi CEO ya da başkan. Konuşmacılar arasında AEO, Isetan, Lotte, Dashang, Wu-Shang gibi ciroları 200 milyar euorun üzerinde olan şirketlerin CEO ve başkanları var.
Nane'nin de Küçük'ün de Yılmaz ve Doğan'ın da beklentisi büyük. Özellikle kahve aralarında bu önemli isimlerle yeni işler görüşüleceği, girmeyi düşündükleri pazarlarla ilgili birinci elden bilgiler alıp, iyi ilişkiler kurulacağına şimdiden kesin gözüyle bakıyorlar. Bilgi notundan gördüğüm kadarıyla Asya'daki 7 trilyon euroluk ve 3.5 milyar nüfuslu pazara Türkiye'ye gelecek olan bu isimler yön veriyor. Türkiye de konferansa Başbakan Erdoğan'ın açılış konuşmasını yapması ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın himayesine almasıyla verdiği önemi göstermiş olacak.
Türkiye'nin Asya'ya yaptığı ihracat 10 milyar dolar seviyesinde. Nane, hedeflerinin 2023'te bu rakamı 100 milyar dolara çıkartmak olduğunu söylüyor.
Gelen isimlere, şirket büyüklüklerine ve bizim perakendecilerin büyük heyecanına bakınca ben bu hedefi de aşacaklarına emin oldum. Bakalım yanılacak mıyım?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA