Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

"Hepimiz aynı denizdeyiz, ölçülebilir riskler alıyoruz"

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, 2014'ün zor bir yıl olduğunu bilerek ölçülebilir riskler aldıklarını ve temkinli davrandıklarını söylüyor.
Kolbaşı, küçük ev aletleri pazarında GFK raporuna göre adet bazında, yani 4 milyon adet satarak Türkiye'de pazar lideri, ciro bazında ise dördüncü büyük şirket konumuna gelen Arzum'un projelerini, Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programında anlattı. Kolbaşı olası bir krize karşı şirket olarak nasıl davrandıklarını şöyle anlattı: "Arzum olarak Türkiye denizinde yüzen bir sürü irili ufaklı teknelerden bir tanesiyiz.
Dolayısıyla biz de sudan, havadan muhakkak etkileniyoruz ama şu var, biz elimizdeki şirketimizin gücünü bilerek ne kadar dayanabiliriz, nerde risk alabiliriz, önce bunu iyi ölçümleyen bir firmayız.
2001 krizini yaşadık. Zor süreçler geçirdik ama bu garantiler bu firmayı sağlama aldı.
2014'e girerken de ölçülebilir riskler almaya çalışıyoruz.
Zorlanacağımız yerler tabii ki olacaktır.
Kaldıramayacağımız risklere girmiyoruz.
Babası ve iki amcasının 48 yıl önce ilk ürettikleri elektrikli ütüye Arzum ismini vererek markalaşma yoluna gittiklerini hatırlatan Murat Kolbaşı, iki markaları Arzum ve Felix 'in yüzde 100 türk menşeli ürünlerini Türkiye'de 20 üreticiye ürettiklerini ve Uzak Doğu pazarına da odaklandıkları için Hong Kong'ta 5 yıl kadar önce şirket kurduklarını söylüyor.

ORTAK DA BİZ DE MEMNUNUZ
Arzum'un yüzde 49'unun yabancı bir fona satıldığının ve 2013 yılının sonlarında da o fonun çıkarak başka bir fonun geldiğini anlatan Murat Kolbaşı, "Son dört yılda özellikle, Arzum yüzde 100 büyüdü. 30 ülkeye ihracat yapıyoruz.
Hong Kong'un yanı sıra Almanya'da da şirket kurduk.
Ortağımız bizden biz de ortağımızdan memnunuz.
Markalı ihracatta kilogram başına fiyatlarının 7.5 dolara çıktığını anlatan Murat Kolbaşı, Avrupa pazarına marka satın alarak girme planları yaptıklarını söylüyor. "Almanya ve İsviçre pazarlarında çeşitli satılık markalar var mesela.
Bazı görüşmeler yaptık. Henüz sonuca gitmedik" diyor.
Kolbaşı, Arzum'un 2014 için kendisine yüzde 10 ile 15 arasında büyüme hedefi koyduğunu ancak hedeflerin yaklaşan seçimlerden etkilenebileceğini de söylüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA