Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Karpaz şansı

Ada'nın kuzeybatı ucunda, Sea Alliance Group 50 milyon euroluk, 300 tekne kapasiteli marinayı hizmete soktu bile. Önemi, yatırım kararının, teşvik sistemlerinin dışında, Ada'nın geleceği görülerek alınmış olması.
Karpaz Gate Marina'nın KKTC'ye gelen ilk doğrudan yabancı yatırım olması dışında taşıdığı özellikler, mevcut ezberleri gözden geçirmemizi sağlıyor. İngiliz Lewis Trust şirketinin yatırımı KGK'nın temsilcisi Liza Singer "sırada otel ve rezidans var" diyor.
Dünya turizminin %36'sının yaşandığı Akdeniz'in muhteşem tarihi dokusu içinde Karpaz'ın şansı, şimdiye dek kullanılmamış olması... Halen 700 bin tekne Akdeniz'de dolaşıyor ve kurulu olan, henüz 400 bin civarında...
Kıbrıs'ın 700 palamar (bağlama yeri) kapasitesi var ve tekne turizmi üzerinden Ada'nın ekonomisine yeni fırsatlar sunulabilecek. Karpaz'ın farkı, dokunulmamışlığı... Farklı ve kaliteli yer arayan tekne sahipleri için, tekne odaklı bir yaşam merkezi kurmayı planlamışlar.
Projeyi tanıtan Attila Aksoy, bu marina ile Kuzey Kıbrıs'ta turizmin, bir üst lige yükselebileceğini söylüyor. Süper yatlar için de 12 palamar imkânı sunan marinada Akdeniz fauna ve florasına dayalı yemek kültürü de sunuluyor.
İstihdamı Karpazlı gençlerden sağlayan marina, uzun soluklu bir yatırım. Gazino gibi bildik adımlar yerine, birinci sınıf hizmeti, daha hesaplı sunma stratejisi benimsenmiş... 12 mt'lik teknenin yıllık 12 bin euro olan bağlanma fiyatı, Karpaz'da 2900 euro.
KKTC'nin belki de bu ve benzeri yatırımlar sayesinde, çakılıp kaldığı yarınsızlık duygusundan kurtulması mümkün görülüyor. Çözümsüzlüğü sürdürülebilir kılmak isteyenleri, zaman bir şekilde çözüme yaklaştırabiliyor zira.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA