90'lı yıllarda Ferdi Tayfur, Orhan Gencebay ve Müslüm Gürses'in Gülhane Parkı konserleri çok önemliydi. O konserlerdeki manzara, Gürses'in kitlesine özgü bir görüntüydü. Kendini jiletleyenler, yerden yere atanlar, bir nevi delilik geçirenler... Baba hep "Yapmayın" derdi ama bir türlü önüne geçemezdi. 80 öncesi rock ve caz dinleyen, aynı zamanda Orhan Gencebay'ın parçalarını sevenler vardı. Ancak bunu 80'lerin ikinci yarısında itiraf edebildiler. Şimdi benzer bir kuşak Müslüm Baba'ya yanaşıyor, o da bir yandan eski kitlesinin gönlünü hoş tutarken, diğer yandan da bu yeni kitleye kucak açıyor. Ve bu yeni konumlandırma içinde, 'en çok değişen' şarkıcı ünvanını da alıyor.
MÜSLÜM GÜRSES FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYINIZ...
KRİZDE PİYASAYA UMUT OLDU
Müslüm Gürses bir biçimde, 2004'ten beri kendini 'yeniden konumlandırma' denemelerine girişti. Çok da başarılı oldu. Gülhane yerine Açıkhava'da konsere çıktı. Nilüfer'in 'Olmadı Yar'ını çok iyi yorumladı. Ardından Teoman'ın 'Paramparça'sını okudu. 'Neredesin Firuze' filminde Bülent Ortaçgil'in bestesi olan 'Sensiz Olmaz'ı seslendirdi, olay oldu. Müslüm Baba ardından Murathan Mungan'ın sözlerini yazdığı parçalardan oluşan, "Söz Vermiş Şarkılar" adlı albümde Olmasa Mektubu'nu söyledi ve çok tuttu. Daha sonra Aşk Tesadüfleri Sever albümüyle dışa açıldı. David Bowie'den Leonard Cohen'e, Bob Dylan'dan Björk'e kadar birçok ünlü sanatçının bestelerine yer verdi. Baba bir kez daha çok değişik çevrelerde yeni hayranlar edindi. Son albümü Sandık ise sessiz sedasız piyasaya çıktı. Ekonomik krize rağmen Unkapanı'nın yüzünü güldürdü. Bir haftada 40 binlik albüm satışı ile herkesin yüzünü güldürdü. Sanal âlemde 'Sarıl bana' isimli şarkısı bir milyon kez indirilen şarkı oldu. Kenan Doğulu'nun 'Tutamıyorum Zamanı' ile büyük ilgi gören şarkıcı, birkaç yıl önce entelektüellerle buluştuğu Arnavutköy Eylül Bar serüveninden sonra bu kez 11 Mart'ta gözde eğlence mekânı Al Jamal'de sosyeteyle buluşuyor.