Türkiye sadece, otomotiv ürünü ihraç eden bir ülke değil. Aynı zamanda, beyin de ihraç ediyor. Yüzlerce Türk, dünyanın dört bir yanındaki otomotiv firmalarında üst düzey görevlerde bulunuyor. Otomotiv dünyasına yön veriyorlar. Türkiye'nin büyükelçisi gibi çalışan Türkler, tasarımdan, üretime, satıştan pazarlamaya, insan kaynaklarından finansa kadar otomotivin her alanında görev yapıyorlar. Dünya otomotiv devlerinin Türkleri tercih etmesinin nedeni ise Türklerin, diğer yabancı yöneticilere göre daha fazla çalışmaları, sorunlara pratik çözüm önerileri getirmeleri ve iş bitirici olmaları.
Ancak, global krizle birlikte bu tablo değişme sinyalleri veriyor. Duyduğuma göre krizden olumsuz etkilenen özellikle ABD'li otomotiv firmalarında çalışan Türkler, geri dönmeye başlamış. Görev değişimiyle yurtdışına giden Türkler, kriz nedeniyle yuvaya dönüyorlarmış. Aslında bu sadece Türkler için geçerli değil. Tüm yurtdışında çalışan yabancılar, kendi ülkelerine dönmeye başlamış.
Bana göre yanlış yapıyorlar. Dünya otomotivinde, kriz ortamlarında çalışabilen yöneticilere ihtiyaç duyulan bir dönem yaşanırken, Türkiye'de defalarca kriz görmüş Türk yöneticilerin evlerine geri gönderilmesi doğru değil. Geri göndermek yerine, onların kriz tecrübelerinden yararlanmaları lazım.