X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 1.5 milyon kişi 112'yi aradı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

1.5 milyon kişi 112'yi aradı

  • Giriş Tarihi: 23.2.2013

Tüm acil durum merkezlerini tek çatı altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi'ne geçen yıl günlük 4 bin, toplamda 1.5 milyon çağrı geldi

İçişleri Bakanlığı'nın Avrupa Birliği'ne uyum süreci kapsamında gerçekleştirdiği tek acil çağrı numarası projesi için kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, itfaiye, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Afet Acil Durum Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Orman Bölge Müdürlüğü personelini tek çatı altında topladı. Yaklaşık 200 kişinin görev yaptığı merkeze geçen yıl günde ortalama 3 bin 900 çağrı geldi. 2012 yılında günde ortalama 3 bin 900 çağrının alındığı 112 Acil Çağrı Merkezi toplamda 1 milyon 428 bin 826 çağrıya cevap verdi. Gelen çağrıların 1 milyon 138 bin 567'si asılsız çıktı. Gün içerisinde gelen çağrı telefonlarının yüzde 80'inin asılsız çıktığını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Esra Yiğit, vatandaşları daha duyarlı davranmaya davet etti. 290 bin 259 acil durum telefonuna yanıt verdiklerini anlatan Yiğit, bu çağrılara ilgili birimler tarafından anında müdahale edildiğini söyledi.

TURİSTLERE HİZMET

Antalya'nın turizm potansiyeli nedeniyle İngilizce, Almanca ve Rusça bilen 5 personelin merkez bünyesinde görev yaptığını söyleyen Yiğit, "Yabancı turistlerin yaşayacağı olası kazalara karşı hazırlıksız yakalanmamak için yabancı dil bilen 5 personel 24 nöbet halinde . Yabancı bir turist zor durumda kaldığı anda hiç düşünmeden 112'yi arayabilmeli. Aradığı takdirde dil problemi yaşanırsa bu hem insan hayatı hem de ülke tanıtımı için geri dönülemez şeylerin yaşanmasına sebep olur" dedi. 2012 yılı içerisinde 4 bin 626 yabancı turistin 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aradığını belirten Yiğit, gelen çağrıların yüzde 84'ünün turistlerin yaşadığı günlük sorunlardan kaynaklandığı, bu manada asılsız sayılabileceğini aktardı.

ANTALYA GÜVENDE

112 Acil çağrı Merkezi olarak 7 gün 24 saat görev başında olduklarını belirten Esra Yiğit, "Antalyalılar her durumda güvende olduklarını bilsinler. 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aradıkları takdirde en hızlı ve en doğru şekilde hizmete ulaşacaklarını bilsinler" dedi. Vatandaşları asılsız çağrılar konusunda bir kez daha uyaran Yiğit, "Unutulmasın ki asılsız çağrılar, insan hayatını tehlikeye sokabilir" dedi.

20 SANİYEDE BİLGİ AKIŞI
Acil durum merkezlerini tek çatı altında toplamak ve kurumlar arasındaki koordinasyonu sağlamak amacıyla kurulan merkezde 7 farklı birim görev yapıyor. 30 santral görevlisi ihbar telefonlarına cevap vererek, ilgili kurumlara bilgi akışı sağlıyor. Bilgi akışı 20 saniye sürüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.